تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

asdf Offline
#1 ارسال شده : 1399/08/19 06:09:23 ب.ظ
asdf

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 45

تشکرها: 11 بار
2 تشکر دریافتی در 2 ارسال
انواع راه هایی که می توان با آن درب کارتن را بست
انواع راه های بستن درب کارتن بسته بندی به شرح زیر می باشد:

درب مجزا
در بعضی از بسته بندی ها برای جعبه ، درب مجزا در نظر گرفته می شود. اما این روش مناسب برای اجسام سبک و حساسی است که افراد به خوبی از آن ها مراقبت می کنند و در حمل و نقل امکان وارونه شدن برای آنها وجود نداشته باشد. مثلاً در بسته بندی موبایل ها ، بعضی از لپ تاپ ها و ظروف بلور از این نوع استفاده می شود.

قفل کردن
یکی از روش هایی که امروزه برای بستن درب کارتن استفاده می شود، قفل کردن درب کارتن است. این روش مناسب برای کارتن های کوچک و بسیار محکمی است که قرار نیست در حمل و نقل و جابجا شدن تکآن های زیادی بخورند. مانند بعضی از جعبه های لوازم خانگی برقی ، جعبه پیتزا و … . اما جدیداً قفل کردن درب کارتن علاوه بر بستن درب به روشی برای تزیین بسته ها نیز تبدیل شده است. مثلاً این روش برای جعبه های هدیه ، کیک های تولد و بعضی از اجناس اینترنتی استفاده می شود.

در نوع قفل کردن درب کارتن نیز روش های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد که بعضی از آنها بیشتر جنبه تزیینی دارند.

تسمه کشی
یکی از ایمن ترین و محکم ترین روش های بستن درب کارتن تسمه کشی است. این روش اصولاً برای بستن درب کارتن های بزرگ یا کارتن های کوچک که محتوی آن سنگین یا حساس است، استفاده می شود؛ زیرا تسمه علاوه بر اینکه درب کارتن را می بندد ، کف کارتن را نیز به محکمی بسته نگه میدارد. تسمه های بسته بندی عموما به دو صورت پلاستیکی و فلزی استفاده می شود. اما اگر قصد دارید که تسمه به گوشه های کارتن آسیب وارد نکند، می توانید از قطعه ای به نام نبشی پلاستیکی که برای بسته بندی با تسمه است؛ استفاده کنید.

عمل تسمه کشی با دستگاه های اتوماتیک ، نیمه اتوماتیک ، دستی و… انجام می شود. دستگاه های تسمه کشی از تنوع بالایی برخوردار هستند. مهمترین مرحله دراین دستگاه ، مرحله سفت کردن و بست زدن آن است. تسمه ها در سایز های مختلف برای جعبه های مختلف در بازار موجود است.

چسب کشی
یکی دیگر از مدل های بسته بندی درب کارتن چسب کشی است. این نوع از بسته بندی بیشتر برای درب کارتن استفاده میشود وبه خاطر استحکام کم چسب ، کف کارتن را با چسب نمی بندند. این نوع بسته بندی یکی از ابتدایی ترین و ساده ترین روش های بسته بندی است. مثلاً اگر در اثاث کشی های منزلتان از کارتن استفاده می کنید، می توانید درب کارتن ها را به راحتی و بدون نیاز به دستگاه خاصی با چسب بسته ببندید. اما در صنعت این مدل بسته بندی برای جعبه هایی که وزن خیلی بالایی ندارند و قرار نیست جعبه به عنوان بار کش استفاده شود، استفاده میشود. مانند کارتن های پستی ، کارتن های لوازم خانگی کوچک.

برای چسب کشی کردن در بسته بندی کارخانه ها یا فروشگاه ها دو روش موجود است اول اینکه از چسب کش های دستی ساده که شاید در خانه نیز موجود باشد استفاده کنند؛ اما روش مرسوم برای چسب کشیدن واحد های صنعتی استفاده از دستگاه های چسب زن دستی ، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک است. حتی بعضی از این دستگاه ها به صورت هم زمان کف و درب به دستگاه را چسب کشی میکنند.

دوختن
دوختن درب کارتن یکی دیگر از روش های بستن درب کارتن است. در این روش دوخت کارتن با منگنه انجام میشود. اما این روش بدون داشتن تجهیزات لازم قابل انجام نیست. این روش هنگامی استفاده می شود که اجسام داخل کارتن وزن سبکی نداشته و ضمناً قرار است درب کارتن به خوبی و محکم بسته شود. این روش برای بسته بندی هایی مناسب است که شخص قصد دارد، دو لبه کارتن نزدیک به هم و با دوام بالا قرار گیرد و در صورت تکان خوردن کارتن ، دولبه کارتن از هم جدا نشود. یکی از مزیت های این روش این است که هر شخصی نمی تواند درب کارتن شما را به راحتی باز کند. از این روش برای بستن کناره ها و کف کارتن نیز استفاده می شود.

انجام دوخت درب کارتن به وسیله کارتن های دستی، اتوماتیک ، شارژی و بادی انجام میشود. ضمناً منگنه ها با توجه به ابعاد و ضخامت کارتن در سایزهای مختلف موجود است. همچنین با توجه به نوع کالای موجود در کارتن ، جنس منگنه نیز قابل تغییر است.

ترکیبی
در این روش قانون و قاعده ی خاصی وجود ندارد. شاید در بعضی از بسته بندی ها شاهد این موضوع باشید که برای بستن درب کارتن از چند روش استفاده شده است. مثلا درب بعضی از جعبه هارا هم زمان با چسب و منگنه میبندند؛ یا اینکه برای بستن درب بعضی دیگر از جعبه ها ، هم زمان از چسب و تسمه استفاده میشود. که این روش ناشی از اهداف مختلف بسته بندی کننده، مانند محکم کاری بیشتر ، میباشد.

اما در کل این روش ، روش اصولی و منطقی نیست. زیرا با انتخاب صحیح در روش بستن درب میتوان به همین نتایج ، بدون کار اضافه رسید.

طناب بستن
این روش مانند تسمه کشی است به طوری که طناب را از زیر و روی کارتن رد کرده و گره می زنند. اما این روش از روش های مرسوم و صنعتی برای بسته بندی های خاص نیست. شما از این روش می توانید برای بسته بندی کردن کارتن هایی که در جابجایی های تان استفاده می کنید، کمک بگیرید. ولی در بعضی از بسته بندی هایی که به ظاهری زیبا نیاز دارند، مانند جعبه های عطر ، انگشتر ، هدیه از طناب های زینتی برای بستن درب و پاپیون روی آن استفاده می شود.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.468 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت