تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

amirght Offline
#1 ارسال شده : 1400/09/13 06:14:36 ب.ظ
amirght

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1
مکان: mashhad

ترمومتر چیست؟

لینک ترمومتر ، دستگاه های اندازه گیری درجه حرارت یک ماده همگن را اندازه گیری می کنند. دماسنج ها دستگاه هایی هستند که دما یا گرادیان دما را با استفاده از انواع مختلف اصول مختلف اندازه گیری می کنند. دما فقط اندازه گیری عددی سرد و گرم است - که در طیف گسترده ای از کاربردها اهمیت زیادی دارد.

دما بر راحتی ما تأثیر می گذارد ، غذاهای ما را می پزد و در ساخت بسیاری از محصولاتی که به آنها تکیه می کنیم بسیار مهم است. با توجه به اهمیت فوق العاده دما در جنبه های مختلف زندگی مدرن ، دماسنج ها برای ما ابزاری آشنا هستند.

دما متداول ترین پارامتر اندازه گیری شده در محیط های تجاری و صنعتی است. صنایع متنوع مانند فرآوری مواد غذایی ، دارویی، سردخانه ، خمیر کاغذ و کاغذ و سایر صنایع کاملاً متکی به دمای فرآیند در محدوده خاصی هستند. گرچه بسیاری از گزینه های سنجش دما وجود دارد ، دماسنج ها انتخاب ارزان ، همه کاره و قابل اطمینان را ارائه می دهند.

قیمت ترمومتر عقربه ای | گیج دما از یک اشاره گر فلزی در مقیاس دایره ای برای نشان دادن اندازه گیری دما استفاده می کنند.

آنها دو جزء اصلی دارند: سوزن و سنسور دما. نحوه عملکرد یک دماسنج صفحه ای به نوع دماسنج آن بستگی دارد. گزینه ها شامل دو فلز، مایع یا گاز پر شده و کشش بخار است که در زیر توضیح داده شده است.

بیمتال یا دو فلزی
بیمتال یا دو فلزی - یک دماسنج بیمتال از فنر دو فلزی به عنوان عنصر سنجش دما استفاده می کند.

این فناوری از فنر مارپیچ ساخته شده از دو نوع فلز مختلف استفاده می کند که به یکدیگر جوش داده شده یا محکم می شوند.

این فلزات می توانند شامل مس، فولاد یا برنج باشند تا زمانی که یکی دارای حساسیت حرارتی کم باشد در حالی که فلز دیگر دارای حساسیت حرارتی بالا باشد. هر زمان که نوار جوش داده شده گرم شود، طول دو فلز بر اساس نرخ انبساط حرارتی جداگانه تغییر می کند.

هم اکنون با تصویرگرهای حرارتی و دماسنج های مادون قرمز آشنا شوید. دماسنج های IR که به نام های دماسنج مادون قرمز و قیمت ترمومتر مادون قرمز نیز معروفند ، برای اندازه گیری و بررسی نقطه ای مناسب هستند.

به عنوان مثال در صنعت یا در بخش غذا. از سوی دیگر ، تصویرگران حرارتی تابش حرارتی یک شی اندازه گیری را به یک تصویر مادون قرمز تبدیل می کنند.

این راهی برای تجسم دما است. برای مهندسی گرمایش ، صنعت و بخش ساختمان بسیار راه حلی ایده آل محسوب می شود.

ویرایش بوسیله کاربر 1400/09/13 06:23:13 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.619 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت