تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

cliniczarei Offline
#1 ارسال شده : 1400/02/13 12:31:31 ق.ظ
cliniczarei

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 10
مکان: تهران

بواسیر خونی چیست؟

بواسیر که با نام علمی هموروئید Hemorrhoid هم شناخته می شود از شایع ترین بیماری های مقعدی است که افراد در هر سنی می توانند به آن دچار شوند.
در مسیر دهانه مقعد رگ های خونی فراوانی قرار گرفته اند و درصورت تورم، التهاب و یا پارگی این رگ ها بیماری بواسیر یا هموروئید بوجود می آید.
بواسیر درجات مختلفی دارد و بسته به میزان آسیبی که به رگ ها وارد شده است و میزان و شدت علائم هموروئید می توان درجات آن را تعیین کرد. گاهی بواسیر در حد بسیار خفیف است و بیمار هیچگونه علائم و نشانه های خاصی مبنی بر درد، سوزش و خونریزی احساس نمی کند. اما گاهی میزان و شدت آسیبی که به رگها وارد شده است بسیار بالاست و علائم و نشانه های زیادی برای بیمار به وجود می آید که خونریزی از بارز ترین آنهاست.
تصویر انتهای روده و بواسیر داخلی و خارجیتصویر انتهای روده و بواسیر داخلی و خارجی

بطور کلی بواسیر دو نوع است:

بواسیر داخلی
این نوع بواسیر در نواحی داخلی مقعد و در ۴ سانتی متر انتهایی روده بزرگ اتفاق میفتد. این نوع بواسیر علائم و نشانه های کمتری دارد و معمولا خونریزی آن از نوع داخلی است که بیمار در اغلب موارد متوجه آن نمی شود.
بواسیر خارجی
در اطراف دهانه مقعد بوجود می آید. در این نوع بواسیر مویرگ ها و رگ های قسمت خارجی مقعد دچار آسیب و کشیدگی می شوند. بیرون زدگی و خونریزی از شایع ترین علائم این نوع بواسیر است. در این حالت از بواسیر بیمار با درد بیشتری مواجه خواهد شد.
در هر دو حالت خون میتواند درون رگ ها لخته شده که به آن بواسیر ترومبوز گفته میشود که باعث درد و التهاب شدید شده و در صورت عدم رسیدگی منجر به پارگی رگ و خونریزی شود.
بواسیر خونی نوعی از بواسیر است که بیمار با خونریزی بسیار زیادتری نسبت به موارد دیگر بواسیر مواجه است و به دنبال اجابت مزاج یا گاهی در مواقع عادی با خونریزی زیادی از همراه است. این نوع بواسیر می تواند بسیار خطرناک باشد. بیمار را در معرض کم خونی و فقر آهن قرار دهد ازاین رو بیمار باید سریعا تحت درمان پزشکی فوری قرار بگیرد.

چرا بواسیر خونریزی می کند؟

بواسیر خونی زمانی به وجود می آید که رگ های ناحیه ی مقعد در اثر فشار و کشش شدید دچار آسیب و پارگی شدیدی شده اند و خونریزی به وجود آمده است.
این می تواند هم در بواسیر داخلی و هم در بواسیر رخ دهد. در بعضی موارد ، بواسیر ترومبوز شده در صورت پر شدن بیش از حد می ترکید و باعث خونریزی خونریزی می شود.
خون حاصل از بواسیر روی یک تکه دستمال توالت قرمز روشن به نظر می رسد.
عوامل متعددی از جمله یبوست، فشار هنگام دفع مدفوع، نشستن های طولانی و سایر موارد باعث بوجود آمدن این بیماری میشود.
یکی از عواملی که در ایجاد بیماری بواسیر به عنوان یک عامل مهم شناخته شده است یبوست است. در هنگام یبوست اجابت مزاج به سختی صورت می گیرد. از این رو خروج مدفوع سخت و سفت می تواند فشار زیادی را به رگ های دیواره ی مقعد وارد کند و آنها را در معرض کشش شدید قرار می دهد. به همین دلیل رگ ها دچار آسیب و التهاب می شوند.
منبع مقاله بواسیر خونی : ایران کلینیک
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.085 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت