تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

maya2015 Offline
#1 ارسال شده : 1396/03/30 10:49:05 ب.ظ
maya2015

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 133



یکی از وظایف یک وَسْتَر نگار ( طراح لباس ) این است که سیلوئت های لباس رو بشناسه و بتونه مجموعه خودش رو توی قالب یک سیلوئت خاص در بیاره ... حالا سیلوئت ها چی هستن ؟

سیلوئت شکل کلی لباس هستش که نمای خارجی رو تشکیل میده .سایه وار یک لباس همون سیلوئته.
همه لباس ها معمولا در همین سیلوئت ها جای میگیرند ، ولی دیزاین و طرح ها متفاوته و دنیاهای گوناگونی خواهند داشت و هر طراحی میتونه با استفاده از این سیلوئت ها که برای مد هر سال مشخص شدند ، طرح هاي نو را ارائه بدهد در سیلوئت ها جزئیات دیده نمیشوند فقط شکل کلی لباس مطرح است .
البته امکان دارد تلفیق دو سیلوئت با هم یک لباس راتشکیل دهند مثلا سیلوئت ساعت شنی و سیلوئت بلند یا تاکید بر سرشانه .

حالا چند سیلوئت معروف رو بهتون معرفی میکنم :

۱- Silhouette V : (سیلوئت مثلثی) تاکید این نوع سیلوئت بروی سرشانه هاست .گاهی باز بودن سرشانه به شکل یقه هفت ،جزو این سیلوئت است و گاهی اوقات هم در این سیلوئت پهن کردن سرشانه ها مد نظر طراح میباشد. لباسهای دهه نود و هشتاد این نوع سیلوئت را در بر داشت ...همون مانتو های اپل دار خودمون در چند سال پیش ها ...

البته این لباس در یقه فرم مثلثی دارد ولی پائین دامنش فرم A است منتها چون یقه مهمترین جزء لباس است و تزئینات در بالاتنه قرار گرفته نگاه به سمت بالا کشیده میشود و فرم مثلثی یقه تاکید میشود.

۲- Silhouette cocoon: سيلوئت پيله اي يا تخم مرغي سيلوئتي است كه قسمت بالاتنه و باسن را حجيم تر نمايش ميدهد.


۳- Silhouette Hourglass: سیلوئت ساعت شنی متداول ترین سیلوئت هستش. مثلا سیلوئت لباس های کریستین دیور اکثر ساعت شنیه در این سیلوئت تاکید روی کمره هر لباس که دارای کمر باشه ویا کمر بند داشته باشه .تقریبا بالاتنه بزرگ نمائی و یا تاکید میشه تا سینه ها بخوبی بیرون بزنه .دامن گشاد و باسن مشخص نیست چیزی شبیه همون ساعت شنی که دیدید.

سیلوئت ساعت شنی معروف دیور در سال February 1947 دوباره در سال June 4, 2012 بازآفرینی شد


۴- Silhouette T : سيلوئتي است كه قسمت بالاتنه لباس فرم پهن دارد و بناگاه دامن تنگ ميشود.البته برخی اوقات به سیلوئتی گفته میشود که در طراحی لباس لباس تنگ با آستین بلند باشد.



۵- Silhouette A-Line: يا خيمه سيلوئتي است كه فرم عدد ۸ را دارد و در پائين دامن گشاد و بزرگ ميشود و حجم بدن در آن اصلا مشخص نخواهد بود.

۶- Silhouette Sheath : سیلوئت راسته یا خط کشی در این سیلوئت لباس یکسره است و هیچ پیچ و خمی نداره صاف و ساده .ماکسی های راسته جزو این دسته هستند.
۷- Silhouette Empire :امپایر یا Long waist لباسی است که زیر سینه برش دارد. پس از انقلاب فرانسه ،همسر ناپلئون بناپارت" ژوزفین " به این نوع لباس بسیار علاقه نشان داد.به همین مناسبت نام این لباس امپایر به خود گرفت .برای اندامهای ریز نقش و کوتاه قد بسیار مناسب است.


۸- Silhouette Mermaid :سیلوئت پری دریائی یا Trumpet لباسی است که تا زیر زانو تنگ و راسته و چسبان است و از زیر زانو به حجمش اضافه میشود .

۹- Silhouette Ball Gown :این سیلوئت به ملکه ویکتوریا معروف است .کریستین دیور این مدل زیبا را در سال ۱۹۵۰ بروی کت واک( catwalk) آورد.بیشترین کاربرد این سیلوئت در لباس عروس است و مدلی است که هیچگاه از بین نمیرود. زنان را دوست داشتنی و معصوم و عروسک وار نمایش میدهد.
تبلیغات
kani1987 Offline
#2 ارسال شده : 1401/04/27 08:13:53 ق.ظ
kani1987

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 30

صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.096 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت