تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

lavazemekhodro Offline
#1 ارسال شده : 1399/05/11 10:26:56 ق.ظ
lavazemekhodro

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 54

ادینول (Addinol) یکی از شرکت‌‌های بزرگ تولیدکننده‌ی لوبریکانت و روغن‌های خودرو و صنعتی است که محصولات متنوع و باکیفیتی تولید می‌کند. ادینول از سال ۱۹۳۶ تا امروز فعالیت می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی روغن‌ و فرآورده‌های نفتی در آلمان است. در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی روغن گیربکس ادینول بپردازیم.

برخلاف بسیاری از شرکت‌های دیگر که عضوی از گروه‌های بزرگ‌تر نفتی هستند، ادینول برندی مستقل است؛ این برند خوش‌نام آلمانی به‌وسیله‌ی شرکت‌های همکار، محصولاتش را در بیش از ۹۰ کشور جهان توزیع و عرضه می‌کند.

فعالیت‌های ادینول در طول سال‌های اخیر به‌قدری گسترش یافته است که درکنار تأمین نیازهای داخلی در آلمان، بیش از ۵۰ درصد تولیداتش را صادر می‌کند.

در سبد محصولات ادینول، بیش از ۶۰۰ نوع روغن و لوبریکانت وجود دارد؛ روغن موتور و گیربکس خودرو، روغن صنعتی، گریس و ... با برند ادینول تولید می‌شود.

ادینول به‌تولید روغن‌هایی با طول عمر و کارایی بالا شهرت دارد. انواع روغن گیربکس این برند آلمانی هم در سطح بالاترین محصولات جهانی قرار دارند و در خودروهای قدیمی و جدید، استفاده می‌شوند.

خرید انواع روغن گیربکس

فروشگاه کارنوما مجموعه‌ای کامل از بهترین روغن گیربکس‌های جهان را برای خودروهای خارجی عرضه می‌کند. برترین محصولات برندهای معتبر و بزرگ شامل ام پی ام (MPM)، راونول، ادینول، آیسین، توتاچی، موبیل1، ولولین، ای‌سی دلکو، موتورکرافت و موپار در کارنوما موجود است. با خرید روغن گیربکس از سایت ما برای همیشه از کیفیت و قیمت آن اطمینان حاصل کنید.

روغن گیربکس چیست؟
سیستم انتقال قدرت خودرو مجموعه‌ای از گیربکس یا جعبه دنده در کنار مسیرها و مجراهای ارتباطی بین موتور و چرخ‌ها بوده که برای کارکرد، نیازمند سیال مخصوص است. سیستم انتقال قدرت بدون روغن اصلا نمی‌تواند کار کند؛ وظیفه‌ی اصلی روغن گیربکس مثل روغن موتور ، روان‌کاری کردن قطعات مختلف است.

روغن جعبه دنده بین قطعات سیستم انتقال قدرت و دنده‌های کوچک و بزرگ جریان پیدا می‌کند تا سایش این بخش از قوای محرکه‌ی خودرو را برای تضمین بهترین عملکرد، به‌حداقل برساند. در خودروهایی که از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند، این مایع و روغن نقش خنک‌کنندگی هم دارد؛ به‌طور کلی روغن‌های گیربکس به چند دسته تقسیم می‌شوند که هر نمونه باتوجه به طرح سیستم انتقال قدرت در خودروهای مختلف سواری و کامیون تولید شده است.

وظیفه‌ی اصلی روغن گیربکس روان‌کاری دنده‌ها و قطعات سیستم انتقال قدرت است، اما کاربردهای دیگری مثل پاک‌کنندگی و محافظت از قطعات دربرابر استهلاک، حفظ وضعیت مطلوب واشرها، کمک به خنک‌کنندگی و کاهش دادن دمای کلی کارکرد قوای محرکه به‌همراه افزایش سرعت چرخشی و دامنه‌ی حرارتی موتور هم می‌تواند داشته باشد. به‌دلیل اهمیت بالای روغن گیربکس در مجموعه‌ی انتقال قدرت خودرو و جلوگیری از هزینه‌های هنگفت تعمیرات قطعات این بخش، توصیه می‌شود از بهترین محصولات برندهای معتبر و شناخته‌شده جهانی استفاده کنید.

چه زمانی روغن گیربکس تعویض شود؟
باتوجه به نوع، مدل و میزان کارکرد هر خودرو، فاصله‌ی نوبت‌های تعویض روغن گیربکس متفاوت است. معمولا تولیدکننده‌ها و مکانیک‌ها باتوجه به دلایل مختلف، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را بین ۱۰۰ هزار تا ۱۶۰ هزار کیلومتر پیشنهاد می‌دهند.

این زمان برای روغن جعبه دنده‌های دستی متفاوت است و باید در نوبت‌های بیشتری و زودتر تعویض شوند. معمولا روغن گیربکس دستی را باید بین ۳۰ هزار تا ۱۰۰ هزار کارکرد تعویض کرد؛ البته پیش از تعویض، بهتر است که یک مکانیک وضعیت روغن گیربکس را بررسی کند. اعداد مختلفی که برای زمان تعویض روغن گیربکس اعلام می‌شود، عمومی و باتوجه به خودروهای استاندارد بازار است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ مثل آیسین، توتاچی، موبیل1، ولولین، ای‌سی دلکو و موتورکرافت محصولات متنوعی عرضه می‌کنند که در برخی خودروها، می‌تواند زمان تعویض روغن گیربکس را تغییر دهد. هنگام خرید، به مشخصات و ویژگی‌های هر محصول دقت کنید.
تبلیغات
dooorsa Offline
#2 ارسال شده : 1399/08/28 11:06:01 ب.ظ
dooorsa

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 32
مکان: تهران

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
اینجا کسی هست مکانیکی داشته باشه درباره روغن گیربکس سوال دارم ازش واسه ماشینم
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.313 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت