تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

sahand-chemicals Offline
#1 ارسال شده : 1400/10/04 01:57:08 ب.ظ
sahand-chemicals

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1

در مقوله نصب کاشی و سرامیک پارامترهای زیادی وجود دارد که در صورت رعایت آنها باعث زیباتر شدن و استفاده بهتر از کاشی و سرامیک پس از نصب می شود. یکی از این پارامترهای مهم و حساس تراز کاشی و سرامیک با یکدیگر است. در گذشته برای تراز یا تراز کاشی و سرامیک ابتدا ملات یا چسب کاشی را روی سطح ریخته و سپس کاشی را روی آن قرار داده و با ضربه زدن با چکش پلاستیکی به سطح، کاشی و سرامیک و کنترل پی در پی عمل می کردند. با تراز کردن آنها برای همسو شدن با یکدیگر.

این روش تسطیح کاشی و سرامیک دارای معایبی از جمله اتلاف وقت شدید و همچنین جابجایی کاشی و سرامیک و یا به اصطلاح سر خوردن در اثر ضربه می باشد. به منظور افزایش کیفیت کاشی کاری و سهولت در تسطیح آنها با یکدیگر، قطعات پلاستیکی به نام کاشی یا کاشی تولید و ارائه می شود.

همتراز کاشی و سرامیک از دو قسمت گیره تراز و گوه تراز تشکیل شده است که گیره قسمت نر و گیره قسمت ماده می باشد. گیره های سطح کاشی در هنگام کاشی کاری با قرار گرفتن روی کاشی و قفل شدن توسط گوه باعث می شود تا کاشی ها به طور کامل و دقیق با یکدیگر همراستا شوند و نیاز به ضربه چکش و استفاده از شاقول و صافی را کاملاً بی نیاز کنند.



از ترازها می توان برای تسطیح انواع کفپوش ها مانند پارکت نیز استفاده کرد. همراستایی کاشی و سرامیک با یکدیگر علاوه بر اینکه یک اصل مهم در کاشی کاری است و باعث زیباتر شدن سطح کاشی می شود فواید دیگری نیز خواهد داشت که از جمله آنها می توان به عدم تجمع آب در هنگام شستشو در نقاط ناخنک بین این دو اشاره کرد. که باعث ایجاد پوسته پوسته شدن و تیرگی ناحیه درز بین دو کاشی نمی شود.

نحوه استفاده از سطح کاشی و سرامیک

قطعه تراز کاشی از دو قسمت گیره و گوه تشکیل شده و در دو سایز برای ضخامت های مختلف طراحی و تولید می شود. ابتدا با توجه به ضخامت کاشی و سرامیک یا پارکت، اندازه مناسب را برای مصرف انتخاب کنید. برای شروع کاشی کاری سعی کنید کاشی کاری را از یک گوشه محیط مورد نظر شروع کنید. ابتدا با ابزارهایی مانند گونیا، خط کش و متر یا با استفاده از متر لیزری در گوشه، دو خط با زاویه 90 درجه با یکدیگر بکشید. زیر کار را با چسب کاشی آغشته کنید.

در صورت امکان چسب کاشی را با کاردک شانه ای روی سطح بمالید. ابتدا کاشی یا سرامیک اول را مطابق خطوط کشیده شده قرار داده و فیکس کنید. برای قرار دادن بقیه کاشی ها و تکمیل چیدمان، گیره ها را به تعداد دلخواه با توجه به ابعاد کاشی یا سرامیک، در هر طرف قرار دهید و سپس کاشی های دیگر را قرار دهید.

پس از قرار دادن دو کاشی در کنار یکدیگر، گوه را داخل شکاف گیره هایی که از محل اتصال بین دو کاشی یا سرامیک خارج شده است فرو کنید و با انبردست تراز مخصوص قفل کنید.

میزان مصرف کاشی و سرامیک

میزان مصرف تراز کاشی در کاشی کاری با توجه به ابعاد کاشی و عرض سطح تعیین می شود. کاشی‌های سرامیکی با ابعاد کوچک‌تر به تعداد همتاهای کمتری در هر جنبه نیاز دارند، اما ابعاد بزرگ‌تر به تعداد همتاهای بیشتری در هر جنبه نیاز دارند.

تعداد اکولایزر مورد نیاز برای ابعاد تا 30 * 30 سانتی متر

تعداد ترازهای لازم برای کاشی های کوچک، مانند کاشی های 30×30 یا کوچکتر، یک تراز در هر طرف کاشی است. توجه داشته باشید که اگر یک عدد در هر طرف کاشی تراز شده باشد، تراز کاشی باید در وسط هر ضلع باشد.

نکات تراز کاشی و سرامیک

توجه: سطح را با توجه به ضخامت کاشی و سرامیک یا پارکت انتخاب کنید. معمولاً از تراز بزرگ برای کاشی و سرامیک و تراز کوچک برای پارکت و کاشی کف چوبی استفاده می شود. توجه داشته باشید که استفاده از تراز بزرگ برای ضخامت های کم مناسب نیست و گوه داخل گیره کاملاً قفل نمی شود و از طرفی استفاده از تراز کوچک برای ضخامت های بالا مناسب نیست، زیرا گوه وارد گیره می شود. شکاف از کلیپ به عنوان مورد نیاز قادر به هر دو طرف می تواند یک تراز سطح ایجاد کند، نمی تواند به درستی عمل کند.
مطمئن شوید که زمان کافی برای سفت شدن ملات یا چسب در زیر کاشی و سرامیک بگذارید و سپس گیره ها را به طور یکنواخت بشکنید. اگر ملات هنوز در زیر کار خشک نشده باشد، ممکن است در صورت حرکت کاشی ها روی سطح، لیز خوردن و لغزش اتفاق بیفتد که تراز و نظم کاشی ها را نسبت به یکدیگر بر هم می زند.
در صورت امکان، از آچار یا انبردست سطح مخصوص برای قفل کردن گیره و گوه نسبت به یکدیگر استفاده کنید.
قفل کردن با تراز با دست به هیچ وجه امکان پذیر نیست، زیرا فشار کافی برای اعمال روی سطح برای تراز کردن وجود نخواهد داشت. از طرفی قرار دادن گوه در گیره با چکش کار خوبی نیست. زیرا علاوه بر اینکه سطح کاملاً تراز نیست، احتمال شکستن گیره در اثر ضربه وجود دارد.
با توجه به اینکه گیره معادل یک بار مصرف است اما گوه چندین بار استفاده می شود. در هنگام خرید دقت کنید، اگر قصد ندارید سطح مقطع را به یکباره کاشی کنید و کاشی ها را در چند مرحله نصب کنید، تعداد گوه کمتری نسبت به گیره خریداری کنید. .
.

ویرایش بوسیله کاربر 1400/10/04 02:00:54 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 6.274 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت