تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

آریابارون Offline
#1 ارسال شده : 1399/11/25 03:30:25 ق.ظ
آریابارون

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 9

باتوجه به اینکه پلی یورتان انواع مختلفی داشته و هر یک از این انواع کاربردهای متفاوتی دارند، نمی‌توان قیمت پلی یورتان را به صورت تقریبی محاسبه کرد. چراکه قیمت این متریال باتوجه به نوع ساخت و کاربردی که دارد محاسبه می‌شود. برای اطلاع از قیمت محصولات پلی یورتان و قیمت هر متر مربع عایق پلی یورتان برای تولید دیوار و سقف پیش ساخته تماس بگیرید.

سختی پلی اورتان چیست؟
سختی معیاری است که میزان مقاومت پلی اورتان در برابر فرو رفتن یک جسم جامد در آن را مشخص می‌کند.



پلی یورتان ترموپلاستیک چیست؟
پلی یورتان ترموپلاستیک نوعی از پلی اورتان است که در اثر حرارت نرم شده و پس از خنک شدن دوباره با ساختار اولیه خود باز می‌گردند.



فوم پلی یورتان برای ساخت ساندویچ پانل دیواری بهتر است یا فوم پلی استایرن؟
فوم پلی یورتان به دلیل سختی بالا، دارای خاصیت عایق سازی بیشتری هستند.


کاربرد پلی یورتان در صنعت ساختمان
مهم‌ترین موضوع مورد بحث این مقاله، کاربرد پلی یورتان در صنعت ساخت و ساز است. شاید تصور کنید از فوم پلی یورتان سخت و نرم تنها به عنوان یک فوم عایق در ساختمان سازی استفاده می‌شود. درحالی‎که کاربرد پلی یورتان در ساختمان سازی بیش از این موارد است. از این پلیمر به عنوان ابزار پیش ساخته گچ‌بری، رنگ، رزین، فوم‌های نرم و سخت برای عایق سازی و … استفاده می‌شود. مهم‌ترین علت کاربرد بالای پلی یورتان، ماهیت این پلیمر است که امکان استفاده از آن در حالت‌های مختلف را فراهم کرده است.

امروزه بیشترین کاربرد پلی اورتان در صنعت و ساز استفاده از آن به عنوان ابزار پیش ساخته است. به عبارتی امروزه شاهد استفاده فراوان از پلی یورتان در ساخت ابزار پیش ساخته ساختمان یا گچ‌بری مدرن هستیم. برای قسمت‌های مختلفی از تزئین ساختمان به جای گچ‌بری‌های سنگین و سنتی، از ابزارهای پیش ساخته‌ای استفاده می‌شود که با کمک پلی اورتان ساخته شده‌اند. مهم‌ترین این ابزارهای پیش ساخته عبارتنداز:

ابزار قابی برای دیوار و سقف در انواع طرح‌های ساده، کلاسیک و رومی
کنجی
ساخت تایل‌های سقفی
قرنیز



عایق پلی یورتان چیست؟
استفاده از دیوار پیش ساخته یا سقف پیش ساخته یک روش مدرن ساخت و ساز است که جایگزین متریال سنگین و گران‌قیمت سنتی ساختمانی شده است. مهم‌ترین اهداف استفاده از سقف و دیوار پیش ساخته، عایق حرارتی و کاهش وزن بار مرده ساختمان است. امروزه از ساندویچ پانل دیواری و سقفی برای سازه‌های مختلفی چون ویلاهای پیش ساخته، کانکس‌ها، سوله‌های صنعتی، سردخانه، گرمخانه و … استفاده می‌شود. ساختار ساندویچ پانل سقفی و دیواری 3 لایه است. لایه میانی که لایه عایق نیز نام دارد از جنس‌های مختلفی چون پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه است.

باتوجه به نوع سازه و کاربرد آن، مناسب‌ترین لایه عایق برای ساخت دیوار یا سقف پیش ساخته انتخاب می‌شود. میزان عایق سازی سقف و دیوارها با کمک این متریال‌های پیش ساخته به نوع لایه عایق آن بستگی دارد. به عنوان مثال برای ساخت سردخانه یا اتاق‌های تمیز (کلین روم) که عایق بودن دیوار و جلوگیری از هدررفت انرژی یا ورود و خروج آلاینده‌های موجود در اتاق بسیار مهم است، باید از لایه عایق قوی‌تری مانند پلی یورتان استفاده کرد.

پلی یورتان نسبت به دیگر لایه‌های عایق مانند پلی استایرن یا پشم سنگ از قدرت عایق سازی بیشتری برخوردار است از همین‌رو ممکن است قیمت بیشتری نیز داشته باشد. برای استفاده از پلی یورتان در ساخت ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری پیش ساخته باتوجه به کاربرد پلی یورتان، از فوم‌های پلی یورتان سخت یا فوم پاششی پلی اورتان استفاده می‌شود.



فرق پلی یورتان با پلی اورتان چیست؟
یکی از ابهاماتی که ممکن است برایتان پیش آید، تفاوت پلی یورتان با پلی اورتان است. لازم به ذکر است که پلی اورتان با پلی یورتان هیچ تفاوتی در انواع، نحوه ساخت و کاربرد ندارند. Polyurethane با تلفظ‌های مختلف توسط افراد به شکل پلی یورتان و پلی اورتان بیان می‌شود که هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. بنابراین اگر قصد خرید ساندویچ پانل سقفی یا دیواری دارید و از فروشندگان مختلف واژه‌های ساندویچ پانل پلی یورتان یا ساندویچ پانل پلی یورتان را شنیدید، بدانید که منظور هر دو فوم عایق Polyurethane است.

ساندویچ پانل آریا بارون
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.147 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت