تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

nasim keshavarz Offline
#1 ارسال شده : 1399/05/13 10:34:18 ق.ظ
nasim keshavarz

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1

میخوام که توی این مطلب یه مقایسه ایی بین دو ماشین چینی و کره ایی انجام بدم.پیشرفت چینی های توی صنعت خودروسازی رو نمی توان انکار کرد و اکنون شاهد تردد خودرو های چینی حتی در کشور های پیشرفته نیز هستیم. اما با این حال صنعت خودرو سازی کره که عمر بیشتری نیز دارد کماکان چند سر و گردن بالاتر از چینی ها می باشد.






رنو ساندرو که محصول نیسان و پارس خودرو می باشد و در سایر کشورها با نام داچیا معروف هست و در ایران با نام رنو ساندرو می شناسیمش و لیفان X50 چینی که توسط کرمان موتور به بازار ایران وارد شده است.

لیفان ایکس 50 به سانروف، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک و امکانات متداولی از این دست مجهز است که البته در رنو ساندرو نمی توان اثری از آن ها را مشاهده کرد، در واقع تنها امکانات رنو ساندرو، شیشه و آینه های برقی و تهویه مطبوع دستی کاملا ساده است.



طراحی ظاهری و داخل کابین :
رنو ساندرو از لحاظ طراحی داخل کابین و بدنه شباهتهای زیادی با رنو ال 90 دارد و بر پایه همان پلتفرم ساخته شده است. عدم داشتن خطوط و انحنا در بدنه این خودرو و یکنواختی و سادگی در داخل کابین این خودرو کاملا مشهود است و در مقابل لیفان ایکس 50 طراحی ظاهری قابل قبولی دارد و داخل کابین لیفان X50 هم زیباست.



سرعت سنج دیجیتالی لیفان ایکس 50 هم با زیبایی که دارد ، نمی تواند بیانگر سرعت لحظه ای خودرو به راننده به سرعت باشد و به نوعی باعث ار بین بردن تمرکز راننده می شود. جالب آنکه برای لیفان X50 تنظیم ارتفاع صندلی راننده نیز در نظر گرفته نشده و همین مسئله تا حدی ممکن است استفاده از این خودرو را برای برخی افراد سخت کند، به خصوص که حتی رانندگان بلند قد علیرغم دید خوب، تا حدی با مشکل نزدیکی بیش از حد سر به سقف روبرو می شوند.

موتور و گیربکس و سیستم تعلیق:
پیشرانه رنو ساندرو کاملا با رنو تندر 90 یکسان است و با کد K4M شناخته می شود. این موتور 1.6 لیتری یارای تولید 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور را راهی چرخ های جلو می کند، در مقابل لیفان ایکس 50 با موتوری 1.5 لیتری 102 اسب بخار قدرت و 133 نیوتن متر گشتاور دارد.



ایمنی :
جالب آنکه در زمینه مشخصات ایمنی نیز لیفان به دلیل جدید بودن ظاهرا هنوز مورد آزمون تست تصادف واقع نشده است اما رنو ساندرو با توجه به سابقه عرضه در بازار های اروپا در حدود ۳ ستاره ایمنی را بدست آورده است که باید این سطح از ایمنی را در مقایسه با رقبا کافی اما در مقایسه با قیمت ۵۰ میلیونی و اهمیت ایمنی خودرو در کشور حادثه خیزی چون ایران، حداقلی توصیف کرد. که در جدول بالا امکانات ایمنی هر دو خودرو ذکر شده است.

نتیجه :
اگر شما هم جز افرادی هستید که هندلینگ وفرمان پذیری جزء اولیتهایتان برای خرید خودرو می باشد خودرو رنو ساندرو فرمان پذیری و هندلینگ قابل قبولی در رنج قیمتی خود دارد و از لحاظ ایمنی هم این خودرو در مقایسه با رقبا ایمن تر می باشد و اگر به دنبال خودرویی هستید که ظاهر زیبا، سانروف ، بولوتوث و ... داشته باشد و از خرید خودرو به دنبال آپشن های آن هستید می توانید لیفان ایکس 50 را انتخاب نمایید .برای خرید لوازم جانبیش هم پیشنهاد میکنیم سری به سایت زد فیت https://zed.fit/ بزنید.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.093 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت