تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

asdf Offline
#1 ارسال شده : 1399/07/09 10:00:50 ب.ظ
asdf

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 45

تشکرها: 11 بار
2 تشکر دریافتی در 2 ارسال
جعبه های پیتزا چه ویژگی هایی دارند؟
برای رستوران هایی که سفارش های خود را به صورت بیرون بر ارسال می کنند، بسیار مهم است که از کارتن های بسته بندی مناسبی برای پیتزا یا سایر سفراشات خود استفاده کنند. چرا که این امر در چشم مخاطب اثر مثبتی خواهد داشت. با توجه به این موضوع در این مطلب به بررسی جعبه های پیتزا و نکات مختلف در تولید آن می پردازیم.

اهمیت جعبه های پیتزا در برند سازی رستوران ها
فرض کنیم وارد یک رستوران لوکس شده و پیتزایی سفارش داده اید که در یک جعبه نه چندان با کیفیت و با طرحی ساده سرو جلوی رویتان قرار می گیرد، چه حسی به شما دست خواهد داد؟ بدون شک شاید از خوردن آن پیتزا نیز چندان لذت نبرید. حتی بعضی ها می گویند جعبه پیتزای بی کیفیت اشتها و لذتمان از غذا را کاهش می دهد.

خوب این کاملا طبیعی است که چشم ما اولین قاضی بوده و هر چیزی را بر اساس ظاهرش می سنجد ؛ به همین خاطر است که اغلب رستوران ها یا مغازه های فست فود فروشی از جعبه های با کیفیت و با طراحی زیبا استفاده می کنند تا برند خود را نیز گسترش داده و محبوب کنند. در ساخت کارتن پیتزا از مقوا های مختلفی استفاده می شود از جمله آنها : مقوای دوبلکس بهداشتی ، مقوای ایفلوت بهداشتی ، مقوای بهداشتی با روکش گلاسه و مقواهایی از نوع ایفلوت بهداشتی لمینت هستند که البته هر کدام معایب و مزایای خود را دارند.

این جعبه ها در انواع مختلفی نیز چاپ می شوند که از جمله آنها می توان به چاپ سیلک ، افست یا فلکسو اشاره کرد. از این بین افست بیشتر از بقیه در راس بوده و کاربرد زیادی دارد.


چطور جعبه پیتزایی عالی و زیبا طراحی کنیم ؟



طراحی یک کارتن پیتزا که کیفیت بالایی داشته بسیار مهم است. سایز جعبه پیتزا نیز باید در هنگام طراحی رعایت شود. اما مراحل تهیه جعبه پیتزا به صورت زیر هستند :

تعیین رنگ مورد نظر در طراحی جعبه
رنگ یا رنگ هایی که قصد به کار بردنشان را دارید حتما تعیین کنید. در واقع این عامل تاثیر به سزایی در هزینه های نهایی دارد. بهتر است رنگ های انتخابی شما متناسب با هویت رستوران شما باشد.

لوگویی مناسب به کار ببرید
لوگوی مورد نظر خود را به طراح داده تا آن را روی جعبه چاپ کند. اندازه سایز جعبه در طراحی لوگو بسیار مهم است.

از ایده های خلاقه نه کمک بگیرید
ممکن است ایده شما در بین تمام هم صنفی هایتان تک بوده و جعبه های پیتزای رستورانتان در کل شهر معروف شوند. کافیست از ایده ای خاص استفاده کنید.

سایز جعبه پیتزای مورد نظرتان را تعیین کنید
قطعا جعبه های پیتزا را در سایزهای مختلف دیده اید. در اصل این سایز های مختلف پیتزا است که موجب ساخت جعبه هایی با ابعاد متفاوت شده است. اهمیت این نکته به حدی است که گسترده جعبه یا همان خط تیغ جعبه پیتزا را در جداول مختلف آورده یا جهت دانلود استفاده می کنند.



از چاپخانه یا مقوا سازی معتبری کمک بگیرید
در نهایت به مرحله آخر یعنی چاپ کارتن پیتزا می رسیم. اگر می خواهید جعبه ای زیبا و در عین حال با کیفیت داشته باشید باید از مقوایی با کیفیت استفاده کنید. بنابراین حتما با یک چاپخانه یا مقواسازی حرفه ای در تماس بوده و از او کمک بگیرید.

ضخامت و استاندارد های جعبه پیتزا
می دانیم که جعبه های پیتزا همه یک شکل و یک اندازه نیستند. عموما برای تولید جعبه های پیتزا از گرماژهای مختلف استفاده می شود. مثلا در تولید جعبه پیتزای مینی کفی 20 از گرماژ 330 تا 480 یا برای تولید جعبه پیتزاهایی در سایز کفی 23 تا 34 اغلب از مقواهایی با گرماژ 510 تا 530 استفاده می شود تا استحکام و مقاومت جعبه پیتزا حفظ شود. در جدول زیر با سایزهای استاندارد انواع کارتن پیتزا آشنا می شوید:



جعبه های پیتزا بر اساس اشکال مختلف
کارتن های پیتزایی که در بازار می بینیم و شاید بارها از آنها استفاده کرده ایم، در شکل و انواع مختلف وجود دارند. در اینجا با چند مدل از آنها آشنا می شویم:

مربعی
رایج ترین شکل جعبه های پیتزا بوده و می توان آن را پرچم دار بقیه کارتن های پیتزا دانست. این جعبه ها به صورت یک تکه و در ابعاد پیکو ، مینی ، یک نفره ، خانوادگی تولید می شوند. از چاپ افست و سیلک برای ظراحی این جعبه ها کمک گرفته می شود. شاید بتوان این مدل را ساده ترین مدل در خط تیغ جعبه پیتزا دانست.


شش ضلعی
این مدل با داشتن قیمت مناسب تر ، استحکام بالاتر و طراحی جذاب از نوع قبلی پرطرفدارتر است.


هشت ضلعی
هشت ضلعی ها با زیبایی خاصی که دارند طرفدارهای بیشتری به خود جلب نموده اند. این جعبه ها رابه صورت دو تکه و در چاپ های تک رنگ تا چهار رنگ ودر انواع سایزهای تکی و خانوادگی نیز تولید می شوند.



مربعی دو تکه
این مدل نیز به صورت دو تکه جداگانه که دارای درب است و در انواع سایزهای عمومی تا تک نفره تولید می شود.


مثلثی
این جعبه ها به صورت تکی و تک اسلایسه و همینطور در انواع ابعاد تولید می شوند.



قیفی
از انواع کم تر متداول است که نانی به صورت قیف داشته و مواد پیتزا را به داخل این نان قیف شکل می ریزند و جعبه را به صورت هرمی شکل می سازند.


پنجره ای
این پیتزا نیز بسیار مورد استقبال است که به شکل مستطیل یا مربع و به صورت دو تکه نیز تولید می شود.



یک کارتن پیتزای خوب ویژگی های باید داشته باشد؟

یک کارتن پیتزای خوب ، کارتنی است که دارای ویژگی های خاصی باشد که به عنوان نمونه می توان به این موارد اشاره کرد:

جعبه ای که بتواند از پیتزا در برابر سرما و گرما و باران یا نور محافظت کند.
استحکام زیاد در برابر ضربه داشته باشد.
جعبه ای بهداشتی بوده و سلامت مشتری را به مخاطره نیاندازد.
با برند خاص خود گوی سبقت را از رقبای هم صنف شما بدزدد.
درجه حرارت مورد نظر مشتری ها که اغلب بین 70 تا 85 درجه سانتی گراد است را حفظ کند.
خط تیغ جعبه پیتزا ی مورد نظر هزینه های آن را بالا نبرد.

ویرایش بوسیله کاربر 1399/07/09 10:02:21 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.098 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت