تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

zarra Offline
#1 ارسال شده : 1401/10/20 11:45:58 ق.ظ
zarra

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1

پس از خرید خودرو مخصوصا خودروی دست دوم لازم است نسبت به استعلام کارت و سند مالکیت خودرو اقدام کنید تا از سوء‌استفاده‌های احتمالی پیشگیری کنید. برای اینکه مشخص شود خودرو به نام شما شده است یا خیر می‌توانید تنها با داشتن شماره پلاک، کد ملی و شماره تلفن همراه مالک خودرو از سرویس‌های آنلاین استعلام سند مالکیت خودرواستفاده کنید.
کارت خودرو چیست؟
کارت خودرو یکی از مدارک مهمی است که زمان خرید خودرو به شما داده می‌شود. در واقع از کارت ماشین برای احراز هویت خودرو و مالک ماشین استفاده می‌شود. کارت خودرو را باید همیشه همراه خود داشته باشید. به عنوان مثال اگر خودروی شما توسط پلیس متوقف یا توقیف شد باید کارت خودرو را به مامور پلیس ارائه کنید. از مهم‌ترین اطلاعات روی کارت خودرو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
  • مشخصات خودرو مانند نوع وسیله نقلیه، سیستم، شماره موتور، شاسی و رنگ
    مشخصات مالک خودرو مانند نام مالک، شماره ملی، نام پدر و کد پستی

یکی از مشکلاتی که اغلب مالکان خودرو با آن روبرو می‌شوند؛ این است که صدور کارت ماشین با تاخیر انجام می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از سامانه‌های پیگیری کارت خودرو از آخرین وضعیت صدور کارت خودرو خود مطلع شوید.
استعلام کارت ماشین با پلاک از سامانه قبضینو
قبضینو امکان استعلام کارت و سند مالکیت خودرو را در اختیار تمام مالکان خودرو قرار داده تا بتوانید از آخرین وضعیت صدور و ارسال کارت و سند خودرو خود مطلع شوند. برای استفاده از این امکان باید شماره تلفن همراه، کد ملی و شماره پلاک مالک اصلی خودرو را در سایت یا اپلیکیشن قبضینو و در بخش کارت و سند مالکیت خودرو وارد کنید تا جزئیات کامل این سرویس شامل بارکد پستی کارت خودرو، وضعیت سند، تاریخ چاپ کارت، وضعیت کارت خودرو و تاریخ چاپ سند برای شما نمایش داده شود.
استعلام کارت خودرو با کد ملی در سامانه پیشخوان ۲۴
پیشخوان ۲۴ این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانید برای پیگیری کارت خودرو از سرویس استعلام کارت خودرو با کد ملی استفاده کنید. شما با این سرویس می‌توانید علاوه بر مشاهده وضعیت سند، از وضعیت کارت خودرو، تاریخ چاپ کارت و بارکد پستی کارت خودرو نیز باخبر شوید.
پیگیری کارت ماشین از پست
برای پیگیری و استعلام کارت ماشین از طریق پست نیاز است به نشانی najatracking.post.ir مراجعه کنید. سپس باید شماره پلاک و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کنید. در نهایت اگر کارت خودرو یا سند مالکیت آن در سامانه مرسولات پستی باشد، کد مرسوله نمایش داده می‌شود که می‌توانید برای اطلاع از آخرین وضعیت مرسوله پستی از طریق سایت tracking.post.ir یا از سرویس پیگیری مرسولات پستی پیشخوان ۲۴ استفاده کنید.
استعلام کارت ماشین از راهور ۱۲۰
یکی از روش‌های آنلاین برای استعلام کارت ماشین سایت راهور ۱۲۰ به نشانی rahvar120.ir است. در این قسمت نیاز است گزینه رهگیری مدارک سازمانی را انتخاب و سپس با وارد کردن شماره پلاک در سایت پست می‌توانید نتیجه استعلام را مشاهده کنید.
پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک
بسیاری از کاربران به دنبال راهی هستند تا بتوانند از طریق ارسال پیامک از آخرین وضعیت کارت خودرو مطلع شوند؛ اما متأسفانه در حال حاضر امکان پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک وجود ندارد.
پیگیری کارت خودرو از طریق تلفن
درصورتی‌که به اینترنت دسترسی ندارید و می‌خواهید به صورت غیر حضوری و غیر آنلاین از آخرین وضعیت کارت خودرو خود مطلع شوید، می‌توانید با شماره 8847000 تماس بگیرید. پیگیری کارت ماشین از طریق کد دستوری یکی دیگر از روش‌های استعلام کارت خودرو شماره‌گیری کد *110# است که پلیس +۱۰ برای استفاده آسان کاربران در اختیار تمام کاربران قرار داده است. البته در حال حاضر این سرویس در دست راه‌اندازی است و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.082 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت