تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

farbod25 Offline
#1 ارسال شده : 1399/07/13 05:18:10 ب.ظ
farbod25

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 5
مکان: تهران

ممکن است تا کنون روش‌های زیادی را برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی شنیده باشید؛ مانند حل کردن عسل در آب، سوزاندن عسل با کبریت، تشخیص از روی غلظت و سفتی عسل و.... حتی ممکن است خودتان چند مورد از این راه حل‌ها را به کار برده باشید. اما باید بدانید که هیچ یک از این روش‌ها معتبر و درست نیستند و ممکن است به نتایج اشتباه منجر شوند پس نمی‌شود به نتیجه حاصل از آن‌ها اعتماد کرد. در این مقاله شما می‌توانید با تنها راه تشخیص عسل اصل آشنا شوید و دفعه بعد با اطلاعات بیش‌تر به سراغ خرید عسل خوب و طبیعی بروید.
براساس تحقیقات انجام شده، تنها راه قطعی تشخیص عسل طبیعی، آزمایش آن در آزمایشگاه عسل است. در این زمینه سایت درکام، ویدئویی تهیه کرده است که در آن با یک کارشناس صنایع غذایی باتجربه، صحبت کرده است. این کارشناس در این ویدئو، کاملا توضیح داده است که چگونه می‌شود عسل طبیعی را از عسل غیرطبیعی تشخیص داد و هم‌چنین اطلاعات جالب دیگری در مورد عسل در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مشاهده و بهره مندی از اطلاعات جالب این ویدئو روی "بهترین راه تشخیص عسل طبیعی" کلیک کنید.

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی


انواع عسل

گفتیم که تنها راه تشخیص عسل طبیعی و اصل، آزمایش آن است. برای این که علت این موضوع را درک کنیم، لازم است که ابتدا انواع عسل را بشناسیم.
عسل‌ها در مجموع براساس روش تولید، به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1-عسل طبیعی: زنبور برای تولید این نوع عسل، از شهد گل‌ها و گیاهان مختلف تغذیه می‌کند.
2-عسل تغذیه‌ای: این نوع عسل هم توسط زنبور تولید می‌شود با این تفاوت که در تولید آن زنبوردار برای افزایش میزان عسل تولیدشده به زنبور آب و شکر می‌دهد.
3-عسل تقلبی: در تولید این عسل زنبوری نقش ندارد و برای تولید آن از آب و شکر و رنگ های خوراکی و یا گلوکز تجاری استفاه می‌شود.

عسل طبیعی چه تفاوتی با عسل تقلبی و تغذیه‌ای دارد؟

به دلیل تفاوت در شیوه تولید این عسل‌ها، مواد تشکیل دهنده و ساختار آن‌ها بسیار متفاوت است.
اولین تفاوتی که این عسل‌ها با هم دارند،میزان ساکارز آن‌هاست. ساکارز یکی از سه قند اصلی تشکیل دهنده عسل است. شهدی که زنبور از آن تغذیه می‌کند، دارای ساکارز است که زنبور در مسیر حرکت به سمت کندو، بخش اعظمی از آن را به گلوکز و فروکتوز تبدیل می‌کند و در آخر ساکارز زیادی باقی نمی‌ماند؛ بنابراین میزان این قند در عسل طبیعی نسبت به دو عسل دیگر کم‌تر است. در عسل تغذیه‌ای و تقلبی چون از شکر در تولید آن استفاده شده، میزان ساکارز آن‌ها بیش‌تر است.
دومین تفاوت این عسل‌ها، به میزان دیاستاز آن‌ها برمی‌گردد. دیاستاز آنزیمی است که زنبور هنگامی که در حال تبدیل شهد به عسل است به آن اضافه می‌کند و عسلی که به صورت مصنوعی تولید شود فاقد آن است.
سومین تفاوت این عسل‌ها به میزان پرولین آن‌ها مربوط می‌شود. پرولین نوعی آمینو اسید است که در شهد گل‌ها موجود است. بنابراین عسل طبیعی که از شهد گل‌ها تولید می‌شود، باید دارای مقدار استانداردی پرولین باشد؛ ولی میزان پرولین در عسل تغذیه‌ای کم‌تر از میزان استاندارد و در عسل تقلبی مقدار آن صفر است.

تنها راه قطعی تشخیص عسل طبیعی

با توجه به اطلاعات گفته شده در بالا، متوجه شدیم که تفاوت انواع عسل به مواد تشکیل دهنده آن‌ها از جمله میزان ساکارز، دیاستاز، پرولین و ... بستگی دارد. باتوجه به این که نمی‌توان این میزان را با بوییدن، چشیدن و دیدن تشخیص داد، پس تنها راه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی آزمایش کردن آن در آزمایشگاه است.
در این آزمایش میزان مواد تشکیل دهنده عسل را اندازه گیری می‌کنند و براساس آن نوع عسل تعیین می‌گردد.

فاکتورهای تشخیص عسل طبیعی در آزمایشگاه

قبل از صحبت در مورد فاکتورهای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی، باید بگوییم علاوه بر این که طبیعی بودن عسل مهم است، خام بودن آن هم اهمیت دارد. عسل خام عسلی است که حرارت ندیده و خواص آن حفظ شده باشد. در آزمایش عسل علاوه بر طبیعی بودن عسل، با اندازه گیری فاکتورهای مختلف، خام بودن آن هم مشخص می‌شود.
در کل در آزمایشگاه برای تشخیص عسل طبیعی و خام موارد زیادی از جمله میزان ساکارز، دیاستاز، پرولین، HMFو ... را می‌سنجند ولی دو فاکتوری که به تنهایی ثابت می‌کند که عسل طبیعی و خام است شامل ساکارز و پرولین است.
میزان ساکارز: در عسل طبیعی در اکثر موارد ساکارز باید زیر 5 درصد باشد.
میزان پرولین: از آن جایی ممکن است ساکارز یک عسل طبیعی بالای 5 درصد شود، نمی‌توان فقط از روی میزان ساکارز عسل به طبیعی بودن آن پی برد. علاوه بر آن باید پرولین عسل طبیعی بالاتر از ۱۸۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم باشد. همچنین پرولین ماده‌ای است که با حرارت از بین می‌رود و اگر عسل خام نباشد و حرارت دیده باشد حتی اگر طبیعی باشد، پرولین آن کمتر از حد استاندارد است. پس پرولین به همراه ساکاروز به ما نشان می‌دهند که آیا یک عسل طبیعی و خام است یا خیر.

از کجا و چگونه عسل طبیعی و خام بخریم؟

این مورد را در نظر داشته باشید که لزومی ندارد برای بررسی طبیعی بودن عسل خودتان آن را به آزمایشگاه ببرید. این کار وظیفه فروشنده عسل است. برای اطمینان از خوب بودن عسل، کافیست از فروشگاه‌های معتبر و مکان‌هایی خرید کنید که عسل‌هایشان را قبل از فروش آزمایش می‌کنند و آن‌ها را با برگه آزماش ارائه می‌دهند تا خودتان بتوانید با بررسی آن به مرغوبیت عسل پی ببرید.
فروشگاه اینترنتی درکام ازجمله این فروشگاه‌ها است. که تمامی عسل‌هایش را از زنبورداران متعهدی که مطمئن است عسل‌هایشان طبیعی است، خریداری می‌کند. به علاوه برای اطمینان بیش‌تر تمامی عسل‌ها را آزمایش می‌کند و آن‌ها را با برگه آزمایش ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها عسل تهیه کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.
شما می‌توانید با کلیک بر روی عسل‌های طبیعی درکام، قیمت و برگه آزمایش انواع عسل را ببینید و با خیال راحت خرید کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

ویرایش بوسیله کاربر 1399/07/13 05:20:06 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.102 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت