تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

novinmarketing Offline
#1 ارسال شده : 1396/03/06 05:21:22 ب.ظ
novinmarketing

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 316
مکان: تهران

همه ما در مورد محصولات تبلیغاتی شنیده ایم. همه می دانیم محصولات تبلیغاتی چه هستند یا چه کاری انجام می دهند؟ طبق تعریف ویکیپدیا، "کالا های تبلیغاتی، اقلام تبلیغاتی، محصولات تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی و هدایای بازرگانی، کالا هایی با لوگو و برند هستند که در برنامه های بازاریابی و ارتباطات استفاده می شوند. آنها برای ترویج یک شرکت اهدا می شوند". یک تعریف کاملا ساده و منطقی.

پس تفاوت بین یک "محصول تبلیغاتی" و یک محصول ساده با لوگوی چاپ شده بر روی آن، دقیقا در چیست؟ آیا واقعا تفاوتی با هم دارند؟ در درجه اول، همه ما می دانیم محصول تبلیغاتی چیست. یک خودکار تبلیغاتی یا مداد (یا یک کالای دیگر) با یک لوگوی چاپ شده بر روی آن که در راه ترویج یک شرکت یا سازمان خاص، یک رویداد خاص و یا موارد دیگر استفاده می شود. اما آیا دنیای کالاهای تبلیغاتی بیشتر از اینهاست؟

آیا به نظر شما فنجان استارباکس هم یک محصول تبلیغاتی است؟
بیایید همان استارباکس را در نظر بگیریم. محصول شان چیست؟ آنها قهوه می فروشند (و یک سری غذاهای گران دیگر، اما به خاطر اینکه بحثی پیش نیاید می گوییم فقط قهوه). قهوه را داخل چی می ریزند؟ لیوانی که لوگوی خودشان بر روی آن چاپ شده است. چرا باید بر روی لیوان خودشان لوگو چاپ کنند؟ "برای ترویج بیشتر". مردم نوشیدنی شان را می خرند، از فروشگاه خارج می شوند، و محصول آنها را جلوی چشم بقیه مصرف کنندگان احتمالی این طرف و آن طرف می برند، و جای تعجبی ندارد اگر افراد دیگر هم برند آنها را روی لیوان ببینند و بخواهند امتحانش کنند. آیا این لیوان کاغذی هم یک محصول تبلیغاتی است؟

آیا در این صورت کوکاکولا هم یک محصول تبلیغاتی محسوب می شود؟
یک قوطی کوکا چی؟ خود محصول که یک نوشیدنی است، پس قوطی آن چی؟ یک قوطی رنگارنگ که لوگوی آنها به طور واضح بر روی آن چاپ شده تا محصول را بیشتر ترویج کند. باز هم همان سناریوی استارباکس: مردم صرفا با نوشیدن یک قوطی کوکا کولا، سهوا برند را همه جا گسترش می دهند. بنابریان می توان گفت قوطی نوشابه هم یک محصول تبلیغاتی است؟

قبل از اینکه به این سوال ها جواب بدهید، یکبار دیگر تعریف محصولات تبلیغاتی را که در بالا ذکر شد بخوانید. اگر یک "محصول تبلیغاتی"، کالایی با لوگوی چاپ شده است که در کمپین های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد تا محصول مورد نظر را ترویج کند، پس چرا یک لیوان کاغذی یا یک قوطی نتوانند از لحاظ فنی، یک محصول تبلیغاتی باشند؟

حالا بر گردیم به سوال اصلی : آیا ما می توانیم بین یک محصول تبلیغاتی و یک محصول عادی تفاوت قائل شویم؟ من فکر می کنم بدون در نظر گرفتن محصولاتی که می دانیم محصولات تبلیغاتی واقعی نیستند، نمی توانیم یک تعریف عمومی برای محصولات تبلیغاتی داشته باشیم. در واقع، من فکر می کنم «تعریف» محصولات تبلیغاتی یک ایده انتزاعی است که در طول زمان از طریق تجربیات ما شکل گرفته است، و به ما این امکان را می دهد که یک محصول را محصول تبلیغاتی در نظر بگیریم و یک محصول را نه. با این حال، فکر می کنم باز هم بدون در نظر گرفتن محصول مورد نظر، نمی توان با قطعیت نظر داد!

آیا شما می توانید تعریفی ارائه کنید که در همۀ شرایط و برای انواع محصولات قابل تعمیم باشد. و یا اینکه اصلا با من موافق هستید که به یک تعریف نیاز داریم، یا در حد یک ایده است؟
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.296 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت