تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

[email protected] Offline
#1 ارسال شده : 1394/11/08 11:42:32 ق.ظ
hsafavisafavi@gmail.com

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 47
مکان: تهران

۹ راز پنهان در سفره عقد

بهمن ۶, ۱۳۹۴/0 دیدگاه /توسط حسین صفوی


آتلیه تخصصی عکاسی و فیلمبرداری عروس ( حسین صفوی )
http://hoseinsafavi.ir/
حسین صفوی عکاس مد و زیبایی دانش آموخته آکادمی عکاسی مد “برید” آمریکا می باشد که از سال ۲۰۰۸ به طور حرفه ای مشغول به فعالیت در زمینه عکاسی مد شد و چهار سال بعد از آن با تلفیقی از عکاسی مد و مستند نگاری در عرصه عکاسی عروس فعالیت حرفه ای خود را آعاز نمود.
برنده 8 دوره جایزه عکاسی مد BREED آمریکا
Breed Academy award 2014
Breed Academy award 2015
Debut Fashion Photographers
Another Escape Magazine



چیدن سفره عقد قبل از عروس و داماد به منظور تبریک با آرزوی سعادت و خوشبختی برای زوج جوان هست.

به همین علت تمامی اجزایی که در چیدمان سفره عقد استفاده می شود معنای ویژه و زیبایی دارد که شاید اکثر عروس و دامادها و اطرافیانشان از آن اطلاعی نداشته باشند که در این مقاله قصد داریم به بررسی معنای ترکیب سفره عقد و اینکه به چه منظوری گسترده می شود بپردازیم:

۹ راز پنهان در سفره عقد
در سفره عقد شش ظرف که هرکدام محتوی چیزی است که بیانگر آرزویی برای عروس و داماد است قرار دارد. به طور کلی در این ظرف ها از گردو – بادام – فندق – نان و نبات و تخم مرغ استفاده می شود.

البته در کنار اینها از شیرینی و نان و پنیر و سبزی و جام هایی از عسل و ماست که به معنای شیرینی و ترشی در کنار هم در زندگی مشترک می باشد قرار دارد.

تخم مرغ

در اینجا تخم مرغ نشانه ای است برای باروری و زایش اولاد توسط عروس که معمولا برای تبرک تعداد تخم مرغ ها را پنج – دوازده یا چهارده به نیت پنج تن – دوازده امام ( ع ) و چهارده معصوم ( ع ) در نظر می گیرند.

قرآن مجید

قرآن مجید کتاب آسمانی به معنای این است که وصلتی که بین عروس و داماد شکل می گیرد از جانب خداوند مورد تایید است و نشانه ی طلب یمن و برکات الهی جلوی آینه و بالای جا نماز قرار می گیرد.

آینه

در سفره عقد آینه را در صدر سفره و رو به عروس و داماد قرار می دهند تا با نگاه کردن در آن دلهایشان نسبت به یکدیگر همچون آینه صاف و زلال باشد تا سعادتمند شوند.

شمعدان

شمعدان ها در دو طرف آینه قرار می گیرند و شمع فروزان داخل آن در زمان جاری شدن صیغه عقد به معنای آرزوی روشنایی و گرمی در پیوند عروس و داماد است.

جانماز

جانماز پیشاپیش آینه پهن می شود و روی آن مهر و تسبیح قرار می دهند که نشانه ای بر پای بندی زوج نسبت به اصول دین اسلام می باشد و تبرک آن شامل حال عروس و داماد می شود.

نبات

ظرف نبات را در یک طرف و در بالای سفره عقد قرار می دهند نبات نمادی از آرزوی شیرین پیوند عروس و داماد و همچنین به عنوان شیرین کامی در زندگی مشترک می باشد .

نقل و سکه

نقل به معنای شیرین کامی و سکه هم به عنوان نشانه ی افزایش روزی عروس و داماد می باشد که سکه های مخصوص سفره عقد طلایی رنگ بوده که روی آن مبارک باد یا نام حضرت مهدی ( عج ) ضرب شده است.

فندق – گردو – بادام

این خوراکی های مقوی و پرمایه الهی نمادی از گسترده بودن سفره خوراک عروس و داماد و توانمندی آنها سر سفره عقد می گذارند.

نان و پنیر

نان نمادی از برکت خداوند و پنیر نشانه ای از وسعت روزی و سپید بختی می باشد سبزی هم به عنوان سلامتی و خرمی در سفره عقد می گذارند.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest (2)
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.089 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت