تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

asdf Offline
#1 ارسال شده : 1399/08/30 02:12:35 ق.ظ
asdf

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 45

تشکرها: 11 بار
2 تشکر دریافتی در 2 ارسال

اصولاً تلسکوپی به چیزهایی گفته می شود که جمع شو باشد یا درون هم دیگر قرار بگیرد. در این قسمت نیز به جعبه هایی کارتن تلسکوپی گفته می شود که همین ویژگی رادارند. کارتن تلسکوپی به جعبه های می گویند که درب آن از جعبه جداست بر روی جعبه قرار می گیرد. در بین عوام از این جعبه با نام های جعبه خرما ، زیره و رویه ، تلسکوپی ، کفی و دری و در جدا یاد می شود.

روش تولید کارتن تلسکوپی
ابتدا بسته به جنسی که برای جعبه در نظر گرفته شده، به صورت ورق تولید می شود. یعنی اگر قرار است جعبه کارتنی ، مقوایی یا از جنس کارتن پلاست باشد، ابتدا هرکدام از این ها به صورت ورق تولیدشده و به کارگاه های تولید جعبه می رود.

سپس کارگاه ها این کارتن ، مقوا و … را برش زده و به شکل گسترده یک جعبه درمی آورند و سپس قسمت های تاشو را به صورت نقطه چین در نظر می گیرند تا هنگام تا زدن ، این کار به سهولت انجام شود. سپس آن گونه که مصرف کننده جعبه بخواهد، جعبه ها به او تحویل داده می شود.

مثلاً بعضی از مصرف کننده های جعبه را به صورت گسترده یا فقط برش خورده می خواهد اما بعضی دیگر به صورت تکمیل شده، خریداری می کنند. البته جنس بعضی از جعبه ها به گونه ای است که روش تهیه آن فرق دارد مثلاً بعضی از جعبه های فلزی دیگر به این گونه نیست که به صورت گسترده بتوان آن را به خریدار جعبه تحویل داد.

برای این نوع جعبه ها ، کارگاه تولیدی جعبه ، ورق فلز را تهیه می کند و با تجهیزات و ابزار لازم آن را به صورت جعبه درمی آورد. بدین معنا که شاید ورق نیاز به خم کاری یا پرس داشته باشد؛ و دیگر مانند جعبه های کارتنی یا مقوایی مصرف کننده نمی تواند آن را به صورت گسترده تحویل بگیرد و در محل کار با منگنه یا چسب مقوای گسترده را به شکل جعبه دربیاورد، بلکه جعبه های فلزی یا بعضی از جنس های دیگر جوش یا پرس لازم دارد. که این کار تنها باید در همان کارگاه جعبه سازی انجام شود.

مزایای جعبه های تلسکوپی
این نوع جعبه در قسمت های مختلف مورداستفاده قرار می گیرد و این امر به خاطر مزایایی است که این نوع جعبه از آن ها برخوردار است. مزایای این بسته بندی شامل بسته بندی آسان ، باز شدن درب ، رویه ی یکپارچه و… است. از سوی دیگر این جعبه با توجه به کاربردهایی که در بعضی از شغل ها دارد، این قابلیت را دارد تا به صورت گسترده به محل کاربرد شده و آنجا توسط عوامل همان کار ، تاشده و با منگنه یا چسب کفی و درها آماده برای بسته بندی شوند.

معایب جعبه های تلسکوپی
اگر قصد خرید کارتن تلسکوپی را دارید باید بدانید علاوه بر تمام مزایایی که این نوع جعبه از آن برخوردار است، معایبی هم دارد که باید به آن ها اشاره کرد. اگر به این معایب دقت نشود ممکن است بسته بندی شما مناسب نباشد و با مشکل روبرو شوید.

این جعبه به خاطره داشتن درب جدا چند نقطه ضعف دارد که هرکدام در جای خود نیاز به تأمل دارد. چون این جعبه درب جدا دارد، هنگام بسته بندی نباید چیزهای سنگین درون آن قرار داد و فقط مناسب برای بسته بندی های سبک است. در هنگام حمل ونقل این جعبه نباید درب جعبه به صورت جداگانه گرفته شود چون ممکن است جعبه باز شده، و محتویات آن بیرون بریزد.

در بعضی از موارد برای جلوگیری از این نقطه ضعف جعبه ، برای بستن درب آن از بند یا چسب استفاده می کنند. اما غیر از این موارد که ممکن بود به کالای درون جعبه آسیب برسد این آسودگی ، برای باز کردن درب جعبه ممکن است در افکار مشتری تأثیر سوء گذاشته و مشتری به فروشنده بدبین شود. این اتفاق هنگامی رخ می دهد که مشتری احساس کند، جعبه ای که برای آن ارسال شده، قبلاً به آن دستبرد زده شده یا اینکه شخصی قبل از او درب را بازکرده و این کالا دیگر نو نیست.

برای جلوگیری از این عیب لازم است برای درب جعبه برچسب های پلمپ در نظر بگیرید.

کاربرد های کارتن تلسکوپی
این جعبه در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و کاربردهای زیادی دارد. در ادامه شما را با چند مورد از مهم ترین موارد استفاده و خرید کارتن تلسکوپی آشنا می سازیم:

صادرات
برای صادرات لازم است جعبه هایی که مورداستفاده قرار می گیرد، بسیار شکیل باشد؛ و درعین حال این قابلیت را داشته باشد که نمای روی جعبه وسیع و یکپارچه باشد؛ به گونه ای که تولیدکننده یا شرکت صادرکننده بتواند به خوبی اطلاعات یا لوگوی را لازم را روی جعبه به نمایش بگذارد. کارتن های تلسکوپی از این بابت گزینه ای مناسب برای صادرات محسوب می شوند.

از مهمترین کاربرد های کارتن تلسکوپی در صادرات می توان به بسته بندی خرما ، آجیل ، شکلات ، کفش های چرم و … اشاره داشت.

خوراکی
برای سهولت در استفاده از خوراکی ها و همچنین سهولت و سرعت در بسته بندی ، برای بسته بندی خوراکی ها نیز از این جعبه استفاده می شود. البته بسته به نوع خوراکی ، قیمت و بازار فروش محصول ، ظاهر و جنس جعبه متفاوت است.

مثلاً همان طور که شاهد هستید کارتن های بزرگ موزی یکی از این نوع جعبه ها است، اما به خاطر کاربردش از کارتن های ساده و محکم در تولید آن استفاده شده است. اما برای بعضی از خوراکی های دیگر مانند شیرینی ، شکلات ها ، چای و … که جعبه های استفاده شده از نوع تلسکوپی هستند اما درعین حال دارای رنگ و لعاب زیادی هستند.

پوشاک
بعضاً در صنعت پوشاک که برای بسته بندی های خود به بسته بندی زیبا نیاز دارند اقدام به خرید کارتن تلسکوپی می کنند. در فروشگاه های پوشاک نیاز به بسته بندی هایی دارند که اگر مشتری یا خریدار نیاز به چک کردن پوشاک داشت بتوانند آن جعبه را به سرعت باز و بسته کنند و درعین حال آسیبی به بسته بندی آن ها وارد نشود.

همچنین این جعبه ها این قابلیت را دارند تا قسمتی از درب آن ها طلق باشد، تا محتویات جعبه از روی درب آن نیز قابل مشاهده باشد. از موارد کاربرد این جعبه در پوشاک می توان به جعبه های پیراهن ، جوراب ، لباس زیر ، حوله حمام و… اشاره کرد.

فانتزی
یکی از جعبه هایی که کاربرد زیادی در صنعت و تولید ندارد، اما بسیار در زندگی ما کاربرد دارد، جعبه های فانتزی است. جعبه هایی که برای کادو ، اسباب بازی و … استفاده می شود. این جعبه ها به شکل های متفاوت و جالب یافت می شود و برای کاربردی تر شدن این جعبه ها از درب جدا برای آن ها استفاده می شود.

اشیاء با ارزش
برای بسته بندی بعضی از اشیاء باارزش نیز از این نوع جعبه استفاده می شود؛ اما دیگر جنس این جعبه ها کارتن یا مقوا نیست بلکه از چوب یا جنس های مصنوعی ساخته می شود. برای جلوگیری از باز شدن درب این جعبه ها از روکش یا بند های تزیینی استفاده می شود. برای این نوع جعبه ها باید به جعبه های موبایل ، لپ تاپ ، ساعت ، جواهرات و… اشاره کرد.

جعبه های لوکس
برای جعبه های لوکس می توان به بعضی از جعبه هایی که کاربرد زیادی برای بسته بندی ندارند اما جنبه های تزیینی یا ارزشی دارند مانند جعبه هایی که از صنایع دستی بعضی از شهرها ساخته شده باشد، اشاره کرد.

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.191 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت