تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

novinmarketing Offline
#1 ارسال شده : 1397/06/16 04:14:45 ب.ظ
novinmarketing

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 316
مکان: تهران

قالیشویی


افزایش عمر فرش مسئله بسیار مهمی است. این روزها با توجه به قیمت فرش، این مسئله نه‌تنها برای فرش‌های دست‌باف، بلکه برای فرش‌های ماشینی نیز اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. عوامل زیادی موجب تغییر کیفیت فرش‌های شما و کم شدن عمر فرش می‌شود. اما به طور کلی دو موضوع اساسی بیشترین تاثیر را در این زمینه دارند. اولین نکته شکل استفاده از فرش و دومین نکته روش شستشوی فرش است.
شکل استفاده از فرش
رعایت چند نکته ساده در استفاده از فرش می‌تواند تاثیر زیادی در عمر فرش داشته باشد. در این بخش مهم‌ترین نکات استفاده از فرش را برای بهبود عمر فرش مطرح می‌کنیم.

اولین نکته این است که از تابش مستقیم و مداوم نور خورشید به فرش جلوگیری کنید. اگر بخشی از فرش شما در طول روز کمتر از یک ساعت در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرد، مسئله خاصی نیست؛ اما اگر این مقدار به چند ساعت در طول روز می‌رسد؛ بهتر است فکری به حال فرش خود کنید. تابش نور مستقیم خورشید می‌تواند به شدت بر کیفیت رنگ فرش‌های شما تاثیر بگذارد. استفاده از روفرشی در آن ساعات خاص، تغییر موقعیت فرش، تغییر جای عناصر خانه یا کشیدن پرده، از جمله پیشنهاداتی است که می‌تواند در بهبود این وضعیت موثر باشد.

یکی دیگر از عوامل کاهش عمر فرش حرارت است. این مسئله بخصوص در خانه‌هایی که از بخاری گازی استفاده می‌کنند بسیار مورد توجه است. قرار گرفتن منبع حرارت در نزدیکی فرش و افزایش گرمای شدید، می‌تواند به مرور کیفیت فرش شما را کاهش دهید و تار و پود آن را سست کند. طبیعی است که برای جلوگیری از این اتفاق باید فرش را از قرار گرفتن در چنین شرایطی دور کنید. اما شاید اصلی‌ترین عامل محیطی که فرش را دچار پوسیدگی کرده و عمر فرش را به شدت کاهش می‌دهد رطوبت باشد. این مسئله بخصوص در مناطق مرطوب شمال کشور بسیار رخ می‌دهد. اگرچه نمی‌توان چاره کاملی برای حل این مشکل در مناطق مرطوب ارائه داد. اما کنترل میزان رطوبت محیط و استفاده از عایق کاری در کف خانه، می‌تواند تا حدود زیادی از مشکل جلوگیری کند.

قرار گرفتن اجسام سنگین (بخصوص با پایه های باریک) می‌تواند موجب سوراخ شدن فرش شود. فشرده شدن الیاف فرش نیز از دیگر اثرات این وضعیت است؛ که منجر به کاهش عمر فرش می‌شود. طبیعی است که برای حل شکل باید تا جای ممکن اجسام سنگین را روی فرش قرار نداد؛ و در موارد اجبار پایه‌های اجسام را تا حد ممکن پهن و گسترده‌تر در نظر گرفت تا میزان فشار بر سطح فرش پخش شود.

در نهایت برای افزایش عمر فرش موارد زیر را نیز رعایت کنید:

به طور منظم و در فواصل هفتگی فرش را جارو بکشید.
هنگام جابه‌جایی فرش آن را لول کنید. تا زدن فرش به راحتی می‌تواند کیفیت تار و پود فرش را تحت‌تاثیر قرار دهد.
در صورتی که فرش شما روی کف خانه حرکت می‌کند از ترمز فرش استفاده کنید.
روش شستشوی فرش
بسیاری از مشکلات که موجب کاهش عمر فرش می‌شود؛ هنگام شستشوی فرش در خانه رخ می‌دهد. حقیقت آن است که خانه و حیاط و… محیط مناسبی برای شستشوی فرش نیست. از سویی شستشوی فرش کاری تخصصی است؛ که در صورت استفاده از روش‌های اشتباه می‌تواند آسیب‌های جدی به فرش وارد کرده و از عمر فرش بکاهد. پس قبل از هر توضیح بیشتری اکیدا توصیه می‌کنیم شستشوی فرش‌های خود را به قالیشویی های متخصص در این زمینه بسپارید.

در شستشوی فرش در خانه موارد زیادی از جمله روش حمل و نقل فرش، محل شستشوی فرش، مواد شوینده مورد استفاده برای شستشو، روش شستشو و روش خشک کردن، همگی می‌توانند فرش را دچار مشکل کنند. این در حالی است که شستشوی فرش در قالیشویی توسط متخصصین با تجربه انجام می‌شود. همچنین استفاده از مواد شوینده مناسب، دستگاه‌ها و تجهیزات اتوماتیک شستشوی فرش و روش‌های نوین خشک کردن آن، از مواردی است که موجب می‌شود در فرایند شستشوی فرش در قالیشویی فرش شما آسیب نبیند. فارغ از تمام این موارد در نظر بگیرید که شستشوی یک فرش در خانه، این روزها هزینه‌های زیادی در بر دارد. پس از نظر اقتصادی نیز صرفه در شستوی فرش توسط قالیشویی است.
در نهایت امیدواریم قدر فرش‌های ارزشمند خود را بدانید؛ و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.084 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت