تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

asdf Offline
#1 ارسال شده : 1399/09/05 12:36:17 ق.ظ
asdf

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 45

تشکرها: 11 بار
2 تشکر دریافتی در 2 ارسال

کارتن ها با توجه به نوع ساختار، کاربرد و اندازه به انواع مختلفی تقسیم می شود. در ادامه شما را با انواع کارتن بسته بندی آشنا خواهیم کرد:

فلوت کارتن
یکی از انواع کارتن بسته بندی کارتن فلوت است. کارتن فلوت در اصل اشاره به شکل موج ورق کارتن دارد. این فلوت ها بر اساس گام های مختلفی تقسیم بندی می شوند که این گام ها در دسته های A ، B ، C ، E و F طبقه بندی می شوند. مثلا در ساختار A-Flute تعداد 36 کنگره یا راس قرار گرفته است. به عبارتی هر گام فلوت در این نوع از فلوت کارتن ابعادی در حدود 1.4 اینچ دارد. در واقع این فلوت ها تعیین کننده میزان استحکام کارتن خواهند بود.



کارتن لمینتی
لمینت یعنی چسباندن؛ همانطور که از نامش بر می آید در این نوع از کارتن یک بخش دیگر روی کارتن چسبیده می شود. می پرسید یعنی چه؟ بسیاری از انواع کارتن بسته بندی از جمله انواع E-Flute یا C-Flute دارای یک لایه کرکره ای در داخلشان بوده که این لایه ناهموار مانع انجام چاپ یکدست و زیبای طرح و نوشته ها روی کارتن می شود.

پس چاره چیست؟ برای چاپ طرح های زیبا و با کیفیت روی این کارتن ها ابتدا طرح را توسط دستگاه افست روی یک پوستر چاپ نموده و در نهایت آن را روی کارتن می چسبانند.

به این ترتیب یک لایه‌ی زیبا، با کیفیت و مستقل روی سطحی ناصاف چسبیده است؛ درحالیکه ظاهر یکدست خود را حفظ کرده است. این نوع از انواع کارتن بسته بندی را که به صورت دو، سه و پنج لایه با فلوت های متنوع ساخته می شوند، کارتن های لمینتی می نامند؛ اما این کارتن ها در چند مرحله تهیه می شوند؟

طراحی طرح چاپ شده روی کارتن
طراحی خط تیغه روی کارتن
ساختن قالب
زینک گیری
چاپ کردن پستر
سلفون کشی روی کل مقوا
عملیات لمینت
منگنه لبه ها
بسته بندی
ارسال به بازار

کارتن سینگل فیس
کارتن سینگل فیس معمولا از چند لایه تولید می شود. ساختار معمول این کارتن ها شامل دو لایه صاف و یک لایه شیاردار در میان آن می شود. با توجه به این ساختار چنانچه شما از لبه کارتن به آن نگاه کنید، لایه شیارداری را در بین دو لایه مسطح خواهید دید.

در واقع لایه شیاردار کارتن سینگل فیس بخش اصلی ساختار این نوع کارتن است. معمولا این لایه انعطاف پذیرند و بنابراین به راختی دور محصول پیچیده می شوند.

جنس به کار رفته در ساخت کارتن سینگل فیس همان جنس کارتن های معمولی است. با این تفاوت که ممکن است کیفیت مواد به کار رفته در ساخت انواع مختلف آن ها متفاوت باشد. در یک تقسیم بندی می توان این نوع کارتن ها را به دو دسته اصلی تقسیم کرد. یک دسته شامل سینگل فیس رولی و دیگری سینگل فیس صفحه ای است. هر کدام از این صفحات کاربرد ها و ویژگی های خاص خود را دارند.



کارتن سه لایه و پنج لایه
همانطور که می توان حدس زد، این کارتن ها محکم و کاربردی بوده و در جابه جایی وسایل سنگین مثل یخچال و گاز استفاده می شوند. به طور کلی کارتن های چند لایه در مقایسه با دیگر کارتن ها مقاومت بالاتر ، وزن بیشتر و ضربه پذیری بالاتری دارند و به سختی حالت خود را از دست می دهند.

کارتن های چند لایه با توجه به تعداد لایه ها و جنس هر لایه ، کیفیت متفاوتی دارند. با توجه به همین امر نیز برای کاربرد های مختلف تقسیم بندی می شوند. برای مثال در این میان از کارتن های پنج لایه با بالاترین کیفیت برای بسته بندی محصولی در ابعاد بزرگ و قیمت بالا مانند یخچال استفاده می شود.



کارتن آسپتیک
بسته بندی های کارتنی شیر یا آب میوه هایی که در فروشگاه ها عرضه می شوند در این دسته قرار دارند. این کارتن ها از ورقه های بسته بندی مایع فویل و پلی اتیلن بوده که از آن ها به عنوان پوشش و جلد مایعات استفاده می شود. اغلب خریداران این محصول شرکت های تولید محصولات لبنی هستند که به دلیل عمر زیاد و کم وزن بودن این کارتن ها آن ها را در روند تولیدات خود استفاده می کنند.

مقوای کاغذی که کارتن های اسپتیک را با آن می سازند ثبات و استحکام زیادی دارد. در این نوع از انواع کارتن بسته بندی 6 لایه محافظتی از جنس های کاغذ، آلومینیوم و پلی اتیلن استفاده شده که این ساخت و ساز پر حجم را می توان در ظاهر آن شناخت.

می دانیم که پلی اتیلن نقش نگهدارنده ماده درون بسته بندی ها را به عهده دارد. این ماده نه تنها در صنعت بسته بندی کارتن بلکه در اغلب صنایع نقش محافظ را داشته و به همین دلیل به وفور استفاده می شود.

آلومینیوم نیز جهت جلوگیری از ورود اکسیژن و نور به داخل بسته بندی و حفظ طعم و بوی ماده استفاده می شود. حفظ خصوصیات مواد غذایی و نگه دارندگی از ویژگی های برجسته آن ها خواهد بود.



کارتن های تاشو
کارتن بسته بندی مقوایی یا جعبه های مقوایی نیز نامیده شده که در اغلب مغازه ها و فروشگاه ها این نوع از کارتن به وفور استفاده می شوند. از بهترین مثال ها برای این مدل از کارتن، کارتن جای پیتزا است که سفارش داده و جلوی درب منزل خود تحویل می گیرید. این کارتن ها به صورت تا شده و مرتب به دست شما می رسند.

کارتن تاشو نقش ظرف مواد غذایی را در بسته بندی ها بازی می کنند که از طریق آن ها می توان غذا را به راحتی در فضای باز نیز جا به جا کرد آن هم بدون هیچگونه تماسی با دست. ارزان و سبک بودن این کارتن ها باعث شده تا از آن ها در صنایع مختلف به بهترین نحو استفاده شود.

مزیت بزرگ این نوع جعبه را می توان امکان حمل و نقل بسیار ساده آن ها و آماده سازی در محل دانست. آماده سازی این نوع ازانواع کارتن بسته بندی معمولا نیاز به تخصص و تجهیزات خاصی نیز ندارد که کار را بسیار ساده تر می کند.



کارتن دایکاتی
از دیگر انواع کارتن بسته بندی ، دایکاتی ها هستند که با دستگاه های مخصوص ساخته شده و شکل خاصی نیز ندارند. این کارتن ها را اغلب برای بسته بندی کارتن های دسته دار ، سوراخ دار ، تلسکوپی و … استفاده می کنند.

جعبه های خرید اینترنتی هم معمولا از این نوع هستند که می تواند چاپی نیز بنا به درخواست سفارش دهنده بر روی آن ها نقش بسته باشد.



کارتن های راه راه
تخته فیبر، تخته موج دار یا تخته ترکیبی، جعبه مقوایی قهوه ای ، جعبه حمل و نقل و بسته اصلی نیز گفته می‌شوند. همان کارتن هایی که در زمان اسباب کشی و نقل مکان کردن به خانه ای دیگر از آنها استفاده می کنیم از این نوع هستند.

به دلیل جنس خوب آنها، در حمل و نقل به ویژه جابه جایی های سنگین بسیار پر پرکاربرد هستند. این جعبه ها علاوه بر مقاومت بالا در برابر وزن های نسبتا زیاد، در برابر ضربه نیز تا حدودی مقاوم هستند.



کارتن های مونو
کارتن هایی با جنس راه راه و شبیه به جنس پارچه کبریتی بوده که اغلب در بخش های تجاری مورد استفاده هستند. طراحی و ساخت آن ها در شکل و اندازه های مختلف به بازار عرضه می شود.



کارتن های پنجره ای
کارتن پنجره ای چند لایه را اغلب برای تزئین لوازم بهداشتی، آرایشی و تزئینی استفاده می کنند. به دلیل اینکه در طراحی این کارتن ها بخشی از آن را مانند پنجره باز می گذارند و محصول داخل بسته بندی مشخص است به این نام خوانده می شود.



جعبه ساده چاک دار
این جعبه ها از بالا و پایین چاک خورده و در لبه ها هم در هم چفت می شوند. جعبه ساده چاک دار از ساده ترین انواع کارتن بسته بندی محسوب می شود.



جعبه های نیمه شکاف دار
این کارتن نیز که از سمت بالا باز بوده و از دو طرف دارای شکاف هایی برای راحت تر بودن حمل آن است، در جابه جایی های سنگین مثل جابه جایی یخچال و لباسشویی استفاده می شود.



جعبه سینی
همان جعبه هایی بوده که اغلب در میوه فروشی ها یا مغازه های خار و بار فروشی می بینید. البته بسته بندی های چندتایی محصولاتی مثل دلستر، رانی و آبمیوه ها نیز از این نوع هستند. این جعبه ها می توانند بنا به طراحی برای جای لیوان در سایزهای مختلف نیز برش خورده و آماده شوند.



جعبه بایگانی
این کارتن بسته بندی را در بایگانی اداره جات به وفور استفاده می کنند. قیمت مناسب و ماندگاری آن ها و همینطور استفاده راحت به خاطر داشتن درب جدا آن را در این اماکن پرطرفدار کرده اند. پایداری این جعبه ها بهترین دلیل برای استفاده آن ها در نگه داری پرونده ها و کاغذ های بایگانی مهم در ادارات و مراکز دولتی استفاده می شوند.



کارتن پلاست
کارتن پلاست را با نام هایی چون پلاست شیت ، پلاست پک ، هالو پروفیل شیت و کروگیت پلاستیک نیز شناخته می شود. این نوع کارتن از پروفیل ساخته می شود؛ به این صورت که دو ورق توسط صفحه های باریک و عمودی به هم متصل شده اند.

مهمترین ویژگی این کارتن پلاست قابلیت بازیافت است؛ همین امر نیر باعث شده امروزه در صنایع مختلف اقبال خوبی به این کارتن وجود داشته باشد. این نوع کارتن در مقابل نوسانات دمایی از 20 تا 80 درجه سانتی گراد مقاوم است.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.204 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت