تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

sara Offline
#1 ارسال شده : 1399/10/07 12:53:01 ق.ظ
sara

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 14
مکان: تهران

امروزه موبایل ها، قسمتی از زندگی اکثر افراد جامعه شده اند به حدی که یک ساعت بدون آن هم نمی توانند زندگی کنند. شما هنگامی که به سوال یا مشکلی برخورد می کنید، برای حل آن گوشی خود را بیرون می آورید و آن را در مرورگر خود جستجو می کنید. تحقیقات گوگل ثابت کرده که 58 درصد جستجو ها در موتور های جستجو به وسیله موبایل انجام می گیرد و اکثر کاربران از طریق موبایل به دنیای وب وارد می شوند. باید بگوییم، این آمار همچنان در حال رشد است و امروزه به 95 درصد نیز رسیده؛ چرا که گوشی های هوشمند نزد کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

ما می توانیم از این تحقیقات نتیجه بگیریم که سئو سایت در موبایل در مقایسه با سئو دسکتاپ از اهمیت بیشتری برخوردار است. گوگل این استراتژی را در برنامه خود قرار داده که الگوریتم Mobile First Index را برای تحلیل محتوا و رتبه بندی بهتر سایت ها به وجود آورد. به همین علت است که وبمستران برای سئو موبایل جایگاه ویژه ای در نظر گرفته اند.

ویکی دمی تلاش می کند، تمام نکات مهم را حول سئو سایت در موبایل به شما عزیزان آموزش دهد؛ اما قبل از آن باید توضیحاتی را در باب سئو موبایل و الگوریتم های جدید گوگل در رتبه بندی سایت ها در موبایل را مورد بررسی قرار دهیم.

سئو موبایل چیست؟
سئو موبایل عبارت است از کلیه اقدامات انجام شده در بهینه سازی وب سایت برای کاربران موبایل و تبلت. بهینه سازی وب سایت برای موبایل های هوشمند و بهتر شدن تجربه کاربری (بیشتر شدن سرعت وب سایت و دسترسی راحت و آسان به محتوای داخل آن) آنان، باعث به دست آوردن رتبه بهتری در نتایج جستجو گوگل شده است. این بهینه سازی شامل فعالیت هایی است که وبمستران، منابع وب سایت، محتوا و مقالات را در دسترس خزنده های گوگل قرار می دهند.

چرا سئو موبایل برای وبمستران مهم است؟
همان‌طور که گفتیم، حدود 58 درصد جستجو ها در گوگل از طریق موبایل انجام می شود و فقط 42 درصد از کاربران هستند که از طریق دسکتاپ این جستجو را انجام می دهند. این آمار هر لحظه در حال افزایش است. تجربه ثابت کرده است، کاربرانی که از طریق موبایل، جستجو های خود را انجام می دهند، تمایل بیشتری به خرید اینترنتی دارند؛ در نتیجه وبمستران می توانند با یک استراتژی درست، مشتریان زیادی را به وب سایتشان هدایت کنند.

گوگل نیز به دلیل استفاده بیشتر کاربران از موبایل، تمرکز خود را بر روی ایجاد الگوریتم های جدید برای این دستگاه قرار داده است. ما از این موضوعات نتیجه می گیریم که امروزه سئو موبایل یکی از مهم ترین دغدغه های متخصصین سئو می باشد.

الگوریتم Mobile-Friendly و Mobile First Index
گوگل در سال های 2015 و 2016 آپدیتی را با عنوان Mobile-Friendly یا Mobilegeddon ارائه کرد. این الگوریتم باعث شد نتایج جستجو روی صفحه دسکتاپ و موبایل کاملا متفاوت باشد مثلا بر روی صفحه دسکتاپ، وب سایت ویکی دمی در رتبه اول قرار داشت؛ اما در موبایل وب سایت دیگری در رتبه اول نمایش داده می شد. گوگل حتی وب سایت هایی را که مناسب صفحه نمایش موبایل نبودند را در آن زمان پنالتی کرد. پس از مدتی، گوگل الگوریتم جدیدی را با عنوان Mobile First Index معرفی کرد. این الگوریتم، نتایج جستجو را طبق ورژن موبایل و دسکتاپ نمایش می داد؛ یعنی اگر کاربر بر روی دسکتاپ این جستجو را انجام می داد، گوگل نتایج جستجو را طبق ورژن دسکتاپ نمایش می داد.

انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت
این نکته را از ویکی دمی به یاد داشته باشید که منظور از موبایل، گوشی های هوشمند است نه تبلت ها.
چگونه نسخه موبایل، سایتمان را فعال و بهینه سازی کنیم؟
برای بهینه سازی سایت در موبایل، ابتدا باید بررسی کنید که وب سایت شما بر روی گوشی های هوشمند نمایش داده می شود. بسیاری از افراد تصور می کنند که اگر همان نسخه دسکتاپ سایت را بر روی موبایل در یک صفحه کوچک نمایش دهند، نیاز کاربر را بر طرف می کند؛ اما این تصور اشتباه است و با این کار فقط بازدهی وب سایتتان را کاهش می دهید. طراحی یک وب سایت برای نسخه موبایل کار چندان پیچیده ای نیست. ما طراحی سایت در موبایل را با سه روش برای شما عزیزان مطرح می کنیم.

روش اول: جدا سازی URL های دسکتاپ و موبایل
URL های دسکتاپ با www.wikidemy.ir و URL های موبایل با wikidemy.ir .m شروع می شود. شما با طراحی این دو نسخه برای وب سایتتان، می توانید کاربران بسیاری را از طریق موبایل جذب کنید. ورژن موبایل در یک زیر دامنه قرار می گیرد که گوگل با تشخیص موبایل های هوشمند، کاربران را به آن هدایت می کند. به بیان دیگر، گوگل تشخیص می دهد که کاربران با چه دستگاهی به فضای وب وارد می شوند. باید بگوییم، وب سایت هایی که با آدرس m طراحی کرده اید، معمولا از نظر بهینه سازی و سئو مشکلات زیادی دارند و بهتر است از این روش استفاده نکنید. این روش سرعت ایندکس کردن را بسیار کاهش می دهد و موجب تولید محتوای تکراری در موبایل می شود.

روش دوم: استفاده مناسب از Dynamic Serving
نمایش داینامیک محتوا بدین صورت است که محتوای وب سایت در دسکتاپ و موبایل بر روی یک آدرس نمایش داده می شود؛ اما HTML/CSS آن با توجه به دستگاهی که کاربر با آن وارد شده است نمایش داده می شود. بهینه سازی وب سایت در این روش، نسبت به روش اول قابل قبول تر است؛ اما باز هم ایرادات زیادی را دارد. برای مثال برخی از وب سایت هایی که از این روش استفاده کرده اند، در صفحه نمایش موبایل، سایت به صورت صفحه ای که در دسکتاپ نمایش داده می شود، نشان داده شده است.

ایراد بزرگ این روش این است که با هر موبایل جدیدی که به بازار می آید، شما باید این روش را آپدیت کنید تا با دستگاه های جدید نیز سازگار شود و اگر این آپدیت را انجام ندهید، وب سایت شما برای دستگاه های جدید قابل نمایش نخواهد بود. هزینه های زیاد کد نویسی نیز یکی دیگر از مشکلات این روش می باشد.

HTTPS چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
روش سوم: طراحی Responsive Design
یکی از بهترین روش ها برای به وجود آوردن ورژن موبایل، طراحی ریسپانسیو می باشد. در این روش URL صفحات وب سایت و کد های HTML هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل به یک صورت است که نمایش محتوا از طریق، CSS مدیریت و کنترل می شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی های ریسپانسیو، سازگاری با دستگاه های گوناگونی می باشد و نیازی به کد نویسی های هزینه بردار ندارد. در این روش، شما شاهد محتوای تکراری نیز نخواهید بود.

برای بهینه سازی بهتر وب سایتتان بهتر است از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید؛ چرا که طراحی ریسپانسیو، تمام روش های دیگر را از دور خارج می کند. این روش به این علت که محتوای شما را روی یک URL قرار می دهد، مشکلی را برای سئو وب سایت شما به وجود نمی آورد، تجربه کاربری در آن بسیار زیاد است، در این روش، ریدایرکتی وجود ندارد و از همه مهم تر این روش را گوگل توصیه کرده است و بسیار برای وب سایتتان مفید می باشد.

فاکتور های سئو سایت برای موبایل
در این قسمت مهم‌ترین تکنیک ها و روش های سئو سایت برای موبایل را بررسی می کنیم که با این کار شما به گوگل نشان می دهید که وب سایت شما برای نسخه های موبایلی نیز بهینه است.

استفاده از تست تجربه کاربری یا Mobile Usability
Mobile Usability، یکی از ابزار های کاربردی که برای نشان دادن وضعیت سایت در موبایل طراحی شده است. این ابزار در سرچ کنسول وب سایتتان قرار گرفته است. بروز هرگونه خطا در صفحات وب سایتتان را می توانید در این بخش مشاهده کنید. برای دسترسی به این قسمت باید به گوگل سرچ کنسول سایت رفته و در سمت چپ روی گزینه Mobile Usability کلیک نمایید. در این قسمت پیشنهاداتی را که این ابزار در رابطه با طراحی ریسپانسیو و تجربه کاربری نشان داده است را مشاهده می کنید. همچنین فاکتور هایی مانند فونت ها و… را نیز بررسی می کند.
برای خرید بک لینک های حرفه ای و دائمی کلیک کنید.

نکاتی در باب Mobile Usability
امروزه با محدود کردن گوگل، دیگر نباید انتظار داشته باشید که در تشخیص موبایل فرندلی، تصمیم درستی را بگیرد و در نتیجه رنک مناسبی را از آن بگیرید. محدود کردن دسترسی ربات های گوگل به جاوا اسکریپت، منابع سایت و CSS باعث می شود گوگل همه فایل های موجود در صفحات را نتواند کرال کند و برخی از صفحات وب سایت از دید گوگل پنهان بماند؛ در نتیجه بهتر است دسترسی کامل منابع را برای کرال کردن سایت به گوگل بدهید.
برای تشخیص این مورد، ابتدا فایل robots.txt را باز کرده و روی Google Index و سپس Blocked Resources بزنید. در ادامه، این قسمت به شما نشان می دهد که آیا محدودیتی برای ربات های گوگل ایجاد شده است یا خیر. robots.txt این قابلیت را دارد که به ربات های گوگل فرمان دهد که فایلی را ایندکس و کرال نکنند. این فایل از طریق سرچ کنسول قابل دسترسی است.

از تبلیغات پاپ آپ استفاده نکنید؛ چرا که گوگل رابطه خوبی با آن نداشته و کاربران نیز از آن تبلیغات دل خوشی ندارند. استفاده از پاپ آپ در ورژن موبایل یک ویژگی منفی برای سئو آن محسوب می شود؛ چرا که هدف شما نمایش محتوای با کیفیت به کاربران است اما این محتوا زیر تبلیغات بزرگ پاپ آپ مخفی می شود و دیگر ارزش قبل را نخواهد داشت.
برای سئو سایت در موبایل، محتوای اصلی را مخفی نکنید. این کار را برخی از وبمستران انجام می دهند و بخشی از صفحه وب سایت را در ورژن موبایل از دسترس کاربران خارج می کنند. این کار باعث می شود ارزش و اعتبار محتوای شما نزد گوگل و کاربران از دست برود.

سئو سرعت وب سایت در موبایل
دیگر ابزار های کاربردی گوگل، Page speed Insights نام دارد که سرعت صفحات وب سایت را در موبایل و دسکتاپ ارزیابی می کند. گوگل تاکید دارد وب سایت باید، آنچه که کاربر در نگاه اول نیاز دارد را نمایش دهد. شما می توانید با استفاده از فشرده سازی تصاویر، کاهش زمان در پاسخگویی و… سرعت وب سایت خود را در موبایل افزایش دهید.

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ (با موبایل و دسکتاپ)
دسترسی آسان به محتوای داخل سایت
نمایش محتوا در وب سایت باید به گونه ای باشد که کاربران به راحتی بتوانند دسترسی های لازم را برای دیگر صفحات آن داشته باشند؛ در نتیجه بهتر است محتوای وب سایت را در دسکتاپ و موبایل به صورت جداگانه نمایش دهید. این جمله بدین معنی است که نباید محتوا، عکس و فونتی را که برای دسکتاپ در نظر می گیرید، همان را برای موبایل نیز استفاده کنید.

استفاده از Accelerated Mobile Pages
Accelerated Mobile Pages یا همان AMP به معنی شتاب به صفحات سایت در موبایل می باشد. این ویژگی را گوگل به تازگی بیان کرده است. این ویژگی در هر صفحه از وب سایت، یک ورژن AMP در آدرس دیگری به وجود می آورد که شما باید با استفاده از تگ canonicalآن را به صفحه اصلی وب سایتتان مرتبط کنید. حال AMP محتوا را طبق استاندارد های موبایل نشان می دهد.

سئو نمایش در نتایج جستجو در موبایل
هنگامی که در موبایل عبارتی را جستجو می کنید، گوگل در نتایج جستجو برای عنوان هر صفحه 69 کاراکتر را نشان می دهد؛ اما ممکن است این تعداد به 78 کاراکتر نیز برسد. ما از این موضوع نتیجه می گیریم که عناوین صفحات سایت ها در موبایل بیشتر نمایش داده می شوند و باعث افزایش نرخ CTR سایت خواهند شد.
برای مشاوره سئو با شماره 09128909248 تماس بگیرید.
سخن پایانی
ما در این مقاله، اهمیت سئو وب سایت در موبایل را بررسی کردیم و نکات مهمی را در این باب در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اگر شما تا به امروز توجهی به سئو سایت در موبایل نداشتید بهتر است از همین حالا تغییرات لازم را روی وب سایتتان انجام دهید.

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.863 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت