تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

asdf Offline
#1 ارسال شده : 1399/08/21 07:41:11 ب.ظ
asdf

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 45

تشکرها: 11 بار
2 تشکر دریافتی در 2 ارسال
رنگ مطب دندانپزشکی
رنگ یک ابزار طراحی قدرتمند است که روی احساسات ، خلق و خو و حتی واکنش های فیزیولوژیکی تأثیر دارد. رنگ های خاص می توانند احساس گرما ، آرامش و یا خشم را در ما ایجاد کنند. به گفته فابر بیرن ، پدر روانشناسی کاربردی رنگ ، استفاده صحیح از رنگ در محل کار می تواند باعث بهبود کارایی ، رفع خستگی و همچنین دید بهتر شود. به همین دلیل هنگام طراحی مطب دندان پزشکی باید رنگ مطب با دقت زیادی انتخاب شود. آبی یکی از رنگ های بسیار مناسب برای مطب دندانپزشکی است زیرا ، آبی در دسته رنگ های سرد قرار دارد و باعث ایجاد احساس آرامش در بیماران می شود.

رنگ قهوه ای به دلیل این که رنگ درختان و طبیعت را در ذهن تداعی می کند باعث کاهش سطح استرس می شود. به همین خاطر طراحان داخلی استفاده از رنگ قهوه ای را در دکوراسیون دندانپزشکی توصیه می کنند. بهترین روش برای استفاده از رنگ قهوه ای در مطب دندانپزشکی ، ترکیب آن با رنگ های کرم ، زرد ، نارنجی و صورتی ملایم است.

اگر چه تمامی رنگ ها بسیار زیبا هستند اما هر کدام از آن ها کاربرد متفاوتی در دکوراسیون داخلی دارند. به عنوان مثال استفاده از رنگ های قرمز و مشکی برای طراحی داخلی مطب دندانپزشکی اصلا توصیه نمی شوند.



نوع مبلمان و صندلی مطب دندانپزشکی
مبلمان یک قسمت اساسی از دکوراسیون مطب دندانپزشکی است. اگر مبلمان و صندلی مطب قدیمی باشد و یا از کیفیت خوبی برخوردار نباشد باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در بیماران خواهند شد. با توجه به این که ممکن است بیماران زمان زیادی را در اتاق انتظار سپری کنند، مبلمان و صندلی باید از راحتی کافی برخوردار باشد.

انتخاب مبلمان بهتر است که با توجه به سایر عناصر به کار رفته در دکوراسیون دندانپزشکی انتخاب شود. همچنین باید انتخاب مبلمان با توجه به فضای مطب انجام شود. به عنوان مثال مبلمان و صندلی های بزرگ انتخاب مناسبی برای یک مطب با فضای کوچک نیستند. برای این که مطب دندانپزشکی جلوه مدرنی داشته باشد می توان در کنار مبلمان از وسایلی مانند قفسه ها و انواع شلف ها استفاده کرد.



نورپردازی مطب دندانپزشکی
در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی یکی از موارد بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد، نورپردازی مطب دندانپزشکی است. اگر منبع اصلی نور در مطب دندانپزشکی ، چراغ های فلورسنت است بهتر است چند لامپ با نور گرم به آن ها اضافه کنید تا فضای مطب جذاب تر شود. بیماران انتظار دارند که نور مطب به حدی باشد که در صورت نیاز مطالعه کنند، در صورتی که فضا از نور کافی برخوردار نباشد باعث ایجاد احساس خستگی و کسالت در بیماران خواهند شد که می تواند تاثیر منفی در روحیه آن ها داشته باشد.



طراحی اتاق انتظار مطب دندانپزشکی
مطالعات نشان می دهد که افراد زیادی به دلیل ترس و اضطراب از مراجعه به دندانپزشک اجتناب می کنند. بنابراین بسیار مهم است که طراحی مطب دندان پزشکی دوستانه باشد و احساس آرامش را به بیماران منتقل کند. از آن جایی که اولین برخورد بیمار با مطب در اتاق انتظار اتفاق می افتد، باید اتاق انتظار به شکل مطلوبی دکور شود. برخی از نکات مهمی که می تواند در طراحی اتاق انتظار کمک کننده باشد عبارتند از:

میز پذیرایی خود را به عنوان نقطه کانونی در اتاق انتظار قرار دهید تا مشتری بداند هنگام ورود کجا باید برود. یک طرح میز را انتخاب کنید که مطابق با احساسی باشد که می خواهید ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر دوست دارید که طراحی مطب دندان پزشکی شما مدرن به نظر برسد، بهتر است به سراغ طراحی و دکوراسیون مدرن بروید.
باید فضای کافی برای ایستادن چندین بیمار در اطراف میز منشی وجود داشته باشد. به همین خاطر چیدمان مبلمان در اتاق انتظار بسیار مهم است و نباید خیلی فشرده در کنار یکدیگر قرار بگیرند. بیماران باید بتوانند در صورت لزوم به راحتی در اتاق حرکت کنند و جای خود را تغییر دهند.
در صورتی که پنجره های اتاق انتظار بزرگ هستند و نور زیادی وارد اتاق می شود، بهترین راه استفاده از کرکره هایی است که میزان نور ورودی را بتوان تنظیم کرد.
نصب پوسترهای آموزشی روی دیوارهای اتاق انتظار ، نه تنها باعث زیبایی فضای اتاق انتظار می شود بلکه جنبه آموزشی نیز دارد و می تواند در جهت افزایش آگاهی بیماران تاثیر زیادی داشته باشد.
سیستم های گرمایشی و سرمایشی یکی از لوازم بسیار ضروری در اتاق انتظار مطب است. دستگاه های تهویه مطبوع بهداشت و آسودگی بیشتر را برای بیماران به ارمغان خواهد آورد.


طراحی داخلی سرویس بهداشتی دندانپزشکی
سرویس بهداشتی در مطب دندانپزشکی باید وجود داشته باشد. نکته مهم در طراحی سرویس بهداشتی این است که باید تسهیلات لازم برای همه بیماران در آن فراهم شود. با توجه به این که سرویس بهداشتی در حفظ بهداشت فردی و عمومی تاثیر بسیار زیادی دارد باید مطابق با قوانین و مقررات ساختمانی طراحی شود. سرویس بهداشتی باید در فضایی قرار بگیرد که امکان تهویه مناسب وجود داشته باشد. بهترین مکان برای سرویس بهداشتی کنار درب ورودی و یا میان فضای عمومی و خصوصی است.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.127 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت