تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

farbod25 Offline
#1 ارسال شده : 1400/06/01 12:36:30 ق.ظ
farbod25

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 5
مکان: تهران

برخی از شما ممکن است از علاقه مندان چای خارجی باشید و در عوض از چای ایرانی بدتان بیاید به این دلیل که فکر می‌کنید چای‌های ایرانی بدون رنگ و عطر و طعم هستند در حالی که واقعا اینگونه نیست. واقعیت این است که چای ایرانی به چند دلیل از چای خارجی بهتر است:

چای ایرانی بهتره یا خارجی


1- در تولید چای ایرانی بر خلاف بسیاری از چای‌های خارجی، از هیچ آفت‌کش شیمیایی برای مقابله با آفات استفاده نمی‌شود و بنابراین چای ایرانی از چای خارجی سالم‌تر است.
2- در بسیاری از چای‌های خارجی برای افزایش عطر، طعم و رنگ چای به آن انواع افزودنی‌های شیمیایی اضافه می‌کنند. مصرف چایی که افزودنی شیمیایی دارد، در طولانی مدت برای سلامت بدن و معده ضرر دارد. چای ایرانی فاقد هرگونه افزودنی شیمیایی بوده و در نتیجه برای سلامت بدن مفید است.
3- شما با مصرف چای ایرانی هم از تولید داخلی حمایت می‌کنید و هم می‌توانید طعم و عطر واقعی چای را تجربه کنید.

پس در حالت کلی چای ایرانی از چای خارجی بهتر است اما باید بدانید که همه چای‌های ایرانی خوب و باکیفیت نیستند. چای سرگل و ممتاز بهترین و باکیفیت‌ترین چای‌های ایرانی می‌باشند که طرفداران زیادی هم دارند. به دلیل تقاضای بالایی که برای این دو مدل چای وجود دارد، گاهی برخی از سودجویان به فکر تقلب در چای می‌افتند و چای‌های کهنه و بی‌کیفیت را به اسم چای سرگل و ممتاز و با قیمت بالا به مردم می‌فروشند.
بسیار مهم است که حتما چای ایرانی را از فروشگاه‌های معتبر بخرید. فروشگاه‌ درکام یکی از این فروشگاه‌هاست که انواع چای ایرانی را از بهترین کارخانه‌های شمال کشور تهیه و تست می‌کند و بهترین آن‌ها را به مشتریانش عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای خرید چای شمال درجه یک به سایت این فروشگاه به آدرس dorkam.com مراجعه کنید و چای موردنظر خود را خریداری نمایید.

روش‌های تشخیص چای ایرانی اصل
اکنون می‌خواهیم به شما چند ترفند برای تشخیص چای ایرانی اصل آموزش بدهیم تا به کمک این روش‌ها از کیفیت چایتان مطمئن شوید.
1-ریختن چای در آب سرد
اگر بلافاصه بعد از ریختن چای درون آب سرد، چای رنگ پس بدهد یعنی غیر طبیعی است و رنگ شیمیایی دارد. اگر چای رنگ ندهد، لزوما به معنای سالم بودن آن نیست و باید با روش‌های دیگری که در ادامه توضیح می‌دهیم هم چای را تست کنیم تا کاملا از طبیعی و سالم بودن آن مطمئن شویم.

2-دم کردن چای و توجه به عطر و طعم آن
چای ایرانی عطر خیلی ملایم و طعم گس دارد و درصورتی‌که طعم و عطر زیاد داشته باشد و یا طعم دار باشد، به این معنی است که از طعم‌دهنده‌های غیرطبیعی برای تغییر طعم و عطر چای اصیل ایرانی استفاده شده است.
از چای‌های خارجی یا حتی بعضی چای‌های داخلی که طعم زعفران، لیمو، دارچین و هرگونه طعم‌دهنده طبیعی می‌دهند نیز استفاده نکنید زیرا طعم‌دهنده‌های این چنینی نیز شیمیایی هستند.
هم‌چنین به زمان دم کشیدن چای هم توجه کنید. چای ایرانی خوب به ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا دم -بکشد.

3-نگهداری چای دم کرده به مدت 24 ساعت درون لیوان
می‌توانید مقداری از چای دم‌کرده را درون لیوان ریخته و به مدت ۲۴ ساعت به آن زمان بدهید. اگر چای غلیظ و سیاه شود و رنگ آن به‌سختی از لیوان پاک شود یعنی چای حاوی رنگ شیمیایی بوده و طبیعی نیست زیرا رنگی که مربوط به رنگ‌دهی طبیعی چای ایرانی است، به‌ سادگی از قوری و لیوان شسته می‌شود.
تبلیغات
mohammad2000 Offline
#2 ارسال شده : 1400/10/25 05:46:29 ب.ظ
mohammad2000

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 3

سلام ممنون بابت مطلب عالیتون واقعا چایی ایرانی یه طعم دیگه ای داره مخصوصا اگه تو استکان نعلبکی باشه
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.102 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت