تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

delaram Offline
#1 ارسال شده : 1397/07/30 06:17:05 ب.ظ
delaram

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 24
مکان: تهران

شیراز شهری تاریخی و بسیار دیدنی می باشد که جاذبه های بسیاری را در خود جای داده است در این بخش قصد داریم برخی جاذبه های گردشگری شیراز را به گردشگران این شهر و همچین کاربران سایت لحظه آخر معرفی کنیم.

حمام وکیل:
حمام وکیل یکی از جاذبه های گردشگری شیراز می باشد که از اهمیت بسیاری برای ایرانیان برخوردار می باشد، این حمام که متعلق به دوران زندیه می باشد یکی از بهترین و زیبا ترین نمونه های معماری سنتی ایرانی بوده و در ساخت آن از فناوری های بسیار پیشرفته برای آبرسانی استفاده شده است.
اگر قصد سفر به شیراز را دارید بازدید از این بنای زیبا را فراموش نکنید.

ارگ کریم خانی:
ارگ کریم خانی یکی از بهترین جاذبه های موجود در شهر شیراز می باشد که در خیابان کریم خان و در مرکز شهر قرار دارد این ارگ در سال 1108 به دستور کریم خان زند ساخته شده است. این مجموعه برای زندگی پادشاه ساخته شده بود و به همین جهت دارای ساختمان بسیار محکمی می باشد.

دریاچه مهارلو:
شهر شیراز از نظر تنوع جاذبه های که در آن وجود دارد مثال زدنی می باشد و گردشگران تور شیراز می توانند از انواع جاذبه ها تاریخی و طبیعی دیدن کنند.
دریاچه مهارلو یکی از جاذبه های طبیعی موجود در استان فارس می باشد که دارای آب های صورتی رنگ می باشد، خوب است بدانید علت رنگ این دریاچه وجود جلبک های قرمز رنگ در آن می باشد.

مسجد نصیرالمک:
این مسجد یکی از بهترین و زیبا ترین مسجد های ایران می باشد و دارای نمای صورتی رنگ می باشد، رنگ و نمای این مسجد به گونه ای است که نظر تمامی گردشگران تور شیراز را به خود جلب می کند، پنجره های رنگارنگ موجود در این مسجد نمای بسیار خاصی به شبستان این مجموعه بخشیده است.
تبلیغات
mohsen_1365 Offline
#2 ارسال شده : 1397/11/13 02:33:14 ب.ظ
mohsen_1365

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 8
مکان: تهران

شیراز و سوغاتی هایش

شیرینی یوخه
شیرینی یوخه شیراز، از جمله شیرینی‌های محلی و سنتی این شهر است. این شیرینی که با نام کاک نیز معروف می‌باشد، به عنوان خوردنی خوشمزه، پرانرژی و سبک در میان اهالی منطقه شناخته می‌شود.

مسقطی شیراز
یکی از مشهورترین سوغاتی‌های خوراکی شیراز، مسقطی است.

کلوچه شیرازی
در کنار بسته های مسقطی مخصوص شیراز، اغلب شیرینی شبیه به شیرینی برنجی می گذارند که به آن کلوچه می گویند.

حلوا‌ی کاسه‌ای
این حلوای خوشمزه از آرد برنج، شکر، آب، گلاب، روغن و زعفران تهیه می‌شود. در زمان‌های قدیم از این حلوا برای پذیرایی در مراسم مختلف استفاده می‌شده ولی امروزه دیگر رواج ندارد.

فالوده شیرازی
یکی از خوراکی‌های مخصوص این شهر که می‌تواند همیشه در ذهن شما باقی بماند فالوده شیرازی است.

صنایع دستی
شیراز یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران در زمینه‌ی تولید صنایع دستی است. م

اشیا با طرح تخت جمشید
یکی از جدیدترین سوغاتی‌های این شهر مجسمه‌های کوچکی است که با طرح تخت جمشید، مقبره کوروش و سربازهای هخامنشی ساخته می‌شود.

خاتم کاری

خاتم‌کاری یکی از ظریف‌ترین و زیباترین هنرهای دستی ایرانی است. این هنر ارزشمند از کنار هم قرار دادن تکه‌های چوبی منظم و ظریف در رنگ ها و جنس‌های مختلف درست می‌شود.

سفال‌گری شیراز
سفال‌گری از آن هنرهایی است که قدمتی بسیار طولانی دارد و در همه جای دنیا، از قدیم‌الایام رواج داشته است.

قلم‌زنی شیراز
قلم زنی عبارت است از هنر حکاکی و ایجاد نقوش روی اشیای مختلف فلزی از قبیل طلا، مس، نقره و برنج. این هنر غیر از شیراز در بسیاری از نقاط ایران دیده می‌شود. در بازار شیراز می‌توانید بهترین اشیای فلزی قلم‌زنی شده را خریداری کنید و هدیه دهید. این اشیا و ظروف شامل انواع گلدان، سینی، بقاب‌های تزیینی، قندان و سایر وسایل کاربردی و دکوری است.

اگر قصد سفر و اقامت در شیراز را دارید حتما به وب سایت شب مراجعه فرمایید.

ویرایش بوسیله کاربر 1397/11/13 02:45:12 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

afshin555 Offline
#3 ارسال شده : 1398/10/10 04:43:16 ب.ظ
afshin555

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1
مکان: ایران

شیراز یکی از شهر هایی هست که دوست داره دوباره برم. تجربه ای شیرین و پر شور با همسرم:
داشتیم برای شیراز برنامه ریزی می کردیم که به فکر اجاره سوئیت افتادیم به سفارش یکی از دوستان همسری اجاره سوئیت در شیراز توسط سایت سرایار به صورت آنلاین با قیمت مناسب انجام شد. سفرمون روز 29 اسفند آغاز شد و کلی هیجان داشتیم اولین سفر دو نفره من و همسر جان بود.
با خستگی خیلی زیادی بعد از 10 ساعت توی ماشین موندن به دروازه قرآن شیراز رسیدیم یه دروازه قدیمی که خیلی زیباست و تاریخ درخشان شیراز رو برای مردم به یادگار نگه داشته.
یادمه آرزو داشتم لحظه تحویل سال در کنار آرامگاه حافظیه باشم خیلی آرامش داره. با همسر جان فالی گرفتیم و از فضای معنوی حافظیه و نورافشان های زیبای آسمان استفاده کردیم.
روز بعد از ارگ کریمخان و حمام وکیل دیدن کردیم. منظره زیبا و مجسه های نمادین شمارو میبره به اعماق تاریخ. خیلی لذت بخشه حتما از این مناظر دیدن کنید.
تمام رسم و رسومات مردم شیراز در احمام وکیل به نمایش گذاشته شده که خیلی لذت بخش و دیدنی هست.
آخر شب به پیشنهاد همسری رفتیم از سعدیه شیراز دیدن کرددیم. واقعا بنایی تاریخی و عظیمه که وقتی از درش وارد میشید سعدیه از دور خودنمایی می کنه.
صبح روز بعد رفتیم شاه چراغ زیارت به نیابت از مادرشوهر جان که خیلی سفارش کردن حتما اونجا بریم فضای کاملا معنوی و زیباییی داشت.
بعد از زیارت تصمیم گرفتیم بریم تخت جمشید رو ببینیم. یادتون باشه برای تخت جمشید حتما یک روز کامل وقت بزارید واقعا وقتی وارد این بنای تاریخی میشید جزوی از عمرتون محاسبه نمیشه. تک تک ستون ها کلی حرف دارن برای گفتن. چون زمان کم بود سریع رفتیم پاسار گاد و از مقبره کوروش هم دیدن کردیم. یه سفر عالی و به صرفه بود که توصیه میکنم همه عزیزان به شیراز برن و از بناهای تاریخی این شهر دیدن کنن.
rastak Offline
#4 ارسال شده : 1398/11/06 11:14:39 ق.ظ
rastak

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 2
مکان: تهران

سلام ممنون از مطلب خوبتون . شیراز بهشت روی زمین هست . مگه میشه بری شیراز عاشق حافظیه وسعدیه نشی. مگه میشه بری شیراز فالوده شیرازی نخوری . مگه میشه از عطر بهار نارنج مست نشی. من امسال اردیبهشت رفتم شیراز و واقعا عاشق این شهر شدم. برای اقامتگاه هم یه سوئیت خیلی خوشگل و نقلی از سایت اجاره ویلا هومسا اجاره کردم. من عاشق این شهر شدم. دلم میخواد هزار بار دیگه هم برم .
tahaa Offline
#5 ارسال شده : 1399/11/08 06:14:49 ب.ظ
tahaa

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 81
مکان: iran

reyhanes7770 Offline
#6 ارسال شده : 1401/02/01 03:14:08 ب.ظ
reyhanes7770

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 195
مکان: تهران

سلام ویزا توریستی آلمان رو چطور می تونیم اخذ کنیم؟
ramtinfardipor Offline
#7 ارسال شده : 1401/02/28 10:56:47 ق.ظ
ramtinfardipor

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 4
مکان: esfahan

عالی
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.337 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت