تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

آب قلیایی Offline
#1 ارسال شده : 1397/10/15 11:55:52 ق.ظ
آب قلیایی

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 79
مکان: تهران

دیفیوزر حباب درشت
در بسیاری از تصفیه خانه های بزرگ فاضلاب که در این چند ساله اخیر احداث شده اند برای این که بتوانند به اکسیژن کارآمد دسترسی پیدا کنند قسمت سیستم هوادهی تصفیه خانه را مجهز به دیفیوزر های حباب ریز OXYaero TM می کنند . اما طبق تحقیقاتی که روی دیفیوزر ها صورت گرفته است نشان می دهد که گرفتگی دیفیوزر ها تاثیری بسیار بالایی بر روی راندمان انتقال اکسیژن از طریق این دیفیوزر ها دارند .
که این سبب کاهش کارایی دیفیوزر ها به دلیل گرفتگی ، و هم چنین هزینه ی بسیار بالا و چشم گیری را برای تصفیه خانه در بر دارد . به دلیلی گرفتگی که در دیفیوزر ها رخ می دهد به مرور زمان می تواند کاهش بازده چشم گیری را داشته باشد .در اثر گرفتگی دیفیوزر ها فشار متقابل نیز افزایش می یابد که در برخی از موارد به دلیل افزایش بسیار زیاد این فشار سبب تغییرات خصوصیات منافذ ممبران های پلیمری می شود . و البته هر دو این موارد سبب کاهش بازده کلی فرآیند و به هدر رفتن انرژی می شود .
در نتیجه به دلیل مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد نیاز می شود که این منافذ دیفیوزر ها در طی هر چند وقت یک بار شست و شو صورت گیرد . تا سبب بالا رفتن بازده و صرفه جویی در انرژی شود .
طبق نتیجه ای که از آزمایش های میدانی بدست آمده است کاهش بازدهی دیفیوزر با گذر زمان رخ می دهد و بیش ترین زمان کاهش راندمان دیفیوزر ها 2 سال بعد از شروع عملیات تصفیه فاضلاب رخ می دهد .
با توجه به بررسی های صورت گرفته بهترین زمان برای شستشو دیفیوزرها هر 9 ماه یک بار می باشد و هم چنین نباید این زمان بیش تر از 24 ماه برسد .
روش های مختلفی برای شست و شو دیفیوزرها وجود دارد که هر کدام از این روش ها دارای سختی و هزینه متفاوتی می باشند . راحت ترین روش برای شست و شوی دیفیوزر خالی نمودن مخزن هوادهی می باشد . سپس شست و شوی دیفیوزر از قسمت بالای مخزن با استفاده از فشار آب می باشد . در این روش شست و شو نیازمند به یک لوله آب به منظور شست و شو بر روی مخزن می باشد این روش برای حذف لایه های بیولوژیکی به صورت جزیی و کامل بسیار موثر می باشد .
در این روش شست و شو دیفیوزر پاشش آب با فشر بالا و فشار پایین صورت می گیرد در مرحله اول با فشار پایین و برای هر دیفیوزر بین 10 – 30 ثانیه عمل شست و شو را انجام می دهد و در فشار بالا برای هر دیفیوزر 1 دقیقه عمل شستشو را انجام می گیرد.
اما در زمانی که مواد معدنی ته نشینی می شوند این روش دیگر جواب گو نیست و باید از روش اسید شویی استفاده شود .
در روش اسید شویی ابتدا باید بلوئر ها را خاموش نمود و بعد از آن مخزن هوادهی را خالی کرد و دیفیوز رها را به روش پاشش آب با فشار بالا شست و شو شوند در مرحله بعد هر یک از دیفیوزرها با محلول مورامیک اسید پر می شود و به مدت 30 دقیقه بلوئر روشن می شود و هوادهی انجام می گیرد . بعد از مرحله شست و شو اسیدی مجدداً دیفیوزر ها با فشار بالا به مدت 1 دقیقه آبکشی می شوند در انتهای کار بلوئر ها مجدداً راه اندازی می شوند . هم زمان با هوادهی باید دیفیوزر ها به مدت 10 – 20 ثانیه با فشار آب بالا آب کشی شوند .

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.070 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت