تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

damavandhvac Offline
#1 ارسال شده : 1394/04/15 02:06:26 ب.ظ
damavandhvac

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 89
مکان: تهران

تجهیزات اضافی كه معمولاً در روی چیلر نصب می‌شود شرح زیر می‌باشد.

روی لوله مایع از كندانسور بترتیب سرویس ولو (شیر سرویس)، چارچینگ ولو (شیر تغذیه گاز به سیستم)، فیلتر درایر (فیلتر- خشك كن)، سلونوئید ولو- سایت گلاس، شیر انبساط نصب می‌شود.
در روی اواپراتور آنتی فریز و ترموستات نصب می‌شود: و روی كمپرسور در قسمت ورودی یا مكش و خروجی كاز یا دیسچارج دو عدد گیچ (gage) فشار سنج نصب می‌شود. همچنین دو عدد گیج فشار سنج بر روی پمپ روغن كه یكی در قسمت فشار ضعیف و دیگری در قسمت فشار بالای پمپ وصل می‌شود. كار این گیج‌ها نشان دادن مقدار فشار می‌باشد.
یك كنترل فشار بالا و پایین بنام‌های High & Low- Pressure به قسمتهای فشار بالا یعنی رانش و پایین یا مكش نصب گردیده است. و چنانچه فشار از حد تنظیم شده زیادتر یا كمتر گردد برق چیلر قطع می‌شود.
یك كنترل فشار روغن بنام اویل پرشر Oil- Pressure كه اختلاف فشار بالا و پایین روغن را در حد تنظیم شده نگه می‌دارد و چنانچه از این حد اضافه گردد چیلر خاموش می‌شود.
و دیگری هیتر روغن می‌باشد كه قبل از روشن كردن چیلر روغن را گرم و آماده كار می‌كند و در زمان روشن بودن چیلر هیتر از مدار خارج می‌وشد. البته خود كمپرسور دارای وسایل ایمنی مثل Over- Load فیلتر و Check Valveو شیرهای ورودی و خروجی می‌باشد.
روی كندانسور شیر اطمینان می‌باشد كه بالای فشار نرمال گاز را تخلیه می‌كند.
كنترل‌های بعدی مربوط به برق سیستم می‌باشد كه شامل بی‌متال- كنتاكتور- رله- تایمر- فیوز- كلیدهای استپ استارت- سیگنال‌های اخطار .
۱-۵-۱ سرویس ولو
سرویس ولو یا شیر سرویس بعد از كندانسور و در ابتداری لوله مایع قرار دارد و زمانیكه احتیاج به بستن مدار مایع برای منظورهای مختلف مثل تعمیر و سرویس كردن فیلتر درایر یا شیر مغناطیسی و یا جمع كردن مایع مبرد در كندانسور و یا علتهای دیگری باشد. می‌توان با بستن این شیر حركت مایع مبرد را متوقف كرد و قطعه مورد نظر را تعمیر و یا تعویض كرد.
۱-۵-۲ چارجینگ ولو
این شیر جهت تغذیه و شارژ مبرد به داخل سیستم چیلر استفاده می‌شود و بدنه آن از جنس برنج چكش کاری شده است. دسته سوپاپ آن بصورت چهار گوش و آچار خور تهیه می شود .
۱-۵-۳ فیلتر درایر(Filter Dryer)
فیلتر درایر از دو قسمت فیلتر و درایر به معنی خشك كن تشكیل شده است. در زمان ساخت چیلر و یا راه‌اندازی ابتدایی و یا بعداً ممكن است مقداری پلیسه و یا براده و یا كثافت در داخل سیستم وجود داشته باشد كه این ضایعات بوسیله فیلتر متوقف می‌شود و اجازه پیدا نمی‌كنند كه در داخل سیستم گردش كنند و احیاناً به كمپرسور و یا قطعات دیگر چیلر خسارت وارد كنند.
درایر یا خشك كننده قسمت دیگر فیلتر درایر می‌باشد كه ماده جذب رطوبتی می‌باشد كه در مسیر گاز مبرد قرار داده می‌شود تا رطوبت موجود در مبرد را جذب كند و بیشتر در چیلرهای كه با ماده مبرد فریون 22 كار می‌كنند مورد استفاده قرار می‌گیرند. عدم رطوبت در دستگاه چیلر حائز اهمیت می‌باشد. زیرا چنانچه رطوبت در سیستم وجود داشته باشد. در فشارهای پایین تقطیر گشته و بصورت مایع در می‌آید و همراه با گاز وارد كمپرسور می‌شود و این امر باعث شكستن سوپاپ‌ها و از بین رفتن سیلندر و پیستون و از آب بندی انداختن كمپرسور می‌شود. علاوه بر این باعث زنگ زدگی قطعات و همچنین باعث یخ زدگی در شیر انبساط و مسدود شدن مسیر جریان گاز می‌شود.
۴-۵-۱ سلونوئید ولو (Solenoid-Valve)
در مدار چیلر سلونوئید ولو یا شیر مغناطیسی سر راه مایع مبرد قبل از اواپراتور كار گذاشته می شود. این شیر توسط برق مسیر مایع مبرد را باز و بسته می‌كند. زمانیكه برق چیلر قطع شود شیر بسته می‌شود و جریان مایع مبرد متوقف می‌گردد. همچنین در موقع خاموش كردن چیلر در وهله اول برق سلونوئید ولو قطع می‌شود و عمل پمپ دان كردن خود به خود انجام می‌شود. این امر از ورود مایع به کمپرسور جلوگیری می کند.
۵-۵-۱ سایت گلاس(Sight Glass)
جهت تشخیص مقدار ماده مبرد دستگاه از یك شیشه رؤیت كه در مسیر مبرد نصب می‌شود استفاده می‌كنند. چنانچه مقدار ماده مبرد كم باشد در مایع حبابهایی دیده می‌شود كه با اضافه كردن گاز به سیستم این حبابها از بین می‌رود. بعضی از سایت گلاس‌ها مجهز به رطوبت سنج می‌باشد كه رطوبت درون سیستم را با تغییر رنگ دادن نشان می‌دهد. جنس سایت گلاس‌ها اغلب از برنج می‌باشد .


لینک منبع : تجهیزات اضافی كه معمولاً در روی چیلر نصب می‌شود
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.097 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت