تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

fardinamiri Offline
#1 ارسال شده : 1399/09/05 05:33:47 ب.ظ
fardinamiri

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 19

تای چی برای ارتقا سلامت قلب
3. تای چی برای ارتقا سلامت قلب




3.1 ظرفیت هوازی

حداکثر میزان جذب اکسیژن بهترین شاخص برای ظرفیت هوازی است و قوی ترین پیش بینی کننده خطر مرگ در میان افراد عادی و بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی است [ 13 ]. در مطالعات مقطعی ، لان و همکارانش [ 14 ] گزارش داده اند که پزشکان مسن تای تای از 18 تا 19٪ بالاتر از افراد بی تحرک خود هستند. علاوه بر این ، تمرین کنندگان طولانی مدت تای چی نسبت به افراد کم تحرک کاهش هوازی مربوط به سن را کاهش می دهند. در یک مطالعه پیگیری پنج ساله [ 15 ] ، کاهش سالانه در گروه تای چی حدود 40٪ کندتر از گروه کنترل بی تحرک بود. لان و همکارانش [ 16 ] همچنین گزارش دادند کهبعد از یک سال آموزش تای چی در مردان و زنان مسن به ترتیب 16.1٪ و 21.3٪ افزایش یافته است. طبق متاآنالیز اخیر [ 17 ] ، تمرین تای چی ممکن است به طور قابل توجهی ظرفیت هوازی را بهبود بخشد. زنان و مردان میانسال و مسن بیشترین سود را می برند ، و در این میان دستاوردهای بیشتری در بین افراد کم تحرک دیده می شود.

3.2 قدرت عضلانی

تای چی در حالت نیمه تساوی انجام می شود و درجات مختلف انقباض متحدالمرکز و خارج از مرکز در این حالت منحصر به فرد مورد نیاز است. در مطالعه آسیب پذیری و آسیب دیدگی: مطالعات تعاونی تکنیک های مداخله (FICSIT) [ 18 ] ، برنامه تای چی ممکن است با استفاده از ابزار ، قدرت های حاصل از یک برنامه تمرینی 3 ماهه را حفظ کند و پس از 6 ماه تای چی ، دستاوردهای قابل توجهی باقی ماند.

دوازده تا 24 هفته ورزش تای چی برای قدرت عضلانی اندام تحتانی مفید است. جاکوبسون و همکارانش [ 19 ] گزارش دادند که 12 آزمودنی پیری 20 تا 45 ساله که 3 بار در هفته و به مدت 12 هفته با 108 فرم تای چی انجام می دهند ، به طور قابل توجهی قدرت عضلانی دستگاه برش دهنده زانو را افزایش می دهند. لان و همکارانش [ 20 ] دریافتند که ورزش تای چی باعث تقویت قدرت اکستنسورهای زانو در زوایای مختلف می شود. پس از 6 ماه آموزش یانگ تای چی ، مردان در انقباضات متحدالمركز 13.5-24.2٪ قدرت ایزوكینتیك را افزایش داده و در انقباضات غیر عادی 15.1٪ -23.8٪ را افزایش دادند. وو و همکارانش [ 21] همچنین گزارش داد که شرکت کنندگان تای چی دارای قدرت متحدالمرکز و خارج از مرکز خارج کننده های زانو و مرکز فشار فشار کوچکتر در هر دو حالت چشم باز و بسته چشم نسبت به گروه شاهد هستند. درجه خم شدن زانو در هنگام ایستادن تک پا در تای چی ممکن است یک عنصر اصلی برای بهبود قدرت عضله پا باشد [ 22 ]. در یک مطالعه اخیر ، لو و همکارانش [ 23 ] قدرت عضلانی زانو را با آزمایش ایزوکینتیک در دمای 30 درجه در ثانیه اندازه گیری کردند. گروه تای چی قدرت عضلانی خارج از مرکز در هر دو دستگاه کشش دهنده و خم کننده زانو نسبت به گروه کنترل بیشتر نشان داد.

در افراد مسن ، لی و همکارانش [ 24 ] گزارش دادند که یک برنامه 16 هفته ای تای چی 19.9٪ قدرت عضلانی خم کننده های زانو را افزایش می دهد ، و در زمان تاخیر عضله نیمه سنگین در گروه تای چی کاهش قابل توجهی وجود دارد. پیشگیری از سقوط بستگی به شروع به موقع یک پاسخ پوسچر مناسب دارد. مداخله تای چی به طور قابل توجهی زمان واکنش عضله semitendinosus را تسریع می کند ، که ممکن است به افراد مسن کمک کند کنترل وضعیت را حفظ کنند. در یک آزمایش تصادفی اخیر ، یک برنامه 16 هفته ای تای چی سه جلسه در هفته نیز باعث افزایش قابل توجهی قدرت اکستنسور خارج از مرکز زانو در افراد مسن زن شد [ 25 ].


https://files.namnak.com/users/hb/aup/201808/1058_pics/%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C.jpg


3.3 تعادل و کنترل موتور

تعادل ایستاده یک فرایند پیچیده است که به یکپارچه سازی استراتژی های پردازش مکانیکی ، حسی و حرکتی بستگی دارد. سیستم های بینایی ، حس های ادراکی و دهلیزی سه منبع اطلاعات آوران برای تأثیرگذاری بر کنترل تعادل است که اصطلاحاً "سازمان حسی" نامیده می شود [ 26 ]. آزمایش سازمان حسی (SOT) می تواند برای شناسایی مشکلات کنترل پوسچر از طریق ارزیابی توانایی آزمودنی در استفاده م effectiveثر از اطلاعات بینایی ، دهلیزی و حس عمقی استفاده شود.

در طول اجرای تای چی ، تغییر مکان ، چرخش بدن و ایستادن یک پا در موقعیت های مختلف معمولاً تمرین می شود. کنترل مفصل مفصل با هماهنگی عضلات در حین حرکت ضروری است و از این رو عملکرد تعادل ممکن است از تمرین طولانی مدت تای چی بهره مند شود. در مطالعات با استفاده از تست های تعادل ساده (به عنوان مثال ، مدت زمان ایستادن در یک پا با چشمان باز یا بسته) ، پزشکان پیر تای چی کنترل وضعیت بهتر از افراد کم تحرک را نشان دادند [ 27 ، 28 ]. در مطالعه ای با استفاده از سیستم تعادل رایانه ای ، پزشکان تای چی در شرایط ساده (مانند تاب خوردگی در حالت ایستاده با چشم باز یا بسته) تفاوتی نشان ندادند [ 29] در مقابل ، شرکت کنندگان تای چی در شرایط پیچیده ، از جمله چشم بسته با سطح تاب ، نوسان دید با سطح نوسان و آزمایش تغییر وزن به جلو به عقب عملکرد بهتری نشان دادند [ 29 ]. بسیاری از مطالعات ، مزایای تای چی را در عملکردهای بینایی ، حسابی و دهلیزی نشان داده اند و به طور خلاصه در زیر شرح داده شده اند.

3.3.1. سیستم بصری

در افراد مسن ، شرکت کنندگان تای چی در شرایط چالش برانگیزتر دید و پشتیبانی از نوسان ، از ثبات وضعیتی بهتری نسبت به گروه کنترل برخوردار بودند [ 29 ]. تسانگ و همکارانش [ 30 ] با استفاده از SOT از پزشکان مسن تای چی تحقیق کردند و دریافتند که نسبت دید آنها نسبت به افراد غیر تمرین بالاتر و حتی قابل مقایسه با افراد جوان است. نتایج حاکی از آن است که تمرین طولانی مدت تای چی باعث بهبود کنترل تعادل در افراد مسن می شود و در هنگام موضع گیری به سیستم بینایی اعتماد بیشتری می شود. علاوه بر این ، تمرین کنندگان مسن تای تای وقتی به حالت ایستاده در شرایط حسی کاهش یافته یا متناقض می شوند ، به همان سطح کنترل تعادل با افراد جوان رسیده اند. در یک مطالعه اخیر ، چن و همکارانش [ 31] اثرات تای چی برای افراد مسن با اختلال بینایی را بررسی کرد و دریافت که گروه تای چی در مقایسه با گروه کنترل بهبود قابل توجهی در نسبت بینایی و دهلیزی نشان داده است.

3.3.2. سیستم ادراکی

آموزش تای چی بر مواضع دقیق مفصلی تأکید زیادی دارد ، و ممکن است حس موقعیت اندام تحتانی را بهبود بخشد. وونگ و همکاران [ 32 ] و تسانگ و هوی چان [ 33 ] با استفاده از تست تغییر موقعیت مفصل مفصل زانو ، ویژگی ادراك زانو را در افراد مسن مورد بررسی قرار دادند و دریافتند كه پزشكان تای چی از نظر حساسیت بینایی مفصل زانو بهتر از افراد شاهد هستند. در مطالعه دیگری ، تسانگ و هوی چان [ 34 ] گزارش دادند كه هر دو تمرین كننده تای چی و گلف بازان از نظر حساسیت مفصل مفصل زانو از افراد كنترل سالمند بهتر بوده و این شبیه موارد افراد جوان است. به طور مشابه ، خو و همکارانش [ 35] گزارش داد كه شركت كنندگان در تای چی نه تنها در مفصل مچ پا و زانو نسبت به گروه كنترل از نظر تصورات بهتری از خود نشان دادند ، بلكه كینستیز مچ پا را نسبت به شناگران / دوندگان نیز بهتر نشان دادند.

مدت زمان تمرین تای چی ممکن است بر دقت حس موقعیت مشترک تأثیر بگذارد. فونگ و نگ [ 27 ] آموزش طولانی مدت (تمرین 1-3 ساله) و کوتاه مدت (3 ماه تمرین) آموزش تای چی را برای افراد میانسال و مسن مقایسه کرده اند. نتایج نشان داد که هر دو آموزش طولانی مدت و کوتاه مدت تای چی حس موقعیت مشترک را بهبود می بخشد ، اما تنها تمرین طولانی مدت می تواند تعادل ایستاده پویا را افزایش دهد.

تای چی همچنین عملکرد ادراکی اندام فوقانی را بهبود می بخشد. تمرین کنندگان تای چی توجه ذهنی ویژه ای را بر روی بدن و اندام فوقانی متمرکز می کنند ، که ممکن است قدرت لمس و عملکرد ادراکی را تسهیل کند. مطالعه قبلی نشان داد که آموزش تای چی می تواند حس حرکتی شانه را افزایش دهد و تنوع نیروی حرکت را در کارهای دستیابی هدف کاهش دهد. مطالعه اخیر همچنین نشان داد كه پزشكان تای چی به طور قابل توجهی بهتر از افراد كنترل به هماهنگی چشم و دست در اشاره كردن انگشت دست می یابند [ 36 ].

3.3.3. سیستم دهلیزی

پزشکان سالخورده تای چی از حداکثر ثبات و سرعت متوسط ​​بهتری نسبت به گروه کنترل در شرایط پشتیبانی از چشمان بسته و ارجاع به نوسان (ECSS) برخوردار بودند ، که این نشان دهنده بهبود عملکرد تعادل از طریق مکانیزم دهلیزی است [ 32 ، 37 ]. تمرین تای چی شامل حرکات سر است و در نتیجه سیستم دهلیزی را تحریک می کند. بنابراین ، پزشکان سالخورده تای چی می توانند نسبت دهلیزی بالاتر از گروه کنترل تحت شرایط ECSS داشته باشند.

بیماران مبتلا به سرگیجه و اختلالات تعادل ممکن است از آموزش تای چی بهره مند شوند. هاین و همکارانش [ 38 ] گزارش کردند که بیماران مبتلا به سرگیجه که هر روز حداقل به مدت 30 دقیقه 8 حرکت تای چی را تمرین می کنند ، پیشرفت قابل توجهی در نمرات موجودی SOT و معلولیت سرگیجه نشان دادند. مک گیبون و همکارانش [ 39 ] دریافتند که هم توانبخشی تای چی و هم دهلیزی تعادل را در بیماران مبتلا به وستیبولوپاتی بهبود می بخشد ، اما از طریق مکانیسم های مختلف. ثبات نگاه در کسانی که توانبخشی دهلیزی را دریافت می کنند بیشتر بهبود می یابد ، اما آموزش تای چی بدون بهبود ثبات نگاه ، ثبات کل بدن و ثبات پا را بهبود می بخشد. در مطالعه بعدی [ 40] ، 36 بزرگسال مسن مبتلا به وستیبولوپاتی به یک برنامه 10 هفته ای توانبخشی دهلیزی یا ورزش تای چی اختصاص داده شدند. بهبودهای گروه تای چی با الگوی عصبی عضلانی متشکل در اندام تحتانی همراه بود ، در حالی که گروه توان بخشی دهلیز فقط کنترل بهتری بر حرکت بالای بدن داشتند تا از دست دادن تعادل را به حداقل برسانند. در یک مطالعه اخیر ، MacIaszek و Osinski [ 41 ] 42 فرد مسن مبتلا به سرگیجه را به یک گروه تای چی یا یک گروه کنترل اختصاص دادند. گروه تای چی یک تمرین 45 دقیقه ای را دو بار در هفته و به مدت 18 هفته تمرین کردند و پیشرفت قابل توجهی را در آزمون up and go ، انحراف به جلو ، انحراف به عقب و بیشترین سطح نوسان نشان دادند.

3.3.4. جلوگیری از سقوط

عملکرد تعادل از میانسالی شروع به کاهش می کند ، در سنین بالاتر بدتر می شود و خطر سقوط و آسیب دیدگی را افزایش می دهد. تمرین مناسب ورزشی ممکن است عملکرد تعادل را بهبود بخشد و از سقوط تصادفی جلوگیری کند. مطالعات اخیر نشان داد که تای چی تأثیرات مطلوبی بر عملکرد تعادل و جلوگیری از سقوط در افراد مسن دارد. در زیرگروه آزمایشی بالینی FICSIT [ 42 ] در آتلانتا ، در مجموع 200 شرکت کننده به سه گروه تقسیم شدند: تای چی ، آموزش تعادل و آموزش. بعد از 15 هفته آموزش ، ترس از افتادن پاسخ ها در گروه تای چی در مقایسه با گروه آموزش کاهش یافت و گروه تای چی خطر سقوط چند برابر را 47.5 درصد کاهش داد.

لی و همکارانش [ 43 ] به طور تصادفی 256 فرد مسن ساکن جامعه ساکن را به طور تصادفی به یک گروه تای چی یا یک گروه کنترل کشش اختصاص دادند. پس از 6 ماه آموزش ، گروه تای چی به طور قابل توجهی کمتر از گروه شاهد سقوط ، نسبت کمتری افتادن و سقوط آسیب زا کمتر نشان داد. خطر سقوط چندگانه در گروه تای چی 55 درصد کمتر از گروه کنترل بود. در مطالعه دیگری ، ووكلاتوس و همكارانش [ 44 ] گزارش دادند كه 702 سالمند ساكن جامعه در مدت 16 هفته در یك كلاس تای چی شركت داشتند. گروه تای چی نسبت به گروه کنترل کمتر سقوط کرد و نسبت خطر سقوط برای گروه تای چی به ترتیب 0.72 و 0.67 در هفته 16 و 24 هفته بود.

به نظر می رسد تای چی و تمرینات تعادلی معمولی تأثیرات مشابهی در پیشگیری از سقوط دارند. هوانگ و همکارانش [ 45 ] 163 فرد مسن را به سه گروه مداخله (آموزش ، تای چی و آموزش به علاوه تای چی) و یک گروه کنترل اختصاص دادند. در طی یک مداخله پنج ماهه ، آموزش به علاوه گروه تای چی کاهش قابل توجهی در سقوط و عوامل خطر سقوط را نشان داد. پس از یک سال پیگیری ، شرکت کنندگانی که هر یک از مداخلات را دریافت می کردند ، کاهش در مقایسه با گروه کنترل را نشان دادند. در یک مطالعه اخیر ، توسیگیننت و همکارانش [ 46] 152 فرد مسن را به طور تصادفی به یک تمرین 15 هفته ای تای چی یا فیزیوتراپی معمولی اختصاص داد و نتایج نشان داد که هر دو مداخله در پیشگیری از سقوط م effectiveثر است ، اما تای چی در مقایسه با فیزیوتراپی اثر محافظتی بهتری را نشان داد. در یک آزمایش تصادفی اخیر [ 47 ] ، 684 فرد مسن بزرگتر در 3 گروه تقسیم شدند: تای چی یک بار در هفته ، تای چی دو بار در هفته یا یک گروه کنترل برنامه تمرین سطح پایین به مدت 20 هفته. در طول دوره 17 ماهه ، میزان سقوط به طور مشابه در میان 3 گروه کاهش یافته است (میانگین کاهش 58). نتایج حاکی از آن است که می توان از مداخلات متعدد برای جلوگیری از سقوط در افراد مسن استفاده کرد.

اگرچه بسیاری از مطالعات اثرات مطلوب تای چی بر تعادل و جلوگیری از سقوط را گزارش کرده اند ، اما برخی از مطالعات شواهد مثبتی پیدا نکردند. وو و همکارانش [ 48 ] 90 مرد و 90 زن را به طور تصادفی به 3 گروه تقسیم کردند (تای چی ، تمرینات مقاومتی و کنترل) ، و هیچ تغییری قابل توجه در تعادل ، قدرت عضلانی و انعطاف پذیری برای هر دو گروه ورزشی در مقایسه با گروه کنترل مشاهده نکردند. لوگ و همکارانش [ 49 ] تای چی را برای 269 فرد مسن ساکن جامعه که خطر سقوط بالایی دارند اعمال کردند. گروه مداخله آموزش تای چی را یک بار در هفته و دو بار به مدت 13 هفته دریافت کردند. گروه کنترل تحت مراقبت معمول قرار گرفتند. پس از 12 ماه ، گروه تای چی خطر سقوط کمتری نسبت به گروه شاهد نشان نداد.

متا تجزیه و تحلیل شامل 9 آزمایش (2203 نفر) گزارش داد که شرکت کنندگان تای چی بهبود قابل توجهی در میزان سقوط (2 آزمایشات شامل) و تعادل ایستا (2 مورد آزمایش شامل) در مقایسه با گروه کنترل ورزش [ 50 ]. در مقایسه با کنترل های بدون ورزش ، هیچ بهبودی برای شرکت کنندگان تای چی در نرخ سقوط (5 آزمایش) یا تعادل ایستا (2 آزمایش) مشاهده نشد ، اما از ترس سقوط ، پیشرفت قابل توجهی یافت شد. در متاآنالیز اخیر ، لئونگ و همکارانش [ 51] گزارش داد که تای چی در بهبود تعادل افراد مسن م wasثر است ، اما ممکن است از سایر مداخلات برتر نباشد. اگرچه بسیاری از مطالعات تای چی اثرات مثبتی بر عملکرد تعادل گزارش کرده اند ، پروتکل های آموزشی در میان این مطالعات متفاوت است. در مطالعات آینده ، برای اثبات تأثیر پیشگیری از سقوط ، به آزمایش های تصادفی بزرگ با استفاده از برنامه استاندارد تای چی نیاز است.

https://images.hamshahrionline.ir/images/2017/10/17-10-10-182659RoyalNationalPark61.jpg


3.4 گزارش عملکرد شخصی و کیفیت زندگی

شرکت کنندگان قدیمی تای چی عملکرد بدنی بالاتری نسبت به همتایان کم تحرک خود گزارش می دهند. لی و همکارانش [ 11 ] به طور تصادفی 94 فرد مسن را به یک گروه 6 ماهه تای چی (60 دقیقه ورزش دو بار در هفته) یا یک گروه کنترل لیست انتظار اختصاص دادند. پس از آموزش ، گروه تای چی پیشرفت های چشمگیری را در تمام جنبه های عملکرد بدنی تجربه کرد. گروه تای چی از نظر فعالیت های روزمره مانند پیاده روی و بلند کردن تا فعالیت های متوسط ​​شدید مانند دویدن ، در هر 6 اقدامات وضعیت عملکردی بهبود یافته است. نتایج نشان داد که تای چی ممکن است محدودیت های عملکرد بدنی گزارش شده در میان افراد مسن غیرفعال جسمی را بهبود بخشد. در زیر گروه آتلانتا از آزمایش بالینی FICSIT [ 52] ، افراد مسن به طور تصادفی در سه گروه (تای چی ، آموزش تعادل ، یا آموزش ورزش) قرار گرفتند. پس از 4 ماه آموزش ، فقط شرکت کنندگان تای چی گزارش کردند که در فعالیت های روزمره و زندگی کلی بهبود یافته است.

برنامه های ورزشی تای چی می تواند کاهش کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی (ADL) را در افراد مسن کاهش دهد. دکامپس و همکارانش [ 53 ] به طور تصادفی 160 فرد مسن نهادینه شده را به یک برنامه تای چی (30 دقیقه ، 4 بار در هفته) ، یک برنامه عملکرد شناختی (30-45 دقیقه ، 2 بار در هفته) یا یک کنترل مراقبت معمول اختصاص دادند. گروه بعد از 12 ماه ، گروه های تای چی و شناختی کاهش در ADL کاهش کمتری نسبت به گروه کنترل نشان دادند. توانایی و قدرت پیاده روی در گروههای مداخله بهتر از گروه کنترل بود. نمره کل موجودی اعصاب و روان در گروه کنترل به طور قابل توجهی بدتر شد ، در حالی که در گروه های مداخله تغییر نکرده یا بهبود یافته بود.

3.5 سلامت روانی

جین [ 54 ] گزارش داد كه پزشكان تای چی دفع نورآدرنالین را در ادرار افزایش داده و غلظت كورتیزول بزاقی را كاهش داده اند. افزایش نورآدرنالین ادرار نشان داد که سیستم عصبی سمپاتیک در طول تمرین تای چی به طور متوسط ​​فعال می شود. کاهش غلظت کورتیزول بزاقی نشان می دهد که تای چی یک ورزش کم شدت است و اثرات مشابهی در مراقبه دارد. نتایج حاکی از این است که تای چی می تواند تنش ، افسردگی و اضطراب را کاهش دهد و اثر کاهش استرسی تای چی شبیه راه رفتن با سرعت 6 کیلومتر در ساعت است [ 55 ]. همچنین گزارش شده است که یک برنامه 16 هفته ای تای چی می تواند اختلال خلقی را کاهش دهد و باعث بهبود خلق و خوی عمومی در زنان شود [ 56] برای افراد با عوامل خطر قلبی عروقی ، تیلور-پیلیا و همکارانش [ 57 ] گزارش داده اند که یک کلاس 60 دقیقه ای تای چی 3 بار در هفته به مدت 12 هفته ممکن است باعث بهبود حالت خلقی ، کاهش اضطراب ، عصبانیت- تنش و استرس درک شده شود.

وانگ و همکارانش [ 58 ] تأثیر تای چی بر مشخصات روانشناختی را در 40 مطالعه شامل 3817 نفر بررسی کردند. بیست و یک مورد از 33 آزمایش تصادفی و غیر تصادفی گزارش کرد که تمرین منظم تای چی باعث بهبود بهزیستی روانشناختی از جمله کاهش استرس ، اضطراب و افسردگی و افزایش خلق و خو می شود. هفت مطالعه مشاهده ای نیز تأثیرات مفیدی بر سلامت روانشناختی نشان داده است. خیمنز و همکارانش [ 59] 35 مقاله مداخله تای چی را در جمعیت های مختلف بررسی کرد و گزارش داد که تای چی ممکن است مزایای سلامتی برای عملکرد روانشناختی فراهم کند. در آن مطالعات ، از هر 11 مطالعه 9 مورد بهبود قابل توجه در خلق و خو و علائم افسردگی را تایید کرد ، از هر 8 مطالعه 7 مورد کاهش عصبانیت و تنش را نشان داد و از هر 10 مطالعه 6 مورد بهبود در کاهش اضطراب را نشان داد.

تای چی را می توان در بیماران مبتلا به افسردگی استفاده کرد. در یک مطالعه اخیر ، یونگ و همکارانش [ 60 ] به طور تصادفی 39 بیمار مبتلا به اختلالات اساسی افسردگی را به یک مداخله 12 هفته ای تای چی یا یک گروه کنترل لیست انتظار اختصاص دادند. در مقایسه با گروه کنترل ، نتایج روندهای بهبودی در میزان مثبت پاسخ درمانی و میزان بهبودی را در گروه تای چی نشان داد.

Medicine and Health Unit Study - Printable Teacher Resources and Lesson Plans - Teacha!

+ نوشته شده در دوشنبه بیست و ششم آبان ۱۳۹۹ ساعت 15:45 توسط امیری | نظر بدهيد
پزشکی و سلامت
مقدمه
جوامع ، با مشارکت متخصصان بهداشت ، می توانند پیشگیری را مدیریت کنند و
درمان بیماریهای منتخب که در محیط آنها شایع است. این تایید شده است
توسط یک مطالعه چند کشور در مورد درمان جهت دار جامعه با Ivermectin (CDTI) برای کنترل
انکوسرکیازیس (رودخانه کوری). این استراتژی می تواند به طور موثر و کارآمد به عنوان
به معنای آوردن مداخلات بهداشتی متعدد در فقیرترین جوامع ، به ویژه در
مناطق دور افتاده. چنین رویکردی با نام عمومی Community Directed شناخته می شود
مداخله (CDI).
CDI به جوامع این قدرت را می دهد تا برای سلامتی خود درگیر تصمیم گیری شوند.
بنابراین این امکان را دارد که مراقبت های بهداشتی اولیه ، به ویژه در منابع را تقویت کند
و زیرساخت ها کافی نیستند. CDI همچنین روش خوبی برای تقویت جامعه است
مشارکت در سیستم های تحویل سلامت. به همین دلایل ، APOC شروع به توسعه
یک برنامه درسی برای دانشکده های پزشکی و پرستاری به عنوان وسیله ای برای انتشار CDI در آفریقا.
در سال 2007 ، APOC از شش متخصص به ریاست پروفسور مامون حمیدیدا دعوت کرد
(دانشگاه علوم پزشکی و فناوری ، خارطوم ، سودان) ، برای تدوین برنامه درسی در
استراتژی CDI. اعضای تیم عبارت بودند از: خانم جورجت آبانگلا و پروفسور عبدولایی
دیالو (سازمان بهداشت آفریقای غربی ، بوبو دیولاسو ، بورکینافاسو) ، پروفسور اولادل
Akogun (انگل و بهداشت گرمسیری ، دانشگاه فدرال فناوری ، یولا ، نیجریه) ،
پروفسور خالد بسائود (انستیتوی منطقه ای Santé Publique de Ouidah ، Bénin) و
پروفسور گریس آفورما (گروه هنر و آموزش ، دانشگاه نسوکا ، نیجریه).
متعاقباً ، پیش نویس برنامه درسی و کتابچه راهنمای آموزش در جلسه خبرگان ارائه شد
از کشورهای ECOWAS در Bobo Dioulasso برگزار شد و هدف آن هماهنگی برنامه ها بود
نهادهای مختلف در آن جلسه چهارده کشور به نمایندگی حضور داشتند.
بررسی و بسته بندی مجدد برنامه درسی در سال 2008 به پایان رسید. از آن زمان به بعد ، عالی است
جلسات بررسی سطح معاونین ، رئیسان ، دانشگاهیان ارشد و روسای مدارس
طی دوره پرستاری در ابوجا (ژوئن 2009) و در نایروبی (نوامبر 2010) برگزار شده است
که برنامه درسی و ماژول آموزشی نهایی و تصویب شد. یکی از اصلی ترین
توصیه های این مشاوره ها تهیه و تولید کتاب راهنمای مربیان بود.
تحت ریاست دکتر یانکم دادزی ، مدیر سابق کنترل سرطان مغز
برنامه در آفریقای غربی (OCP) و مدیر موقت سابق APOC ، یک تیم متخصص بود
در یک کارگاه آموزشی در اوگادوگو در آگوست 2011 برای تهیه کتاب راهنمای مربیان تشکیل شد.
این تیم شامل اساتید اولادل کاله (دانشگاه ایبادان ، نیجریه) ، جوزف اوکیبونور بود
(دین ، ​​دانشگاه نسوکا نیجریه) ، ویلیام آر بریگر و برایت سی اورجی (جان هاپکینز)
دانشگاه) ، Oladele Akogun (انگل و بهداشت گرمسیری ، دانشگاه فناوری فدرال ،
یولا ، نیجریه ،) و دکتر اوچه آمازیگو (مدیر سابق ، APOC). از طرف آفریقایی
جوامع ، شرکای APOC و اهدا کنندگان ، ما از همه این همکاران تشکر می کنیم.
ما امیدواریم که این نسخه دوم که ورودی های زیادی را در نظر گرفته است
همکاران به طور م effectivelyثر در آماده سازی و تولید نسل های آینده مشارکت خواهند کرد
پرسنل بهداشتی مجاز به استفاده از استراتژی CDI برای مقیاس گذاری مداخلات بهداشتی با اولویت هستند

نیروی کار ناکافی در آفریقا
است
یک محدودیت عمده برای دستیابی به
اهداف توسعه هزاره (هزاره)
برای کاهش فقر و بیماری در حالی که
بار بیماری آفریقا در آفریقا
25٪ است ، سهم آن از سلامت جهان است
نیروی کار فقط 1.3٪ است.
مانند
در نتیجه بسیاری از جمعیت خارج از دسترس
از هر نوع سلامتی محروم هستند
خدمات و تعداد کمی از سلامتی
برنامه ها پایدار نیستند ،
سرخوردگی از جمعیت و از دست دادن
اعتماد به نفس در سیستم های بهداشتی
معمولاً با جوامع مشورت نمی شود یا
در تعیین نیازهای بهداشتی نقش دارد
یا اولویت های سیستم های بهداشتی.
در بسیاری از مداخلات بهداشتی قبلی
برنامه ها ، کارشناسان تعریف کردند
مشکل ، تعیین راه حل و
استراتژی که توسط آن مداخلات انجام می شود
در جامعه اعمال شود. چنین سلامتی
سیستم ها به طور کلی از بالا به پایین ماهیت دارند ،
و جوامع و شرکا این کار را نکردند
در انجام آن سلامتی همکاری کنید
برنامه ها.
مقدماتی
مورد
در آفریقا ، سیستم های ضعیف بهداشتی همچنان ادامه دارد
بودن
یک محدودیت عمده برای دستیابی به
از MDG ها به دلیل کمبود انسان است
منابع در بخش بهداشت ، محدود است
منابع مالی ، بهداشت پایین
-
ساختار و کاربرد نامناسب
استراتژی های اعمال شده این منجر به
ناتوانی سیستم های بهداشتی در برآورده شدن
نیازهای بهداشتی جوامع و
از دست دادن اعتماد به نفس توسط جمعیت ،
منجر به عدم موفقیت در مداخلات بهداشتی می شود.
حتی وقتی جوامع درگیر بودند
در برنامه های مداخله بهداشتی ،
نقش ذینفعان بود.
علاوه بر این ، عوامل کلیدی ، مانند اثربخشی ، قابلیت دسترسی و انصاف در
خدمات بهداشتی ، مورد احترام نبودند و
پوشش جغرافیایی این سلامت
مداخلات بسیار کم بود.
بین مردم اختلاف وجود دارد ،
هم در مناطق و هم بین جنسیت.
گرچه از نظر روانشناسی ، مردم چنین بودند
وابسته به خدمات بهداشتی ، برای
دلایل متعدد ، عدم استفاده از سلامتی
افرادی که نیاز به مراقبت های بهداشتی دارند از امکانات برخوردار می شوند
به فرسودگی کارکنان بهداشت
علاوه بر این ، کارکنان بهداشتی اغلب هستند
بی انگیزه و مجهز به آدرس
نیازهای بهداشتی مردم.
این به چندین عامل از جمله مربوط می شود
نارسایی های سیستم آموزشی.
ابتکارات با آزمایش شده است
آ
نگاه به پرداختن به این مسائل ؛ هدف گذاری
به ویژه در:
• شروع سیاست های جدید بهداشتی
• ایجاد محیطهای مساعد
• تقویت اقدامات جامعه
• کسب مهارتهای فردی
• تغییر کار
• دادن
جهت گیری جدیدی برای سلامتی

http://salamatebadan.blogfa.com/
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.330 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت