تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

mina Offline
#1 ارسال شده : 1397/12/04 02:06:27 ب.ظ
mina

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 34
مکان: تهران

آیا می دانستید که Google بیش از ۱۰۰ محصول، ابزار و خدمات دارد،از جمله Google Analytics و Google Webmaster Tools را ارائه می دهد؟ در حالی که همه این محصولات برای صاحبان وب سایت از ارزش بالا و خاصی برخوردار هستند.
دو مورد نیز وجود دارد که برای بازاریابان دیجیتال بسیار مهم هستند که عبارتند از:
دو مورد نیز وجود دارد که برای بازاریابان دیجیتال بسیار مهم هستند که عبارتند از:
۱- Google Analytics
2-Google Webmaster Tool
تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل) (Google Analytics:

گوگل آنالیتیکس
ابزاری رایگان برای تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت است،شرکت گوگل این سرویس را از سال ۲۰۰۵ در اختیار کاربران قرار داده است.امروزه یکی از ابزارهای مهم برای ارتباط و تفسیر بین الگوها در ترافیک سایتها گوگل آنالیتیکس نیز می باشد،علاوه بر این گوگل آنالیتیکس شما را در این زمینه که چگونه افراد سایت خود را پیدا کرده و با آن ها ارتباط برقرار می کنند را راهنمایی می کند.

شما به وسیله ی گوگل آنالیتیکس از میزان بازدید سایت خود مطلع شده و می توانید تعداد بازدیدکنندگانی که کاربران جدید بوده اند و چند درصد به سایت شما آمده اند و اینکه بیشترین و کمترین بازدیدها مربوط به کدام صفحه از سایت هستند را نیز مطلع شوید.

گوگل آنالیتیکس نیز با انواع محصولات مختلف از جمله Adsense، Google+ و AdWords ادغام شده است. اگر از محصولات Google استفاده می کنید، می توانید از Google Analytics برای ردیابی و گزارش دهی نیز استفاده نمایید،در نتیجه استفاده از گوگل آنالیتیکس بسیار آسان است و برای استفاده باید چند کلیدواژه را به خاطر بسپارید.
طراحی سایت-تفاوت بین گوگل وب مستر و گوگل آنالتیک
ابزارهای WEBMASTER GOOGLE:

Google Webmaster Tools یکی از ابزارهای قدرتمند گوگل است که به مدیریت سایت در موتورهای جستجو نیز کمک می کند ،سپس اطلاعاتی را ارائه می دهد که می تواند به بهبود دید سایت شما در جستجو نیز کمک کند. شما می توانید ببینید که تعداد بازدید سایت شما در موتورهای جستجو،در کلمات کلیدی یا صفحات،ایجاد شده است.

همچنین شما می توانید از تعداد کلیک در صفحات نتایج موتور جستجو به سایت خود را نظارت کنید. علاوه بر این ها برای ایندکس شدن مطالب در گوگل و برای کمک به سایت در بهتر دیده شدن مطالب خود و بررسی خطاها در سایت از sitemap در سایت استفاده نمایید.

گوگل وب مستر این امکان را به شما می دهد که از مشکلات فنی سایت مطلع شوید و عملکرد محتوای سایت را به صورت نمودار بررسی و نشان می دهد.گوگل وب مستر خطاها و مشکلاتی که باعث می شود گوگل به درستی نتواند محتویات سایت شما را بررسی کند، مانند ارور ۴۰۴ یا اینکه صفحه یافت نشد.
طراحی سایت-تفاوت بین گوگل وب مستر و گوگل آنالتیک


تفاوت بین Google Analytics و Google Webmaster Tools:


ابزارهای وب مستر چگونگی ارتباط موتورهای جستجو با سایت را برقرار می کند در حالی که گوگل آنالیتیکس این امکان را می دهد که چگونه کاربران وب سایت با سایت شما ارتباط برقرار کنند. آیا شما شخصا حضور دیجیتالی نام تجاری خود را مدیریت می کنید و یا با شخص ثالث کار می کنید، هر دو Google Analytics و Google Webmaster Tools اطلاعاتی ارزشمند و عملی را ارائه می دهند. و بهترین بخش این است که آنها هر دو آزاد هستند
۱-این دو ابزار معیارهای متفاوتی را محاسبه میکنند:

بدون در نظر گرفتن نتایج برای هر جستجو گوگل وب مستر برداشت های متفاوتی دارد، در حال حاضر ابزارهای گوگل وب مستر و گوگل آنالیتیکس با یکدیگر ادغام شده اند.
یه تفاوت کوچیک بین معیارها نیز وجود دارد که این تفاوت ها این است که در سایت شما دو دفعه و یا بیشتر در صفحه جستجوی نتایج (SERP) بطور مرتب نمایش داده بشود و به مرور پیدا میکند.
۲-انواع جستجو در گوگل آنالیتیک فیلتر نمیشود:

ابزار جستجو گوگل (وبمسترتولز) تنها به جستجوی گوگل وب به صورت اتوماتیک محدود میشود در حالی که گوگل آنالیتیک جستجوهای تصویری را با هم ادغام میکند.
۳- گوگل آنالیتیک برعکس گوگل وبمستر تولز آمار لحظه ای دارد:

اگر شما از هر دو ابزار برای آمار گوگل استفاده می کنید باید بدانید که آمار گوگل آنالیتیکس به صورت به روز و لحظه ایی نشاان می دهد اما گوگل وبمستر تولز معمولا هر ۲۴ ساعت یکبار به روز می شود.

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است،برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.
تبلیغات
nimaolomi Offline
#2 ارسال شده : 1399/09/22 09:46:50 ب.ظ
nimaolomi

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 3
مکان: tehran

4 ابزار رایگان که برای هر وبسایتی لازم است!
راه اندازی فروشگاه اینترنتی از جمله مواردی است که هر شخصی در حال حاضر به آن فکر می کند. هزینه پایین راه اندازی یک وبسایت معمولا در ابتدای کار کمی وسوسه کننده است اما زمانی که بحث فروش به میان می آید، فروش اینترنتی چندان کار ساده ای به نظر نمی رسد.

اینجاست که بسیاری از افراد با واقعیت دنیای مجازی روبرو می شوند و معمولا در پی پاسخ دادن به این سوال که چطور مشتری را به سایتمان هدایت کرده و فروش نهایی را انجام دهیم مسیرهای بی شمار و البته پرهزینه ای را طی می کنند که عموما به جواب روشنی نمی رسد.

اکنون میخواهیم 4 ابزار رایگانی را معرفی کنیم که در مدیریت وبسایت چه فروشگاهی و چه غیرفروشگاهی به شدت کاربرد دارند. توجه کنید که این ابزارها به صورت مستقیم افزایش فروش را ایجاد نخواهند کرد اما برای درک شما از مشتری و چگونگی فروش به آنها بسیار مفید خواهد بود.




1. گوگل آنالیتیکس
تقریبا میتوانم بگویم بدون گوگل آنالیتیکس، مدیریت وبسایت شبیه به راه رفتن در تاریکی است. گوگل آنالیتیکس مجموعه ای از ابزارهای اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید تعداد ورودی سایت، منبع ترافیک سایت و رفتار کاربران در بازه های زمانی مختلف را مشاهده و مقایسه کنید.

یکی از ویژگی های جذاب گوگل آنالیتیکس ایجاد اهداف مختلف در سایت است. فرض کنید فروشگاه شما لیستی از محصولات را دارد و هر کاربر پس از انتخاب یک یا تعدادی محصول، وارد صفحه سبد خرید خود می شود. شما می خواهید بدانید که چند نفر از کاربران وارد این صفحه شده اند. بدین ترتیب در گوگل آنالیتیکس یک goal تعریف می کنید و آدرس صفحه سبد خرید را به آن اضافه می کنید.


اگر به شما بگویم که حتی می توانید بررسی کنید افرادی که وارد صفحه سبد خرید شده اند از کدام منبع ورودی بودند، شگفت زده نمی شوید؟ مثلا متوجه خواهید شد کاربرانی که از طریق سرچ گوگل وارد سایت شما شده اند نسبت به افرادی که با دیدن تبلیغ بنری شما در سایت ورزش3 به سایت شما هدایت شده اند، با احتمال بیشتری وارد صفحه سبد خرید می شوند. بدین ترتیب میتوانید بهترین تصمیم ها را برای سایت فروشگاهی خود بگیرید که منجر به کاهش هزینه و افزایش فروش خواهد شد.

بررسی امکانات گوگل آنالیتیکس در حوصله این متن نیست و باید برای توضیح کامل آن یک محتوا کاملا تخصصی نوشت. اما فعلا این نکته را از من بپذیرید که این ابزار به شدت کاربردی است.
استفاده از گوگل آنالیتیکس بسیار ساده است. با یکی از اکانت های گوگل خود وارد سایت analytics.google.com شده، سایت خود را ثبت کنید. سپس یک کد را در بخش head سایت خود قرار می دهید و دیگر تمام! تمام اطلاعات شگفت انگیز ظرف مدت 24 الی 48 ساعت برای شما نشان داده خواهد شد.

2. سایت Hotjar
یکی دیگر از ابزارهای رایگان و شگفت انگیز که برای مدیریت سایت ضروری است hotjar می باشد. این ابزار 2 حالت رایگان و پولی دارد که ما فعلا در خصوص نسخه رایگان آن صحبت می کنیم. دو ویژگی hotjar را از سایر ابزارها متمایز می کند.

فرض کنید شما این قابلیت را داشتید که صفحه مانیتور کاربرانی را که به سایت شما مراجعه می کردند را می دیدید. این که موس آنها کجا حرکت می کند؟ بر روی چه لینک هایی کلیک می کنند چه میزان در سایت ماندگاری دارند و در چه صفحه ای از سایت خارج می شوند. به نظرتان فوق العاده نمی آید؟ خب باید بگویم این یکی از امکانات بسیار مهم Hotjar است که برای شما به صورت رایگان فراهم کرده است.

البته این را هم اضافه کنم که در نسخه رایگان تنها 100 کاربر را به صورت کامل نشان می دهد و شما می توانید پس از بررسی آنها اطلاعات را پاک کنید تا دوباره 100 کاربر جدید مانیتور شده و اطلاعات آنها ثبت شود.
از دیگر امکانات رایگان hotjar ایجاد قیف فروش می باشد ( مانند تصویر زیر) به این ترتیب میتوانید ریزش کاربر در هر مرحله از فروش را مشاهده کرده و المان هایی که باعث ریزش مشتری می شود را حذف کنید تا نرخ تبدیل کاربر به فروش نهایی افزایش یابد.


همچنین در این سایت میتوانید میزان جذابیت لینک ها را در سایت خود مشاهده کنید. به عنوان مثال لینکی را در صفحه اصلی قرار دادید و انتظار دارید کاربران بر روی آن کلیک کنند اما با بررسی heat map مشاهده می کنید که کاربران این لینک را نادیده می گیرند. پس بهتر است محل قرارگیری آن را تغییر دهید.

3. سایت Google search console
اگر مدیریت یک وبسایت را تجربه کرده باشید می دانید که احتمال تغییر لینک در صفحات داخل بسیار زیاد است. همچنین ممکن است برخی صفحات به صورت اشتباهی به هم ریدایرکت شده باشند. تمام این اشتباهات در نهایت به ضرر شما تمام خواهد شد، چرا که کاربر را به صفحاتی که وجود ندارند هدایت می کنید و تجربه نامناسبی برای او ایجاد خواهد شد. این اتفاق برای رتبه SEO سایت نیز مضر است.

ابزار google search console به شما کمک می کند تا صفحات داخلی خود را بررسی کرده و سایتی بدون اشتباه و بدون لینک های خراب داشته باشید!

4. سایت Woorank
یکی از بهترین سایت هایی که می تواند در حوزه SEO راهگشای شما باشد. کافی است ادرس سایت خود را در صفحه اول این سایت تایپ کنید، کمی صبر کرده و سپس تمامی بخش های سایت خود را از منظر سئو تحلیل کنید. این سایت به شما دید کاملی از وضعیت سئوی سایت شما (چه on-page و چه offpage) ارائه می دهد. توصیه می کنم در بازه های زمانی دو هفته ای با این ابزار، سایت خود را تحلیل کرده و مراحل پیشرفت را مشاهده کنید.

صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 1.356 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت