تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

sara_78 Offline
#1 ارسال شده : 1399/04/22 12:44:42 ق.ظ
sara_78

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 14
مکان: اصفهان


سال هاست که خرید بذر برای کشاورزان و فروش بذر برای کمپانی ها و شرکت های توزیع کننده بذر حائز اهمیت است به راستی انتخاب یک بذر مرغوب چقدر در میزان عملکرد نهایی کشاورزان مهم است. شرکت ها و کمپانی های مختلف بر اساس علوم ژنتیک و فناوری های روز همیشه به دنبال تولید بذر مرغوب برای فروش بذر با کیفیت بوده اند و در مقابل شرکت های توزیع کننده برای فروش بذر به دنبال انتخاب بذر خوب و مرغوب برای مشتریان خود هستند.
حال سوال مهم این جاست بذر خوب و منبعی قابل اعتماد برای فروش بذر که به منطقه، شرایط آب و هوایی سازگار باشد را چگونه و از کجا باید تهیه کرد ؟ از ارکان اصلی کشت می توان شرایط آب و هوایی، خاک، آب و در نظر گرفتن آفات و بیماری ها همین طور مقاومت گیاه را مثال زد که در رابطه با هر کدام مطالب زیادی قابل گفتن است. لازم است تا به بررسی کامل بذر و انواع بذر و نکات مهم فروش بذر بپردازیم.


تعریف بذر چیست؟

بذر به بخشی از گیاه در کشاورزی و باغبانی گفته می‌شود که موجب تکثیر و تولید مثل آن گیاه شود. در واقع در کشاورزی به هر بخش از گیاه که تولید کننده نسل دیگری از همان گیاه باشد ، بذر گفته می شود. بذر عامل اصلی انتشار گیاه و تداوم نسل آن از یک محیط به محیط دیگر می‌باشد.

روش های تکثیر گیاه
به طور کلی دو روش برای تکثیر گیاه وجود دارد :

تکثیر جنسی
در این روش دانه گرده که توسط اندام جنسی نر گیاه، با تخمک تولید شده توسط اندام جنسی ماده تولید شده ترکیب شده و در نهایت تولید بذر صورت می گیرد. در روش تولید مثل جنسی گیاه حاصل پس از کشت بذر درسدی از خصوصیات گیاه ماده و درصدی از خصوصیات و ویژگی های گیاه نر را دارد. انتقال دانه گرده یا از طریق فعالیت حشراتی هچون زنبور، مگس ویا پروانه صورت می گیرد و یا گاهی ممکن است از طریق باد، جاذبه زمین و…… صورت گرفته و تا زمانی که این فرایند رخ ندهد یا لقاحی صورت نگرفته و در نتیج بذری تولید نمی شود

تکثیر غیر جنسی گیاه
در این روش عامل تکثیر اندام های رویشی گیاه همچون ساقه،پیاز،استولون،برگ و ……….. می باشد. لازم به ذکر است که در این روش تکثیر گیاه تولید شده تماما به گیاه پایه شباهت داشته و به این مجموعه گیاه اصطلاحا کلونی گفته می شود

اجزاء بذر
یک بذر کامل باید شامل چهار جزء باشد که این چهار بخش جهت زنده ماندن بذر نیاز است. این بخش ها عبارتند از : پوسته ی بذر ، جنین، مواد ذخیره‌ای و معدنی و آنزیم‌ها و هورمون‌ها ..

پوسته ی بذر
پوسته ی بذر یا همان تستا لایه نگهدارنده بذر می باشد که از لایه خارجی تخمدان به وجود آمده است و بخش های درونی مثل جنین را در مقابل عوامل بیرونی محارست می کند. تستا اثر مهمی در روند آب‌گیری بذر در فرایند جوانه زنی دارد.

جنین
گیاه جنینی یا اسپوروفیت است و حاوی محور جنینی، هیپوکوتیل و یک یا دو عدد لپه است.

آنزیم‌ها و هورمون‌ها
در زنده ماندن و جوانه زنی بذر تاثیر دارند. آنزیم‌ها باعث هضم مواد ذخیره‌ای شده که این مواد جهت تولید بافت‌های تازه در طول جوانه زنی بذر به کار برده می شوند . هورمون‌ها هم قادرند باعث تحریک تولید آنزیم‌ها یا به وجود آمدن حالت سکون یا استراحت در بذر های خشک شوند که این فرآیند جهت ماندکاری گیاه بسیار مهم و با ارزش است . مقدار رطوبت و زمان فعالیت‌های متابولیکی بذر در شرایط سکون تقریبا ۱۰ درصد یا کمتر از مقدار رطوبت و فعالیت‌های متابولیکی بافت‌های گیاهی است.

مواد ذخیره‌ای
برآورده کننده مواد لازم جنین تا وقت استقلال یافتن و مبدل شدن آن به یک گیاه تمام وکمال فتوسنتزکننده است. مواد ذخیره‌ای بذر حاوی کربوهیدرات‌ها، لیپیدها، پروتئین‌ها و بقیه ترکیبات اند که مقدار آن‌ها در بذرهای گیاهان گوناگون فرق دارد. مخلوط شیمیایی بذرها در کنترل ژنتیک و محیط است.

مخارج یک کشاورز در طی فرآیند کاشت، داشت و برداشت شامل مخارج کارگر، آب، کود و سم که باید پرداخت کند احتمالا صد برابر مخارج بذر است، از سمتی در صورتی که به هر یک از این عوامل ذکر شده دقت کمتری شود تولید محصول، به میزان بی دقتی کم می شود اما بی توجهی به خرید و فروش بذر ، احتمالا به از بین رفتن و یا بی مصرف بودن همه محصول منجر می شود. در صورتی که مطلوب ترین بخش زمین جهت کاشت آماده نمایید و بالاترین میزان نگهداری را داشت داشته باشید و برداشت را به بهترین نحو انجام دهید اما از بذری با ویژگی های مطلوب بهره مند نشوید همه زحمات شما به باد می رود.
سهولت دسترسی به بذر، ارقام اصلاح شده گیاهان زراعی و زینتی که مرغوبیت لازم را دارند یکی از مزیت های توسعه صنعت کشاورزی و در انتها صادرات و رشد صحیح است. صنعت بذر، با توسعه قدرت تولید، بالارفتن راندمان، سرعت تولید ارقام تازه و محارست از خلوص ژنتیکی این ارقام، تاثیر بسزایی در این صنعت بر داشته است.مکانیزه شدن کاشت و برداشت محصول با دستگاه های برداشت و بحث مبارزه با آفات و بیماری ها و کم آبی، بنگاه های تولید بذر، ملزم داشته است تا بذرهای خود را هماهنگ با نیاز های فناوری تازه بذرها با ویژگی های پا کوتاه، پا بلند، کم محصول پر کیفیت، پر محصول کم کیفیت، مستحکم در برابر بیماری ها و آفات، رنگ ها و طعم های متمایز تولید نمایند و به این خاطر بذرهای مرغوب پر هزینه تر هستند که با کارایی بیشتر و افزایش کیفیت محصول این مبالغ جبران می شود.

منبع : https://behrooyesh.ir/buy-seed
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.097 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت