تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

farhadsabri Offline
#1 ارسال شده : 1401/01/31 12:02:49 ق.ظ
farhadsabri

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1

در درمان اعتیاد از روش های توانبخشی کاملاً طبیعی برای کمک به افزایش هوشیاری استفاده می شود. یکی از این روش ها طب سوزنی است ، یک تکنیک درمانی با مطالعات گسترده که قرن‌ها برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده می‌ شود. طب سوزنی در حال تبدیل شدن به یک درمان مکمل در برنامه های ترک اعتیاد است. طب سوزنی گوش شکل رایج این روش درمانی است که شامل قرار دادن سوزن های نازک در نقاط مختلف پوست گوش خارجی برای کمک به کاهش علائم ترک و کاهش ولع مصرف است. مطالعه کامل ماهیت طب سوزنی و چگونگی استفاده از آن برای ترک اعتیاد می تواند به شما کمک کند تا در مورد این که آیا این نوع طب برای شما مناسب است یا خیر تصمیم بگیرید.

طـب سـوزنی چیست ؟

طب سوزنی یک روش درمانی است که اولین بار در کشور چین از آن استفاده شده است و شامل واردکردن سوزن های نازک استریل شده در پوست نقاط مختلف بدن است. طب سوزنی به عنوان یک درمان مکمل و جایگزین برای بعضی از بیماری های جسمی و روحی از جمله اعتیاد به مواد مخدر و الکل استفاده می شود. طب سوزنی قدیمی بر اساس این ایده است که در بدن انسان نصف النهارهایی وجود دارد. وقتی این سیستم ها تحریک شوند ، می توانند جریان Qi (انرژی زندگی) را افزایش دهند. بعلاوه، متخصصان مدرن طب سوزنی معتقدند که طب سوزنی با تحریک سیستم های مختلف بدن (از جمله سیستم های قلبی عروقی ، غدد درون ریز ، ایمنی ، عصبی و گوارشی) می تواند اثرات مثبت خود را نشان دهد.

طـب ســوزنی چگونه باعث ترک اعتیاد می شود؟

اعتیاد باعث ایجاد عدم تعادل در بدن می شود که بر سلامت جسمی و روحی هر فردی که با آن دست و پنجه نرم می کند، تأثیر می گذارد. در کنار روش های درمانی قطعی، طب سوزنی ممکن است به برخی از بیماران کمک کند تا با مدیریت برخی از علائم ، بخشی از این عدم تعادل را بهبود بخشند. منشأ این موارد، به علت تولید دوپامین به وسیله طب سوزنی است. این ماده می تواند به کنترل درد جسمی و روحی اعتیاد و ترک اعتیاد به مواد کمک کند. درک این تأثیر برای ارزیابی میزان تأثیر طب سوزنی در درمان اشکال مختلف اعتیاد بسیار مهم است.
مزیت های طـب سـوزنی برای ترک اعتیاد

طب سوزنی هم بی خطر است و هم مقرون به صرفه است و اگر با سایر روش های درمانی مانند درمان فردی ، مشاوره گروهی و گروه های حمایتی همراه شود، می تواند برای کسانی که سال هاست با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند، بسیار مفید باشد.

طرفداران طب سوزنی ادعا می کنند که این روش درمانی می تواند:

به کاهش ولع مصرف کمک کنید.
سبب حفظ پاکی بعد از ترک می شود.
علائم ناخوشایند ترک را تسکین دهید.
درد جسمی را تسکین دهید.
به فرد در کنترل احساسات کمک می کند.
استرس و اضطراب را کاهش می دهد.
به تنظیم خواب کمک می کند.
نحوه انجام طـب سـوزنی چگونه است؟

اولین قدم در درمان طب سوزنی بررسی سوابق سلامتی شما از جمله مدت زمان اعتیاد ، جنبه های روانشناختی آن و هرگونه مشکل جسمی که ممکن است در درمان نقش داشته باشد. آنها در مورد درد جسمی و فشار روحی سوال می پرسند تا از وضعیت شما کاملاً آگاه شوند. بعد از این مرحله، آنها زبان ، نبض و چند جنبه دیگر از سلامتی شما را بررسی می کنند تا تأثیر احتمالی اعتیاد روی شما را بسنجند.
پس از ارزیابی سلامتی حال نوبت به قرار دادن سوزن در نقاط مختلف بدن است. برای ترک اعتیاد ، طب سوزنی گوش محبوب ترین نوع طب سوزنی است که برای کمک به افراد مبتلا به اعتیاد استفاده می شود. فرد متخصص چند سوزن نازک را در گوش بیمار به آرامی فرو کرده و ۵ منطقه خاص را مورد هدف قرار می دهد:



نقطه ریه: عملکرد ریه را بهبود می بخشد و احساس غم و اندوه را کاهش می دهد.

نقطه کبد: کبد و خون را سم زدایی می کند و پرخاشگری را مهار می کند.

نقطه کلیه : باعث بهبود کارایی اعضای حیاتی بدن می شود و ترس را از بین می برد.

نقطه شنمن در گوش: اضطراب را کاهش می دهد و سبب ایجاد تعادل و هماهنگی می شود.

نقطه سمپاتیک: باعث کاهش استرس و افسردگی و آرامش سیستم عصبی می شود.

آیا می توان از طـب سـوزنی به تنهایی برای ترک اعتیاد استفاده کرد؟

اگرچه طب سوزنی ممکن است به برخی از بیماران مبتلا به اعتیاد کمک کند ، استفاده از آن به عنوان یک روش درمانی منفرد، ایده خوبی نیست. می توانید آن را به عنوان یک روش درمانی جایگزین یا مکمل در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگرچه طب سوزنی ممکن است بسیاری از علائم ترک را تسکین دهد ، اما افرادی که در دوره نقاهت هستند باید از درمان‌های پزشکی استفاده کنند.

موثرترین کاربرد طب سوزنی در درمان اعتیاد، برای تقویت آرامش و تسکین درد است. استرس و درد جسمی اغلب با اعتیاد همراه هستند و طب سوزنی می تواند هر دو را به روشی طبیعی کاهش دهد. پس بهتر است به طب سوزنی به عنوان عنوان یك ابزار تسكین دهنده و طبیعی در پروسه ترک اعتیاد فکر کنید. اما به خاطر داشته باشید که هیچ روش درمان خاصی وجود ندارد که تمام نیازهای بهبود اعتیاد را برآورده کند. به عنوان مثال ، در حالی که سم زدایی تنها جنبه فیزیکی اعتیاد را مدیریت می کند ، اما هنوز یک مرحله ضروری در این فرایند است. بنابراین، طب سوزنی نیز در ترک اعتیاد، عملکرد مفیدی دارد.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.092 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت