تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

lavazemekhodro Offline
#1 ارسال شده : 1400/01/30 11:52:54 ق.ظ
lavazemekhodro

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 54

برای این که یک خودرو عملکردی صحیح و بدون نقص داشته باشد باید در مقاطع معینی اقدام به بازبینی و تعویض روغن های مورد استفاده در آن را نمود. یکی از روغن های بسیار مهم در خودرو روغن هیدرولیک فرمان است که باعث عملکرد درست و راحت فرمان خودرو می شود.

روغن هیدرولیک فرمان خودرو چیست
در گذشته خودروها دارای فرمان های مکانیکی بودند. اگر چه این فرمان ها نیاز به تعیین حرکت خودرو را مشخص می نمودند اما فرمان دادن به خودرو به سختی صورت می گرفت. اما با بازار آمدن فرمان های هیدرولیکی و جایگزینی این فرمان ها با فرمان های مکانیکی امروزه تعیین مسیر حرکت خودروها با استفاده از این فرمان ها بسیار راحت و ساده شده است.

اما برای این که این فرمان ها نیز عملکردی درست و به موقع داشته باشند نیاز به استفاده از روغن هیدرولیک فرمان می باشد. این روغن یک روان کننده حرکت قطعات و منتقل کننده قدرت موتور به چرخ ها می باشد. روغن های هیدرولیک به دو دسته بزرگ روغن های نفتی و روغن های سنتتیک تقسیم بندی می شوند.

چه زمانی نیاز به تعویض روغن هیدرولیک فرمان در خودرو است
روغن هیدرولیک فرمان از جمله روغن هایی است که نمی توان برای آن زمان معینی را برای تعویض در نظر گرفت. زمان تعویض این روغن بنا به چند مورد متغیر است. از مهمترین مواردی که زمان تعویض روغن را تعیین می نماید توجه به عملکرد روغن در قطعاتی است که با آن در تماس است. برای همین هر فرد باید روغن فرمان خودرو خود را به صورت دوره ای بازبینی و کنترل کند.

اما از علائمی که نشان دهنده زمان تعویض روغن هیدرولیک فرمان است می توان به این موارد اشاره نمود.

احساس بوی سوختگی
تیره و کدر شدن روغن
تغییر در غلظت روغن یا ویسکوزیته آن
ایجاد کف و یا حباب های کوچک بر روی سطح روغن، این حباب ها مانع از عملکرد صحیح روغن در قطعات می شود.
چه عواملی باعث ایجاد فساد در روغن فرمان می شود
روغن هیدرولیک فرمان دارای عمر بسیار طولانی می باشد. اما عوامل مهمی باعث کاهش این عمر شده و زمان تعویض روغن را کم می نماید. از مهمترین این عوامل می توان به این نکات اشاره نمود.

کم شدن سطح روغن یکی از مهم ترین عوامل ایجاد فساد در روغن است. با کم شدن این سطح قطعات بر روی هم سائیده شده و به سادگی بر روی هم حرکت نمی کنند. این کار باعث بروز حرارت و درگیری این قطعات شده و در اثر این اتفاق در بعضی از این قسمت ها شکستگی و یا خوردگی صورت می گیرد. همین سائیگی ها و خوردگی ها به صورت ذرات معلق در سیستم خودرو و روغن هیدرولیک فرمان در آمده و مانع از کارایی درست این روغن می شود.

فراموش نکنید که در این زمان نمی توان بر روی این روغن روغن جدید اضافه نمود. توجه کنید که حتما در این گونه مواقع اقدام به تعویض روغن نمایید. تا از فساد روغن جدید مخلوط شده با روغن قدیمی جلوگیری شود.

دمای موتور خودرو نیز از عواملی است که باعث ایجاد فساد در روغن فرمان می شود.

چگونه از فساد روغن فرمان مطلع شوید
در صورتی که شما متوجه تغییر در سطح روغن هیدرولیک فرمان خودرو خود نشده اید می توانید با توجه به چند نکته دیگر از زمان تعویض این روغن اطلاع حاصل نمایید.

از مهمترین نکات گوش نمودن به صدای فرمان خودرو می باشد. در صورتی که فرمان خودرو صداهای ناهماهنگی ایجاد می کند و در هنگام چرخش و یا حرکت غژغژ می کند بهترین نشانه برای زمان تعویض روغن است.

از دیگر نشانه ها نیز می توان به سفت شدن فرمان اشاره نمود. در این مواقع فرمان خودرو به سادگی به اطراف نمی چرخد و در این زمان در برابر فشار وارده آمده به شدت مقاومت می کند. در این زمان نیز اقدام به تعویض روغن هیدرولیک راحت ترین راه برای رفع این مشکل است.

روغن اکسل

یکی از بهترین روغن ها برای سیستم خودرو روغن اکسل می باشد. روغن اکسل یا دیفرانسیل یکی از روغن هایی است که مانع از سائیده شدن و فرسودگی قطعات خودرو می شود. این روغن ها غلظت بیشتر و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند. در فشار بالا نیز روغن اکسل به خوبی عملکرد داشته و هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی نماید.

این روغن زمان تعویض بسیار طولانی داشته و تنها در مواردی خاص نیازمند تعویض می شود. از این موارد می توان به نفوذ آب به آن اشاره نمود.

توجه نمایید که بعضی از خودروها نیز بنا به دلایلی نیازمند تعویض روغن اکسل خود می شوند. اما تشخیص این زمان حتما با افراد با تجربه و ماهر در این زمینه است.

برای خرید و مشاوره برای انتخاب روغن هیدرولیک فرمان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به سایت ما مراجعه فرمایید.
تبلیغات
alisadeghi Offline
#2 ارسال شده : 1400/06/21 10:35:00 ق.ظ
alisadeghi

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1

دیگه فکر میکنم خودتون بعتر بدونید که همه این ها به مشخصات فنی یه خودرو برمیگرده و
بین خودروهای ایرانی مشخصات فنی شاهین از همه بهتر این قضیه رو رعایت کرده ...
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.106 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت