تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

deconik Offline
#1 ارسال شده : 1396/11/15 05:38:18 ب.ظ
deconik

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 22

اشکالات مهم آکوستیکی
از جمله مهمترین اشکالات آکوستیکی یک سالن عبارتند از:
1-پژواک ناخواسته
2-پژواک ردیفی
3-امواج ساکن
4-نقاط کور و سایه ی آکوستیکی
5-تمرکز صدا
6-فضاهای الحاقی
1-پژواک ناخواسته
پژواک یکی از رایج ترین مشکلات آکوستیکی سالن ها می باشد.این مسئله زمانی رخ میدهد که یک بازتاب قوی از یک صدا توسط شنونده به خوبی شنیده شود، بدان معنا که فاصله ی زمانی شنیدن صدای اصلی و بازتاب شده زیاد باشد.این مشکل زمانی اتفاق می افتد که امواج صوتی با یک سطح بسیار بزرگ بازتابنده برخورد کرده و با یک تاخیر زمانی بیش از 50 هزارم ثانیه به گوش شنونده برسد.
2-پژواک ردیفی
این نوع پژواک در نتیجه ی برخورد امواج صوتی با ردیف های موازی و مسطح و فاصله ی یکسان سطوح مختلف مانند ردیف های موازی مصالح فشرده ی سقف های کاذب و با ردیف های پله ای محل نشستن تماشاچیان می باشند.تعداد پله ها و فاصله بین ان ها تعیین کننده صدای این نوع پژواک است.
3-امواج ساکن
در تداخل امواج چنانچه دو موج با فرکانس های یکسان مثال امواج تابشی و بازتاب با یکدیگر ترکیب شوند ممکن است به علت اختالف فاز یکصد و هشتاد درجه در بعضی نقاط یکدیگر را تضعیف کرده و نیز تساوی فاز ها در نقاطی یکدیگر را تقویت میکنند از انجایی که محل این نقاط ثابت است الگوی به وجود امده به امواج ساکن معروف است.
این مسئله زمانی اتفاق می افتد که هر دو منبع صوتی و شنونده بین دو سطح سخت و موازی رار گرفته باشند.امواج ساکن در تاالر های مکعب مستطیل در سه جهت،دیوار روبرو و پشت سر،بین دو دیوار جانبی و بین سقف و کف به وجود می ایند.در این صورت بخشی از صدا که توسط منبع صوتی تولید میگردد به صورت رفت و برگشتی بین دو سطح محصور شده و در نتیجه تباهی صدا به کندی صورت میپذیرد.درنتیجه شنونده این امواج را به صورت لرزشی دریافت نموده و یکنواختی صدا از بین می رود و به همین علت در برخی منافع به فالتر اکو موسوم است.
راه حل از بین بردن امواج ساکن این است که یا باید در شکل های اتاق تغییراتی داد و یا این که سطح بزرگی که منتج به این مسئله میگردد را حذف کرده و یا از جذب کننده ها و پخش کننده ها استفاده کرد.
4-نقاط کور و سایه اکوستیکی
این مسئله در نقاطی از سالن اتفاق می افتد که از منبع صوتی دور بوده و صدا پس ازطی مسافت و جذب توسط جذب کننده ها ضعیف شده و همچنین صداهای باز تابیده شده نیز بر اثر برخورد با موانع مانند پیش آمدگی ها و یا بالکن امفی تئاتر به گوش شنونده نرسد.بنابراین جهت احداث بالکن در داخل سالن باید دقت کرد که عمق بالکن ها بیشتر از دوبرابر ارتفاع ان نگردد زیره در غیر این صورت صندلی هایی که در عمق بیشتر از این مقدار قرار گرفته باشند در سایه ی اکوستیکی واقع خواهند شد.راه حل دیگر ان است که از بازتابنده های مناسب برای انتقال صدا به نقاط کور استفاده کرد.
5-تمرکز صدا
تمرکز صدا در برخی نقاط به دلیل وجود سطوح مقعر در سقف و یا دیوارها پیش می آید.شدت صدا در نقاط مذکور به طور غیرطبیعی باالتر از سایر نقاط می باشد.راه حل استفاده از جذب کننده ها و یا پخش کننده امواج صوتی است.به هر حال بهتر است از ابتدا از ایجاد این گونه سطوح در داخل سالن استفاده نکرده و یا سطوح طوری بازسازی شوند تا نقطه تمرکز به بیرون منتقل گردد.
6-فضاهای الحاقی
هنگامی که یک فضای الحاقی به یک تاالر با زمان واخنش متفاوت مجاور گردد،این دو فضا تشکیل یک زوج فضایی می دهند.در حد فاصل بین این دو فضا اختالالت آکوستیکی به وجود می آید.راه حل این مشکل این است که دوفضا را با یک در جدا کرد.

ویرایش بوسیله کاربر 1396/11/15 05:40:58 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 1.422 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت