تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

asdf Offline
#1 ارسال شده : 1399/09/11 08:31:37 ب.ظ
asdf

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 45

تشکرها: 11 بار
2 تشکر دریافتی در 2 ارسال

به طور کلی برای ساخت کارتن مراحل مختلفی طی می شود و در هر مرحله نیز دستگاه های مختلفی استفاده می شوند.

در مرحله اول لازم است با استفاده از دستگاه ورق سازی ورق های کارتن ها را ساخت و سپس آن ها را در اندازه های استاندارد برش زد. پس از آن با استفاده از دستگاه دیگری کارتن تا شده و حالت مکعبی شکل خود را پیدا می کند. پس از قرار دادن محصول مورد نظر در داخل کارتن باید درب آن را با استفاده از دستگاه مخصوص بست و چسب کرد.

پس از اتمام چسب زنی کارتن است که دستگاه تسمه کش وارد می شود. کاربرد اصلی این دستگاه در کارتن سازی ، استحکام بخشی به بسته بندی ، حمل و نقل راحت تر و جلوگیری از آسیب به کالا در حین حمل و نقل و جابه جایی است. به همین منظور بسته به نوع کالا و اهمیت آن از دستگاه های مختلف با تسمه های فلزی و پلاستیکی استفاده می شود تا دور کارتن بسته بندی را تسمه بکشند.

معمولا کارخانه های بزرگ که روزانه تعداد زیادی محصول تولید می کنند، از دستگاه تسمه کش اتوماتیک استفاده می کنند تا فرایند تسمه کشی کارتن ها با سرعت بالاتری انجام گیرد. اما اگر صاحب یک کارگاه کوچک هستید می توانید از انواع نیمه اتوماتیک یا دستی آن نیز استفاده کنید.

بررسی انواع دستگاه های تسمه کش
این دستگاه دارای انواع مختلفی است که با توجه به امکانات موجود در آن ها می توان برای تسمه کشی انواع بسته بندی ها از آن ها استفاده کرد. در ادامه انواع دستگاه های تسمه کشی و مزایا و معایب استفاده از هریک از آن ها را بیان می کنیم.

تسمه کش بادی
این دستگاه با استفاده از نیروی باد کار می کند و یکی از انواع دستگاه های تسمه کش قابل حمل است. با استفاده از آن می توانید انواع کارتن های بزرگ و حجیم را تسمه کشی کنید و نگران ایجاد آسیب در آن ها نباشید. در زیر این دستگاه یک مخزن پرفشار هوا وجود دارد که با تنظیم آن می توانید تسمه کشی را با فشار مناسبی انجام دهید.

مزیت کار با این دستگاه آن است که استفاده از آن بسیار راحت بوده و نیاز به دقت بالا ندارد. چرا که تسمه کش بادی بدون نیاز به دستگاه برش یا پرچ کلیه مراحل را به طور اتوماتیک انجام می دهد. همچنین تسمه کش بادی امکان استفاده از تسمه های فلزی (PET) ، پلاستیکی (PP) و کریستالی را نیز برای شما فراهم می کند.

وزن بالای این دستگاه امکان کار طولانی مدت با آن را نمی دهد. به علاوه مخزن باد آن هرچند وقت یک بار باید بررسی شده و در صورت نیاز میزان فشار هوای آن تنظیم شود.

تسمه کش دستی
همان طور که از نام این دستگاه برمی آید، همه مراحل تسمه کشی با دست انجام می گیرد. این دستگاه دارای انواع مختلفی است. برخی از انواع آن امکان برش و پرچ زدن تسمه را نیز برای شما فراهم می کنند. اما در انواع دیگر باید دستگاه های برش و پرچ تسمه را به صورت جداگانه خریداری کنید.

از این دستگاه بیشتر برای تسمه کشی کارتن های مقوایی و چوبی با تسمه های پلاستیکی استفاده می شود. چرا که تسمه های فلزی ممکن است به دست شما آسیب وارد کنند.

اصلی ترین مزیت استفاده از تسمه کش دستی این است که با استفاده از آن می توانید هر کارتنی در هر ابعادی را بسته بندی کنید.

به علاوه وزن آن بسیار سبک بوده و دستگاهی خوش دست است. اما از آنجایی که همه مراحل کار باید توسط انسان انجام گیرد، سرعت کار به شدت پایین می آید و ممکن است اشکالاتی در میزان کشش تسمه یا شیوه پرچ آن ایجاد شود.

تسمه کش برقی
تسمه کش برقی دستگاهی است که با تکیه بر نیروی برق به دو صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک فرایند تسمه کشی را انجام می دهد. در صورتی که دستگاه به صورت تمام اتوماتیک باشد ، تنها کافی است کارتن ها را در ورودی دستگاه قرار داده و دکمه آن را بزنید.

کارتن ها از طریق نوار نقاله دستگاه به داخل کشیده شده و تسمه کشی می شوند. مزیت اصلی استفاده از این دستگاه سرعت بالای کار بسته بندی است اما نمی توان از آن برای تسمه کشی کارتن های بزرگ استفاده کرد.

شیوه کار دستگاه تسمه کشی نیمه اتوماتیک مانند نوع اتوماتیک آن است؛ با این تفاوت که شما باید کارتن ها در وسط دستگاه قرار دهید و خودتان مسیر تسمه را هدایت کنید. به همین علت سرعت کار با این دستگاه پایین بوده و از دقت کمی برخوردار است؛ اما با استفاده از آن می توان کارتن های بزرگ تری را تسمه کشی کرد.

تسمه کش شارژی
این دستگاه درواقع نوعی از دستگاه های تسمه کشی دستی است با این تفاوت که به دلیل استفاده از باتری سرعت بالاتری داشته و برای بسته بندی کالا های سنگین تر و بزرگ تر استفاده می شود. مزیت اصلی این دستگاه حذف کابل برق آن است که حمل و نقل آن را راحت تر می کند. اما به دلیل استفاده از باتری نسبت به دستگاه های دستی معمولی وزن بیشتری دارد.

تسمه کش میزی
این دستگاه یکی از انواع تسمه کش های برقی است که برای بسته بندی کالا های سبک و کم حجم استفاده می شود. همان طور که از نام آن مشخص است، تسمه کش میزی یک میز مجهز به نوار نقاله است که به طور اتوماتیک کارتن ها را وارد دستگاه کرده و فرایند تسمه کشی آن ها را انجام می دهد.

مزیت تسمه کش میزی سرعت عمل بالای آن است؛ اما ایراد اصلی آن ابعاد بزرگ و جاگیر بودن است. به علاوه اینکه جابه جایی این دستگاه مشکل بوده و بهتر است همواره در محلی ثابت قرار بگیرد.

سخن پایانی

بسته بندی یک مرحله مهم در صنایع مختلف است؛ چرا که بسته بندی محکم کالا می تواند به شما برای حمل راحت تر و انتقال آن به نقاط مختلف دنیا کمک کند. با استفاده از این دستگاه در فرایند کارتن سازی می توانید استحکام کافی برای بسته بندی محصولتان را حفظ کنید و دردسر مشتریان را برای حمل آن ها کمتر کنید.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.094 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت