تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

nadia2020 Offline
#1 ارسال شده : 1395/11/13 10:27:26 ق.ظ
nadia2020

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1
مکان: tehran

انوع ویزا و مفهوم ویزا :
برای شناخت انواع ویزا اشنایی با مفهوم ویزا امری ضروری می باشد.ویزا( که در لاتین به معنای کاغذی که دیده شده است ) می باشد ، مجوز مشروطی است که هر کشور به فرد خارجی می دهد تا آن فرد بتواند به طور موقت وارد آن کشور شود ، ویزا اغلب محدودیت ها و شرط و شروطهای خاصی برای ماندن فرد در آن کشور دارد، مانند قلمرویی که فرد وارد آن می شود ، زمان و تاریخ ورود آن شخص به کشور ، زمانی که کشور را ترک می کند ، تعداد دفعاتی که می تواند به آن کشور سفر کند و یا اینکه آیا آن فرد حق کار در آن کشور را دارد یا خیر ، ویزا کسب اجازه رسمی یک شخص بیگانه از کشوریست که می خواهد به آن سفر کند ، این مدرک می تواند در هر زمانی که کنسولگری آن کشور تشخیص دهد باطل شود .
ویزا یک برچسب تایید است که در پاسپورت( گذرنامه) فرد می خورد ، قبلا به این صورت بود که فرد در زمان ورود به کشور دیگر ویزا دریافت می کرد اما الان یک مسافر قبل از انجام هر کار دیگری باید برای گرفتن ویزا اقدام کند ، شکل ویزا به همان صورت برچسب باقی مانده اما در بعضی شرایط ممکن است به صورت الکترونیکی یا پرونده باشد . جالب است بدانید بعضی از کشورها در جهان به ویزای کوتاه مدت احتیاج ندارند . و بعضی دیگر حتی برای خروج شهروندان خود از کشور هم مانند بیگانگان ویزای خروج می خواهند .برای مشاوره بیشتر میتوانید با مشاوران وقت سفارت اسکای لاین تماس بگیرید.

انواع ویزا :
دلایل سفرهر فرد به کشورهای خارجی می تواند متفاوت باشد . بنابراین هر شخص بنابر هدفی که از سفر خود دارد باید اقدام به درخواست ویزا نماید . برای مثال کسانی که می خواهند برای دیدار اقوام خود سفر کنند باید ویزای دیدار بستگان و خانواده را بگیرند ، بنابراین هر شخص بنا بر قصد و هدف سفر باید ویزای مخصوص آن را دریافت کند .
ویزای توریستی یا گردشگری :
این نوع ویزا برای کسانی صادر می شود که فقط به منظور دیدار از آن کشور و گردش و تفریح سفر می کنند و قصد کار و غیره را ندارند .قابل توجه است که این نوع ویزا دارای مدت اعتباری محدودی است .

ویزای دانشجویی و تحصیلی :
کسانی که هدف و مقصودشان برای مسافرت به کشور خارجی درس خواندن یا ادامه تحصیل باشد ، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند به این منظور که می خواهند در کشور مورد نظر به عنوان دانشجو پذیزفته شوند .


ویزای دیدار از بستگان و فامیل :
اگر شما بستگان ، فامیل و اقوام نزدیکی در یک کشور داشته باشید و بخواهید برای دیدن و ملاقات آنها به آن کشور سفر کنید صد در صد گزینه مورد نظر شما ویزای دیدار از فامیل و بستگان می باشد . در این نوع ویزا معمولا یک دعوتنامه وجود دارد.

ویزای بیزینس یا تجاری و بازرگانی :
کسانی که مقصود سفرشان در کشور مقصد تجارت و کار است و یا به عنوان تاجر شناخته شده هستند نیاز به ویزای بیزینس دارند.


مراحل و چگونگی اخذ ویزا :
اگر تصمیم دارید برای اخذ ویزا اقدام کنید باید ابتدا از سفارت کشور مورد نظر برای انجام مصاحبه ، ارائه مدارک ، انگشت نگاری و ثبت هویت وقت بگیرید . سیاست سفارتخانه ها بعضا با هم متفاوت است . اما به طورکلی گرفتن وقت و مراجعه به همه سفارتخانه ها برای اخذ ویزا الزامیست . برخی کشورها مانند انگلیس و کانادا در زمان مراجعه فرد مصاحبه انجام نمی دهند و فقط بر اساس مدارک ارائه شده توسط فرد تصمیم گیری می کنند و برخی دیگر مانند آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه شنگن علاوه بر بررسی مدارک مصاحبه هم انجام می دهند . سپس با توجه به مدارک و شرایط شما و بسته به سیاست خاص خودشان تصمیم گیری انجام می شود . به طور کلی مدارک شما باید حاوی اطلاعاتی باشد که ثابت کند در زمان معین به کشور خود باز می گردید و قصد ندارید به طور غیر قانونی در آن کشور بمانید ، از پس خرج خود در مدت زمان سفر بر می آیید ، دارای سابقه جنایی نیستید و ...






ویزای یکبار ورود ، دو بار ورود و چند بار ورود چیست ؟


اگر برای مثال شما متقاضی سفر به کانادا هستید می توانید برای ویزای یکبار ورود و یا ویزای دو یا چند بار ورود اقدام کنید . توجه داشته باشید که هر دو برای یک دوره ثابت معتبر هستند و پس از آن منقضی خواهد شد.ا گر نیاز به مسافرت بعدی به كشور مورد نظر خود را دارید، به خاطر این‌كه مجبور نباشید برای سفر بعدی ویزا بگیرید، سعی كنید ویزایی با مدت اعتبار طولانی‌تر و به صورت دو یا چندبار ورود بگیرید

1-ویزای یکبار ورود single entry
در این حالت شخصی که ویزای یکبار ورود دریافت کرده در بازه مشخص شده تنها یکبار اجازه ورود به کشور مورد نظر را دارد .
2-ویزای دوبار ورود double entry
به این معناست که شخصی که ویزای ودبار ورود را دریافت کرده در بازۀ مشخص شده حداکثر دوبار اجازۀ ورود به آن کشور را دارد .
3-ویزای چندبار ورود multiple entry
اشخاصی که بنا به هر دلیل نیاز دارند بیش از دوبار به کشور مورد نظر سفر کنند باید برای ویزای چندبار ورود اقدام کنند .

انواع مختلف ویزا یا روادید براساس روابط بین کشورها :
1.حرکت آزاد
2.لغو ویزا ( بدون ویزا)
3. صدور ویزا از مبدا
4 صدور ویزا در ابتدای ورود
5.سفر ممنوع


1.حرکت آزاد
ویزای حرکت آزاد به این معناست که بین شهروندان کشور مبدا و مقصد تفاوتی نیست و شهروندان دو کشور می توانند به طور آزاد در کشور مقصد کار ، بیزینس و تحصیل کنند . به عنوان مثال کشورهای قطر ، کویت ، عمان بحرین و عربستان و امارات متحده عربی آزاد هستند تا در هر یک از کشورهای دیگر تحصیل ، سفر و یا بیزینس کنند . نوع کامل تر این اتحاد را می توان در کشورهای عضو اتحادیه شینگن نام برد .

2.لغو ویزا
در این نوع ویزا اگر چنانچه شهروندان دو کشور مبدا و مقصد قصد مسافرت با مدت زمان کوتاه را داشته باشند نیازی به داشتن ویزا ندارند. اما به دلیل وجود مسائل مالیاتی برای انجام بیزینس و کار نیاز به اخذ ویزای تجاری و بازرگانی دارند که فرایندی نسبتا ساده است .

3.صدور ویزا از کشور مبدا
به این مفهوم است که متقاضیان می بایست قبل از انجام هر کاری از سفارتخانه کشور مورد نظر وقت گرفته و برای انجام مصاحبه و ارائه مدارک به آنجا مراجعه کنند . این پروسه نسبتا زمان گیر است و ممکن است سفارت از صدور ویزا برای شخص بنا بر دلایلی شامل کامل نبودن مدارک و شفاف نبودن قصد سفر و .. خودداری کند .

4.صدور ویزا در ابتدای ورود
صدور این نوع ویزا معمولا بیشتر برای سفرهای کوتاه مدت انجام می شود به این صورت که پس از ورود به کشور مقصد برای مسافر ویزا صادر می شود . اما در این حالت کشور مورد نظر حق دارد که از صدور ویزا خودداری کند . و صدور ویزا معمولا با پرداخت هزینه انجام می شود . برای مثال ایرانیان می توانند برای ورود به کشورهای ارمنستان و مالزی از این طریق اقدام کنند .



5.سفر ممنوع
سفر ممنوع به این معناست که دو کشور برای شهروندان خود سفر به کشور دیگر را ممنوع اعلام می کنند .(در بعضی حالات ممکن است یک کشور از شهروندان خود خواهش کند که غیر از موارد ضروری به کشور مورد نظر سفر نکنند .) این حرکت معمولا دلایل سیاسی و امنیتی دارد . برای مثال هم میهنان ایرانی اجازه ورود به خاک اسراییل را ندارند .
وقت سفارت اسکای لان
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest (2)
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.344 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت