تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

mahdisafavi Offline
#1 ارسال شده : 1402/03/01 02:49:44 ب.ظ
mahdisafavi

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 3
مکان: مشهد

امروزه در توليد بسياری از محصولات پركاربرد و حياتی از ميلگرد استفاده می شود. شمش يكی از محصولات مهم جهت ساخت ميلگرد در صنايع مختلف می باشد. از اين رو برای داشتن ميلگرد مقاوم و ماندگار بايستی ضمن دانستن روش های تولید ميلگرد از شمش، از مناسب ترين نوع شمش استفاده كرد.
انواع روش های توليد ميلگرد از شمش
1. روش نورد گرم: رايج ترين روش مورد استفاده برای توليد ميلگرد، نورد گرم است. در اين روش بعد از حرارت دادن فولاد، آن را وارد مرحله نورد می كنند. با عبور دادن شمش ها از ميان غلطك ها‌ می توان طول و قطر دلخواه را جهت توليد ميلگردهای مختلف به دست آورد.
2. روش نورد سرد: در اين روش ابتدا فولاد مطابق با مراحل روش نورد گرم در ابعاد مورد نظر شكل داده می شود. تنها تفاوت اين روش با نورد گرم به مرحله خنك كاری مربوط می شود. چرا كه شمش بايستی پس از طی كردن مراحل نورد گرم، سرد شود. البته دقت نماييد كه ميلگرد های ساخته شده به اين روش مناسب نيستند. چرا كه استفاده از اين ميلگرد ها در هنگام وقوع زلزله به دليل كم بودن ميزان مقاومت كششی اصلا مناسب نيست.
3. روش تبديل شمش به ميلگرد از طريق ميكرو آلياژی: اين روش نيز مانند نورد گرم است. تنها تفاوت آن به اضافه كردن آلياژهاي مختلف به تركيبات ميلگرد مربوط می شود. در واقع با اين كار خواص فيزيكی و شيميايی محصول بيشتر می گردد. معمولاً برای مناطق زلزله خيز از ميلگرد های تهيه شده از اين روش استفاده می شود.
4. روش ترمكس: روش ترمكس بسيار مقرون به صرفه می باشد. در واقع ميلگردها در اين روش پس از طی كردن فرآيند نورد گرم، به سرعت و به صورت سطحی خنک می شوند. در نتيجه مركز ميلگرد داغ باقی می ماند. به تدريج با بالا آمدن گرما به مركز، شكل پذيری محصول افزايش می يابد. تركيب آلياژی ميلگردهايی كه به اين روش توليد می شوند،‌ متفاوت تر است. امكان جوش پذيری سر به سر برای ميلگردهای توليد شده از طريق روش ترمكس وجود دارد.
منبع : آشنایی با 4 روش تبدیل شمش به میلگرد
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.622 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت