تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

gearbox Offline
#1 ارسال شده : 1401/01/31 12:37:49 ق.ظ
gearbox

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1
مکان: تهران

گروه صنعتي ايران گيربكس با بهره گيري از كادر مجرب مهندسي ، ماشين كاري و مونتاژكاري و همين طور استفاده از دقيق ترين و به روز ترين ماشين آلات و ابزار هاي ماشين كاري مربوطه و همچنين در اختيار داشتن واحد هاي ريخته گري و عمليات حرارتي اختصاصي از نخستين گام تا آخرين مراحل توليد انواع گيربكس هاي صنعتي از جمله توليد و فروش گيربكس شافت مستقيم يا هليكال را به صورت خودكفا انجام داده است و سعي بر ارتقاي كيفيت محصولات توليد داخل جهت رقابت با برند هاي خارجي دارد.
گروه صنعتي ايران گيربكس شما را به خواندن اين مطلب دعوت مي كند.



گیربکس خورشیدی

گیربکس خورشیدی، یکی از جالب ترین انواع گیربکس های موجود در کنترل حرکت است. آنها اغلب در خودرو به عنوان بخش مهمی از سیستم انتقال قدرت اتوماتیک استفاده می شوند. کار اصلی گیربکس، انتقال گشتاور از الکتروموتور به قطعات دیگر استفاده می شود.



ساختار این قطعه را می توان به منظومه شمسی تشبیه کرد که در آن سیارات به دور خورشید می چرخند، در گیربکس خورشیدی نیز یک دنده در مرکز قرار می گیرد و چند دنده به دور آن می چرخند. از این رو به آن “گیربکس سیاره ای” نیز می گویند. گیربکس های خورشیدی می توانند توسط مو موتورهای الکتریکی ، موتورهای هیدرولیک یا موتورهای احتراق بنزینی یا دیزل تامین شوند.
اجزای گیربکس خورشیدی

گیربکس خورشیدی شامل سه نوع دنده است. دنده اصلی، دنده خورشیدی است و در مرکز گیربکس واقع شده است. یک یا چند دنده هرزگرد سیاره ای و یک دنده حلقه ای در اطراف آن قرار دارند. این سه جزء در چرخ دنده های اتومات از طریق کلاچ و یک سری باند ثابت می شوند یا حرکت می کنند.



همه دنده های هرزگرد سیاره ای به وسیله پوسته ای به یکدیگر متصل شده اند و طوری بین دو دنده دیگر قرار گرفته که از یک سمت به دنده خورشیدی و از سمت دیگر به دنده رینگی وصل شده است و حول محور خود در حال چرخش است. محور دنده های خورشیدی و رینگی تحت عنوان محور ورودی یا خروجی گیربکس بکار می روند. دنده رینگی، گرد است و محیط داخلی آن دندانه دار می باشد و بطور مداوم با دنده های دیگر درگیر است.

گیربکس سیاره ای چگونه کار می کند؟

گیربکس خورشیدی نوعی جعبه دنده است که در آن دنده ورودی و خروجی دارای مرکز چرخش یکسانی هستند. این بدان معنی است که مرکز دنده ورودی به دور مرکز دنده خروجی می چرخد ​​و شافت های ورودی و خروجی در یک راستا قرار می گیرند. در واقع، بار ناشی از چرخ دنده خورشیدی در چند دنده هرزگرد سیاره ای پخش می شود که می تواند برای هدایت دنده حلقه ای خارجی یا شافت یا دوک استفاده شود. دنده خورشیدی مرکزی با به حرکت درآوردن چرخ دنده خارجی چرخان باعث افزایش گشتاور و کاهش سرعت می شود.



مزیت های گیربکس خورشیدی

مزایای بی شمار جعبه دنده سیاره ای دلیل اصلی محبوبیت آنها به عنوان یک راه حل انتقال قدرت بوده است.

در ادامه پنج مزیت برتر جعبه دنده های سیاره ای را با هم مرور می کنیم:



گیربکس سیاره ای سیستم انتقال قدرت قابل انعطاف و قابل اطمینان را تضمین می کند

این گیربکس ها طیف گسترده ای از قدرت و نسبت را فراهم می کنند ، که باعث می شود برای بسیاری از صنایع یک گزینه مناسب باشد.

توانایی تغییر دقیق میزان قدرت و سرعت ، گیربکس های سیاره ای را برای بسیاری از کاربردهای خاص مانند توربین بادی ، موتورهای احتراق داخلی و … مناسب می کند.



نسبت سرعت گسترده با طول عمر طولانی

برای همان میزان ظرفیت بار ، یک جعبه دنده سیاره ای عمر بیشتری نسبت به گیربکس های سنتی دارد. آنها در دامنه وسیعی از نسبت سرعت ارائه می شوند تا نیازهای خاص هر برنامه ای را برآورده کنند.

اندازه جمع و جور و سبک وزن

این یک جنبه حیاتی در اطمینان از کارایی و قابلیت اطمینان است. وزن گیربکس خورشیدی مدرن با همان گشتاور خروجی تا ۵۰٪ کمتر از یک گیربکس سنتی است. بنابراین ، کار با این گیربکس ها و نصب آنها آسان است.



طراحی منحصر به فرد برای تراکم توان بالا

چگالی توان بالا یکی از مزایای جعبه دنده سیاره ای است. این امر عمدتا به دلیل وجود دنده های زیاد در سیستم گیربکس است که امکان توزیع نیرو را فراهم می کند. با تقسیم بار در بین دنده های مختلف ، گیربکس خورشیدی نه تنها کارایی را افزایش می دهد ، بلکه احتمال سایش را نیز کاهش می دهد.



همچنین، طراحی مدولار و چینش کواکسیال برخی از دنده ها از دیگر مزایای گیربکس سیاره ای است.



۵.دقت بالا

گیربکس های سیاره ای برای سهم بالایی از انرژی ورودی طراحی شده اند که به یکپارچه سازی سایر تنظیمات دنده کمک می کند. هر جز به گونه ای طراحی شده است که ثبات بالایی را در هر جنبه از سیستم انتقال قدرت به صورت دقیق فراهم می کند.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.481 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت