تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

lavazemekhodro Offline
#1 ارسال شده : 1399/07/09 01:06:34 ب.ظ
lavazemekhodro

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 54

استفاده از روغن استاندارد در گیربکس اتومات سبب بهبود عملکرد سیستم خودرو می شود. از کارکرد های روغن گیربکس اتوماتیک می توان به خنک کنندگی گیربکس، انتقال گرما، بهبود کارکرد یاتاقان و ... اشاره کرد. از ویژگی های روغن گیربکس اتوماتیک خوب مقاومت در برابر گرما می باشد. مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی، عدم ایجاد کف و حباب و ... از دیگر ویژگی های روغن گیربکس اتومات می باشد. این محصول را میتوانید در فروشگاه کارنوما خریداری کنید.

حفاظت از گیربکس اتومات با انتخاب روغن مناسب
گیربکس از جمله قسمت های مهم خودرو هست که نیاز به رسیدگی و تعویض روغن دارد. امروه گیربکس بیشتر خودرو ها به صورت اتومات بوده و مانند بسیاری از سیستم های خودرو با روغن کار می کند. از آنجا که گیربکس اتوماتیک پس از مدت زمان معین نیاز به تعویض دارد باید در انتخاب روغن گیربکس دقت نمود. روغن گیربکس نقش مهم و اساسی در عملکرد گیربکس خودرو دارد. با توجه به نیاز خودرو ها به روغن گیربکس اتومات انواع روغن گیربکس با تنوع در کیفیت و برند سازنده در بازار موجود می باشد.


کارکرد روغن گیربکس اتوماتیک
کارکرد اصلی روغن گیربکس اتوماتیک روغن کاری گیربکس یا همان جعبه دنده خودرو می باشد. روغن کاری گیربکس اتوماتیک از طریق انتقال حرارت دمای موجود در جعبه دنده خودرو را کنترل می کند. روغن گیربکس اتومات سبب بهبود کارکرد یاتاقان و دنده ها شده و با روان کاری کلیه قطعات و سطوح از ایجاد اصطکاک جلوگیری می نماید.

از دیگر کارکرد های روغن در گیربکس اتومات می توان به محافظت از قطعات گیربکس در برابر خوردگی و زنگ زدگی اشاره نمود. کنترل تورم آب بند ها، کنترل اصطکاک در صفحه کلاج، خنک کردن قطعات گیربکس و انتقال قدرت موتور از دیگر کارکرد های روغن در گیربکس اتوماتیک می باشد.


ویژگی های روغن گیربکس اتوماتیک
برای انتخاب روغن گیربکس اتوماتیک باید در مورد ویژگی های روغن گیربکس مناسب کسب اطلاع نمود. از ویژگی های یک روغن گیربکس اتومات می توان به مقاومت روغن در مقابل گرما اشاره کرد. روغن گیربکس با دارا بودن خاصیت خنک کنندگی منجر به انتقال گرما شده و از این طریق مانع داغ شدن دنده ها می شود.

روغن گیربکس اتومات نسبت به روغن گیربکس دستی گرانروی پایین تری داشته و موجب تسریع روند انتقال قدرت به کلاج و کارکرد بهتر آن می گردد. روغن گیربکس اتومات خوب باید خاصیت آب گریزی داشته باشد. قابلیت آب گریزی و جدا شدن از آب روغن گیربکس اتومات در هنگام نفوذ آب و رطوبت به سیستم گیربکس مانع از زنگ زدگی و ایجاد امولسیون در گیربکس اتومات می شود.

مقاوم در برابر خوردگی و ساییدگی
یکی از مهم ترین عواملی که سیستم های مختلف خودرو از جمله گیربکس و جعبه دنده را تهدید می کند خوردگی و ساییدگی می باشد. در ساخت گیربکس از انواع فلزات از جمله فولاد، چدن، آلومینیوم، مس و .. استفاده شده که احتمال سایش و خوردگی آنها وجود دارد. از این رو برای جعبه دنده و گیربکس باید از روغنی استفاده نمود که در برابر ساییدگی و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشد. روغن گیربکس اتومات موجود در بازار به دلیل کیفیت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد.


ضد کف و ضد حباب بودن روغن گیربکس اتومات
از ویژگی های روغن گیربکس اتوماتیک با کیفیت و اصل می توان به عدم ایجاد کف و حباب اشاره نمود. وجود کف و حباب در روغن گیربکس سبب کاهش بازدهی روغن شده و از طرف دیگر در انتقال قدرت در سیستم گیربکس مانع ایجاد می کند. از این رو در هنگام تهیه روغن برای تعویض روغن گیربکس اتومات به این مهم توجه نمود.

نکات مهم در زمینه تهیه روغن گیربکس اتومات
از آنجا که روغن نقش اساسی در سلامت سیستم گیربکس خودرو دارد باید در هنگام خرید روغن گیربکس اتومات به نکات مختلف توجه نمود. در حال حاضر در بازار برند های مختلف روغن گیربکس اتومات عرضه شده که از نظر کیفیتی متنوع می باشد. با انتخاب روغن گیربکس اتومات باکیفیت و مرغوب علاوه بر بهبود عملکرد گیربکس طول عمر قطعات خودرو نیز افزایش می یابد. استفاده از روغن های گیربکس اتومات تقلبی و بی کیفیت به سیستم گیربکس آسیب رسانده و در کوتاه مدت نیاز به تعویض روغن خواهید داشت.


کسب اطلاع از قیمت روغن گیربکس اتومات از دیگر نکات مهم در هنگام خرید این کالا می باشد. با عرضه انواع روغن گیربکس اتومات با تنوع در کیفیت و قیمت می توان متناسب با نیاز خود بهترین این کالا را دریافت کرد. بهترین راه برای خرید روغن گیربکس اتومات اصل با قیمت مناسب اقدام به خرید از طریق نمایندگی های فروش معتبر می باشد.
تبلیغات
eblees Offline
#2 ارسال شده : 1400/08/04 05:13:56 ب.ظ
eblees

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 3
مکان: تهران


با سلام و احترام
جهت خرید انواع بلبرینگ ، رولبرینگ ، کاسه نمد ، پکینگ ، تسه ، گریس و روغن صنعتی به این لینک مراجعه کنید>>
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.148 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت