تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

bbbalabar Offline
#1 ارسال شده : 1396/03/29 03:33:56 ب.ظ
bbbalabar

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 14

آکومولاتور (انباره) وسیله ای برای ذخیره سیال هیدرولیک تحت فشار است. ذخیره سیال تحت فشار در واقع روشی برای ذخیره انرژی است که در زمان خاصی مصرف شود. احتمالا رایج ترین کاربرد آکومولاتور ها، پشتیبانی از شدت جریان خروجی یک پمپ و ادامه این جریان برای مدت کوتاهی پس از قطع جریان پمپ در یک سیستم هیدرولیک می باشد.
در بیشتر آکومولاتور ها از انرژی ذخیره شده در یک گاز تحت فشار، برای تحت فشار قرار دادن سیال استفاده می شود. این نوع آکومولاتور، آکومولاتور با شارژ گازی نامیده می شود.
کار یک آکومولاتور از آنجا آغاز می شود که محفظه گاز آن تحت فشار مشخصی که شارژ اولیه نامیده می شود، شارژ شده و بدین ترتیب پیستون داخل آکومولاتور به پایین حرکت می کند. پس از شارژ اولیه یک آکومولاتور می توان آنرا به سیستم هیدرولیک وصل کرده و سیال را به دهانه اصلی آن هدایت کرد. با ورود سیال هیدرولیک به قسمت پایین آکومولاتور، پیستون به طرف بالا رانده می شود و گاز موجود در بالای پیستون متراکم می شود. تراکم این گاز باعث افزایش فشار آن شده و این فشار به سیال هیدرولیک نیز وارد می شود. پیستون به راحتی می تواند بلغزد، بنا براین همیشه فشار سیال هیدرولیک و گاز برابر است.
شارژ کردن آکومولاتور
اگر فشار سیال هیدرولیک ورودی به آکومولاتور در بالابر آنقدر زیاد باشد که حجم گاز به نصف حجم اولیه برسد، اصطلاحا گفته می شود که آکومولاتور کاملا شارژ شده است. در این حالت، آکومولاتور تبدیل به یک مخزن سیال تحت فشار کوچک می شود که می تواند اندکی انرژی به سیستم بفرستد. اگر فشار سیستم بالابر افت کند، به طوری که فشار در آکومولاتور بالابر بیشتر باشد، مقداری از سیال هیدرولیکی درون آکومولاتور به سیستم وارد می شود. با خروج این سیال، حجم گاز افزایش یافته و فشار آکومولاتور کاهش می یابد. بنابراین با خروج تدریجی سیال هیدرولیک از آکومولاتور، فشار آن تدریجا کاهش خواهد یافت. برای درک بهتر عملکرد آکومولاتور باید این پدیده به خوبی درک شود. هنگامی که فشار در سیستم فراتر رود، مجددا سیال به درون آکومولاتور بالابر جاری شده و آن را شارژ می کند. اغلب آکومولاتور ها به همین صورت کار می کنند، یعنی به هنگامی که سیستم پر فشار است، آکومولاتور بالابر شارژ شده و انرژی ذخیره می کند و هنگامی که سیستم کم فشار است، آکومولاتور بالابر فشار خود را به سیستم تخلیه می کند.
گاز مورد استفاده در شارژ اولیه آکومولاتور ها معمولا نیتروژن است، زیرا یک گاز غیر فعال است و آتش گیر نیست. این ویژگی از این جهت اهمیت دارد که در فشار های زیادی که به هنگام شارژ اولیه اعمال میشود وجود هوای محیط در مجاورت یک گاز تحت فشار با قابلیت آتش گیری، بسیار خطرناک خواهد بود. قبل از نصب آکومولاتور در بالابر آنرا با یک کپسول حاوی نیتروژن شارژ اولیه می کنند. این کار باید با احتیاط کامل انجام شود. برای شارژ کردن اولیه بهتر است طبق دستورات سازنده آکومولاتور بالابر رفتار کرد. پس از شارژ اولیه آکومولاتور بالابر باید مدتی صبر کرد تا بدنه آکومولاتور سرد شود و سپس فشار شارژ اولیه را کنترل نمود. آکومولاتور بالابر پس از شارژ اولیه گرم می شود و پس از خنک شدن، فشار داخلی آن افت می کند.وقتی آکومولاتور بالابر نصب شده و کار می کند، لازم است هر از چند گاهی فشار شارژ اولیه آن را کنترل کرد تا از عدم وجود نشتی در آن اطمینان حاصل شود.


بالابر هیدرولیکی آسیا برج- http://asiabalabar.com
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.103 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت