تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

mohsen_1365 Offline
#1 ارسال شده : 1400/02/26 03:03:44 ب.ظ
mohsen_1365

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 8
مکان: تهران

همنشینی با ابرها در ییلاق مازیچال کلاردشت

کم کم که هوا رو به گرما می‌رود به رسم گذشتگانمان مسیر ییلاق را در پیش می‌گیریم، اما رفتن به ییلاق مفهوم دیگری، چیزی مانند یک سفر چند روزه به خودش گرفته است. در هر جای ایران که زندگی کنید معمولا منطقه‌ای خوش آب و هوا و خنک پیدا می‌کنید که آخر هفته یا تعطیلات را در آنجا به تفریح و استراحت بگذرانید. سال‌های اخیر با رشد طبیعت‌گردی و به واسطه معرفی تورهای گردشگری، مناطق ییلاقی شمال کشور بیشتر از هر ییلاق دیگری مطرح شد. امروز می‌خواهیم با هم به یکی از ییلاقات اطراف کلاردشت یعنی مازیچال برویم و از آنجا سری به سواحل خزر در دهکده توریستی نمک آبرود بزنیم. در این مسیر هومسا همسفر ماست تا برای تهیه‌ی انواع اقامتگاه مانند ویلا، سوئیت، کلبه و دیگر اشکال آن به ما کمک کند.

ییلاق مازیچال کجاست؟

ارتفاعات کلاردشت در استان مازندران به ییلاق مازیچال منتهی می‌شود و برای رسیدن به آن باید از جاده چالوس راهی شد. اگر از تهران یا کرج سفر می‌کنید، با رسیدن به مرزن آباد از جاده به سمت چپ و کلاردشت باید بروید. از کلاردشت تا ییلاق مازیچال حدود 13 کیلومتر در راه هستید منتها چون مسیر پر پیچ خمی در پیش دارید زمان بیشتری ازحد معمول باید طی کنید. معمولا این مقصد از مسیرهای محبوب تورهای آفرودرهاست، بنابراین سعی کنید با یک خودرو مناسب در این مسیر تردد کنید تا مشکلی برای خودتان و ماشینتان پیش نیاید. ابتدای مسیر از بافت مسکونی شروع می‌شود و بعد از گذشت از جنگلی زیبا به مرتعی با چشم انداز زیبای خزر در ارتفاع 2600 متری می‌رسید. بهتر است از یک راهنمای محلی کمک بگیرید، زیرا این مسیر اغلب با مه پوشیده می‌شود و پیدا کردن مسیر برای یک تازه وارد سخت به نظر می‌رسد. اگر اهل کمپ کردن باشید قاعدتا باید کاملا مجهز بروید و حواستان به سردی هوا و هیزم باشد اما می‌توانید به پایین برگردید و با اجاره روزانه ویلا و سوئیت در کلاردشت یک تیر و دو نشان بزنید. در اینصورت هم زمانی را به گشت و گذار در ییلاق می‌گذارنید و هم با اقامت در ویلایی نقلی یا لوکس به اندازه کافی استراحت می‌کنید.

بهترین زمان سفر به مازیچال

اگر هر مسافر و گردشگری از بهترین زمان سفر به منطقه‌ی مورد نظرش اطلاع داشته باشد، بدون شک تجربه خاص و متفاوتی خواهد داشت. مخصوصا اگر سفر از جنس طبیعت‌گردی باشد ومعیارهای آب و هوایی واقلیم در ایمنی سفر و چشم اندازها تأثیر مستقیم داشته باشد.

در مورد ییلاق مازیچال بهتر است نیمه اول سال به ویژه خرداد تا اوایل شهریور را برای سفر به آن انتخاب کنید تا سرمای منطقه آزار دهنده نباشد. اگر خوش شانس باشید با پدیده اقیانوس مواجه می‌شوید؛ جایی که ابرها بیشتر از هر زمان دیگری به شما نزدیک می‌شود. با تمام این تفاسیر اگر اهل ماجراجویی هستید، پاییز این منطقه را از دست ندهید! لباس زرد، نارنجی و قرمز درخت‌ها وقتی روزها زیر باران بوده‌اند، با مناظر بدیع و خارق العاده عکاسان زیادی را به سمت خودش جلب می‌کند.

از افق تا کرانه خزر را بگرد

از ارتفاعات که فاصله بگیریم می‌توانیم جاده چالوس را امتداد دهیم تا به شهرهای ساحلی مثل دهکده توریستی نمک آبرود برسیم. همه چیز در این منطقه مهیاست تا شرایط خوشگذرانی و تفریح فراهم شود با این وجود حتی چند ساعت کنار دریا بودن به خودی خود می‌تواند جاذبه اصلی سفر ما به این منطقه باشد. سوار تله کابین شوید و از ساحل به سمت جنگل‌های بکر و انبوه که غرق در ابرها شده‌اند، پرواز کنید. اگر دلتان کمی آدرنالین می‌خواهد به پارک ماجراجویی نمک آبرود بروید و امکاناتی مانند زیپ لاین، پل معلق و پینت بال استفاده کنید. برای اجاره آنلاین ویلا نمک آبرود از قبل اقدام کنید، چرا که این منطقه جزو مقاصد محبوب و شلوغ هست و ممکن است برای اجاره جایی به منظور اقامت در طول سفر، شما را به زحمت بندازد یا مجبور شوید هزینه بیشتری پرداخت کنید. سایت‌های آنلاین مثل هومسا که در بالا اشاره شد به شما کمک می‌کند گزینه‌های مختلف را ارزیابی کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. علاوه بر این در هر مرحله از رزرو این امکان وجود دارد تا با میزبان خود به صورت مستقیم صحبت کنید و درباره‌ی هر ابهامی از او سوال بپرسید.

در آخر...
استان مازندران شبیه به پازلی هزار تکه است که هر شهر و روستای آن مسیری سبز برای ادامه سفرتان می‌گشاید. بنابراین سعی کنید قبل از حرکت برنامه سفر خود را تا حدود زیادی بچینید و اگر انتخاب شما ییلاقی مانند مازیچال بود از شرایط آب وهوایی هم به خوبی مطلع شوید. به عنوان سخن پایانی از شما می‌خواهیم که سفر را به دوران بعد از کرونا بسپارید و وقتی به سواحل خزر قدم گذاشتید، به محیط زیست و زمین خودمان احترام بگذارید و جز ردپای خودتان بر روی شن‌ها چیز دیگری به جای نگذارید.

منبع : انتخاب

ویرایش بوسیله کاربر 1400/02/26 03:06:33 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
hirad92 Offline
#2 ارسال شده : 1400/04/23 01:46:17 ب.ظ
hirad92

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 6
مکان: تهران

reyhanes7770 Offline
#3 ارسال شده : 1400/04/27 07:06:51 ب.ظ
reyhanes7770

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 195
مکان: تهران

سلام خرید ملک در فرانسه چه شرایطی داره؟
ramtinfardipor Offline
#4 ارسال شده : 1401/03/10 11:24:15 ب.ظ
ramtinfardipor

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 4
مکان: esfahan

ماسال در غرب گیلان به بهشت ​​گمشده میان ایرانیان در جایگاه والای زیبایی شناخته می شود که حتی در چشم انداز اقامتگاه هایش نیز جذابیت خود را از دست نداده است. ماسال در رشته کوه های تالش قرار دارد که تنها 50 کیلومتر با رشت فاصله دارد.

جنگل‌های شمال استان گیلان منطقه‌ای با زیبایی‌های طبیعی فوق‌العاده است و مسیرهای پیاده‌روی زیبایی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. با هشت ساعت رانندگی از تهران، منطقه کوهستانی ماسال دارای مسیرهای پیاده‌روی بسیار محبوبی است، اگرچه عاقلانه است که لوازم خود را همراه داشته باشید زیرا مغازه‌ها و هتل‌ها کم هستند. ترکیبی از دشت های سرسبز و جنگل های کوهستانی تضاد دلپذیری را با مناظر خشن جنوب ایران ایجاد می کند، اگرچه گفته می شود سیاه گوش، گرگ و خرس در این مناطق زندگی می کنند.

ماسال به دلیل داشتن جنگل های سر به فلک کشیده، آبشارهای طبیعی، غارها، حیات وحش، مراتع و روستاهای باشکوه می تواند بهترین گزینه برای بوم گردی باشد. از سوی دیگر دیدنی های تاریخی ماسال مانند قلعه کول، شهرگاه، قبرستان متعلق به اشکانیان در اسب ریسه، دره خون، دیدنی های تاریخی خندیل پشت، حومه درا، النژ و بنای تاریخی رحیمی اندر بیتن. و غیره از دیگر بخش های دیدنی ماسال هستند.

بام شهر که در فاصله 1 کیلومتری شهر قرار دارد، قسمت باشکوهی از شهر است که منظره بسیار زیبایی را در مقابل چشمان شما قرار می دهد که پرواز آرام آبی توصیه می کند دیدن آن را از دست ندهید.

پیشنهاد ایران آهانا این است که قبل از سفر به استان گیلان مقصد اول خودتان را شهر زیبای ماسال در نظر بگیرید با اجاره ویلا ماسال از سایت ایران آهانا به راحتی اقامتگاه خودتون رو به هر بودجه ای رزرو کنید
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.131 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت