تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

comreg Offline
#1 ارسال شده : 1399/09/13 11:54:31 ق.ظ
comreg

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 54
مکان: تهران

بسیاری از شرکت ها در اراک در قالب مسئولیت محدود و سهامی خاص ثبت شده اند. سایر انواع شرکت ها هرچند وجهه قانونی و حقوقی لازم را دارند ولی در مقایسه با این شرکت ها کمتر مرسوم هستند.

شرکت با مسئولیت محدود در اراک:
طبق تعریف مندرج در ماده 94 مبحث دوم قانون تجارت، "شرکت با مسئولیت محدود" شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است. این تعریف روشن می کند که شرکت با مسئولیت محدود از آنجا که مسئولیت شرکاء را محدود به سرمایه یا آورده آن ها می داند شبیه شرکت سهامی است و با توجه به اینکه شرکاء به نسبت سهم الشرکه (مالکیت درصدی از سرمایه شرکت) در مقابل قروض و تعهدات شرکت مسئولیت دارند شبیه شرکت تضامنی یا شرکت نسبی است.

شرکت با مسئولیت محدود اغلب برای موضوعات بازرگانی نظیر آرایشی بهداشتی، آشامیدنی، مواد غذایی، خرید، فروش، صادرات، واردات و به طور کلی کلیه موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی ندارند مناسب تر می باشد. از ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود، داشتن هیئت مدیره ( تصمیم گیرنده ) خارج از شرکاء می باشد که برای سرمایه گذاری افراد دیگر قابل استفاده می باشد. برای ثبت شرکت بامسئولیت محدود نیاز به واریز سرمایه در حساب بانکی و یا بازکردن حساب بانکی در هنگام تاسیس نمی باشد.
حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت در اراک 100.000 تومان می باشد. تعداد افراد تشکیل دهنده شرکت بامسئولیت محدود در اراک حداقل دو نفر است. اگر این دو نفر دارای رابطه فامیلی باشند مشکلی نیست.

شرکت سهامی خاص :
شرکت سهامی خاص، شرکتی است که بین سه نفر یا بیشتر که معمولاَ از دوستان و آشنایان یکدیگر می باشند تشکیل شده که سرمایه آن توسط موسسین آن تامین شده و در آن پذیره نویسی و مجمع عمومی موسس وجود ندارد. در بدو تاسیس سی و پنج درصد از سرمایه شرکت توسط اعضاء در حساب مخصوصی در بانک واریز شود.
شرکت سهامی خاص همچنین دارای ارگان سه گانه است که عبارتند از :
1- رکن تصمیم گیرنده ( مجمع عمومی )
2- رکن اداره کننده ( هیات مدیره )
3- رکن کنترل کننده ( بازرس یا بازرسان )
سرمایه شرکت سهامی خاص به هنگام تاسیس نباید از 000/000/1 ریال کمتر باشد. ولی در مورد افزایش یا حداکثر آن محدودیتی وجود ندارد.
در نام شرکت باید کلمه " خاص " قبل از ذکر نام شرکت و یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود. مثلاَ " شرکت سهامی خاص البرز " یا " شرکت البرز، سهامی خاص ".
لازم است بلافاصله قبل از نام شرکت یا بعد از آن عنوان " شرکت سهامی خاص" در تمام اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های آن به طور روشن و خوانا نوشته شود.
موضوع شرکت سهامی متاثر از نوع فعالیتی است که شرکت برای آن منظور تشکیل شده گردیده و ناظر به امور انتفاعی اعم از امور تجاری و غیرتجاری است.
ثبت شرکت سهامی خاص در اراک حداقل با 5 نفر تشکیل می گردد که سه نفر سهامدار و دو نفر بازرس شرکت هستند که تعداد اعضا و سهامداران قابل افزایش است.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.086 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت