تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

lavazemekhodro Offline
#1 ارسال شده : 1400/02/01 12:35:34 ق.ظ
lavazemekhodro

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 54

فیلتر روغن های کاغذی و فیلتر روغن های سلولزی از جمله مهمترین قطعات خودرو به حساب می آیند که با کمک آنها می بایست عملکرد خودروی خود را نیز بهبود ببخشید؛ زیرا وجود آلاینده ها به همراه ذرات آهن و دوده ها جزو ناخالصی هایی هستند که عموما همراه با روغن ماشین می توانند وارد موتور شده و مانع از کارکرد درست خودرو شوند. پس در این میان یک فاکتور مهمی مانند فیلتر هوا باید وجود داشته باشد تا مرتبا روغن ماشین را تصفیه کند و از ورود هر نوع آلودگی به درون موتور خودرو جلوگیری نماید.
مشخصات فیلتر روغن خوب
یک فیلتر خوب باید بتواند عملکرد پیشرانه را افزایش دهد و ذرات پدید آمده از اصطکاک بین قطعات فلزی پیستون ها و سیلندرها را به خوبی جذب کند، از طرفی باید یک فیلتر هوای مناسب در خودرو به خوبی بتواند ناخالصی ها را از مایع جدا کند و از ورود آنها به گردش موتور جلوگیری نماید. البته لازم است تا فیلتر های روغن از بهترین کیفیت ساختاری برخوردار باشند تا در زمان حرکت خودرو بر اثر وارد آمدن فشار و ضربه دچار پارگی نشوند و غالبا متناسب با مدل ماشین در ابعاد مناسبی انتخاب شوند تا به درستی بتوانند حجم مشخصی از روغن وسیله نقلیه را تصیفه کرده و طول عمر ماشین و یا موتور سیکلت را افزایش دهند.
تصویر 1
انواع فیلتر روغن
به طور کلی در مراکز فروش فیلتر روغن دو نمونه فیلتر هوا وجود دارد:
فیلتر روغن های کاغذی: نمونه ای از فیلترهای روغن خودرو است که از جنس کاغذ و مقوا تولید شده و قابلیت جذب آلودگی هایی به اندازه 40 میکرون به بالا را از خود نشان می دهند. البته بهتر است بدانید به دلیل ساختار کاغذی که این دسته از فیلترهای روغن دارند قطعا نسبت به نمونه های دیگر قیمت ارزان تری خواهند داشت.
فیلتر روغن های سلولزی: جزو مرغوب ترین فیلترهای روغنی خودرو به حساب می آیند که ساخته شده از الیاف کاغذی و سلولز می باشد البته جهت ارتقاء دادن کیفیت این نمونه از فیلترهای روغنی گاهی اوقات فایبر گلاس هم نیز در ساختار این نوع فیلترهای هوا به کار رفته می شود. خوب است بدانید فیلترهای روغن سلولزی این قابلیت را دارند تا ناخالصی هایی ریزی به اندازه 5_10 میکرون را جذب نمایند. در نتیجه این نمونه از فیلترهای هوا دارای کیفیت بیشتر و نرخ فروش بالاتری هستند.
تصویر2
مهمترین اجزای فیلترهای روغن کدامند؟
فیلتر های روغن در هر دو مدل موجود در بازار به شکل استوانه ای و یا گرد هستند که اصولا در بخش تحتانی خودرو یعنی در مسیر وارد شدن روغن به موتور ماشین قرار می گیرند. البته در ساختار خود اجزای مهمی چون:

سوپاپ اطمینان
سوپاپ ضد تخلیه
فیلتر کاغذی
فیلتر سلولزی
نگهدارنده
درب ضخیم در قسمت دریچه
و... را نیز جای داده اند.
تصویر 3
مهمترین ویژگی فیلترهای روغن
زمانی می توانیم یک فیلتر هوا را به عنوان بهترین فیلتر روغن معرفی کنیم که قدرت جذب بالایی داشته باشد و به خوبی در مدت زمان طولانی بتواند ذرات فلزی، گرد و غبار و هر نوع آلودگی های دیگر را از روغن ماشین تصفیه نماید. اصولا فیلترهای روغن در بالاترین کیفیت باید در برابر حرارت های موجود در خودرو و همچنین فشارهای فیزیکی دوام بالایی از خود نشان دهند و تحت هر شرایط محیطی در داخل خودرو و یا موتور سیکلت، فیلتر هوا سوراخ نشود. مهمترین ویژگی فیلترهای روغن داشتن گواهینامه ISO9001 است یعنی فیلتر انتخاب شده باید در هر اندازه و هر شکلی بتواند در مقابل ضربه و گرما دوام بالایی داشته و به خوبی آب بندی شده باشد. لازم است تا فیلتر در هنگام نصب ظاهر خود را حفظ کند و سوپاپ اطمینان آن عملکرد بالایی را از خود نشان دهد.
تصویر 4
بهترین زمان برای تعویض فیلترهای روغن
از آنجایی که فیلترهای روغن کاغذی و همچنین فیلترهای روغن سلولزی جزو قطعات مصرفی ماشین های سبک و سنگین و موتور سیکلت ها به شمار می آیند بنابراین لازم است تا مرتبا فیلترها با توجه به کیلومتر خودرو و از همه مهمتر بسته به نوع روغن موتور به کار رفته در خودرو که 5000 کیلومتری باشد و یا 2000 کیلومتری مورد تعویض قرار بگیرند؛ زیرا تعویض نکردن به موقع فیلترهای روغن می تواند خسارات زیادی را به موتور خودرو وارد نماید. اما خوب است بدانید چون هزینه تعویض فیلتر از هزینه تعویض روغن در نرخ پایین تری قرار دارد پس خرید فیلتر روغن می تواند برای مالک خودرو بسیار با صرفه تر از تعویض مداوم روغن ماشین باشد. لذا به شما پیشنهاد می شود با شناخت برترین برندهای فیلتر هوا و داشتن نشان استاندارد در مدل های مختلف آنها حتما با تعویض به موقع فیلترهای روغن موتور خودروی خود را از هر گونه خرابی و صدمه های احتمالی در امان بدارید.

تبلیغات
معصومه مجرب Offline
#2 ارسال شده : 1400/08/01 00:07:36 ق.ظ
معصومه مجرب

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 18
مکان: تهران

خرید باطری فرسوده موتور سیکلت
https://batrionline.com/...db%8c%da%a9%d9%84%d8%aa/
برای اینکه ضایعات باطری فرسوده موتور سیکلت خود را به بالاترین قیمت بفروشید، بهترین کار این است که این پسماندها را در شرایط بهینه دپو و نگهداری نمایید. به این دلیل مهم که اگر ضایعات باطری درست و مطابق با استانداردها نگهداری نشوند، امکان نشت آنها وجود داشته و نشت این پسماند از وزن سرب داخل آن می کاهد و همین امر باعث کاهش قیمت باطری ضایعاتی هم خواهد شد.

اگر نشت و شکستگی ایجاد شود، در قیمت آن تاثیرگذار است و قیمت را پایین می آورد. اگر به باطری ضربه ای بخورد و نشتی داشته باشد، سبب آسیب به محیط زیست میشود و حتی به موجودات زنده صدمه و مسمومیت ایجاد می کند
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.263 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت