تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

bamana Offline
#1 ارسال شده : 1396/09/11 04:58:23 ب.ظ
bamana

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 27
مکان: کرج

سازه فلزی: امروزه با پیشرفتی که در علم و تکنولوژی اتفاق افتاده، نیاز به سازه های فلزی از پیش ساخته مثل انواع ساندویچ پانل ها در زمینه مهندسی سازه هم افزایش پیدا کرده است در حال حاضر خواسته های بشر در راستای کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت است بنابراین دستیابی به علم سازه های فلزی سبک هم یکی از مزایای قرن حاضر محسوب می شود چرا که همه خواسته ها و نیازهای مهندسین را در حال حاضر می تواند رفع نماید و حس رضایت را به دلشان آورد.
سازه فلزی فضاکار چیست؟

سازه فلزی فضاکار/Spacecraft Metal Structures

منظور از سازه فلزی، اسکلت فلزی است که بافتی متشکل از المان ها و اشکال مختلف است و در نهایت یک سیستم فلزی مقاوم و بسیار سبک را ایجاد می کند. این سازه ها اشکال مختلفی دارد که برخی از مهمترین آن ها شامل: چلیک، شبکه های مسطح دو لایه یا چند لایه، قوس و گنبد و غیره … است. علاوه بر اشکال مختلف، این سازه ها همچنین بافت مختلفی دارند که با تغییر و جابجایی هر المان بافت جدیدی حاصل می شود که مسلماً کاربرد متفاوتی هم دارد. بنابراین باید کاربردشان سنجیده شود با تغییر هر المان گفتیم که کاربردشان هم بدلیل تغییر بافت عوض خواهد شد. مثلاً سازه های ساخته شده در کشورمان یا دنیا در اماکن مختلفی از جمله ورزشگاه ها، آشیانه های هواپیما، ایستگاه های قطار، سوله و … مورد استفاده قرار می گیرد.
سازه فلزی فضا کار

هر سازه فلزی که ساختاری سه بعدی داشته باشد و تغییر در هر المان کاربرد کلی آن سازه را تغییر ندهد را سازه فضا کار گویند. هدف مقاله سازه های فلزی فضاکار سه بعدی ایست که دارای بافتی مفصلی می باشد.
انواع سازه فلزی فضاکار

شبکه های تخت، ترکیبی از سیستم یک یا چند وجهی با لایه های واحد را شبکه گویند. شبکه های تخت می توانند از یک تا چند لایه متفاوت باشند اما بیشترین مورد استفاده آن ها بصورت دو لایه است. این شبکه های دو لایه از دو لایه موازی که توسط عناصری بهم متصل می شوند، بوجود آمده است. کاربرد این نوع سازه ها در آشیانه هواپیما است. چون هزینه نیمی از این سازه ها را پیوندها تشکیل می دهند، سازه های فضاکار اقتصادی به نظر نمی رسند در سازه های فلزی فضاکار برای اینکه توزیع نیرو و کشش مناسبی داشته باشیم بهتر است که ستون ها درون شبکه قرار بگیرند و به چند گره هم متصل باشند.

چلیک به شبکه ای که در یک راستا دارای انحنا باشد گویند. کاربرد این سازه ها بیشتر در سقف های دالان مانند است که نیازی به ستون ندارند. اغلب چیلیک ها را بصورت ترکیبی استفاده می کنند. نکته مهمی که به هنگام استفاده از این سازه فلزی فضاکار باید رعایت کرد اینست که انتهای چیلیک باید قوی باشد که این کار را می توان بوسیله تیر انجام داد. انواع چلیک ها شامل: چلیک اریبی، لمّلا (lamella) با مقاطع بیضی، هذلولی و …

گنبد به سازه های شبکه ای که در دو راستا دارای انحنا باشند، گفته می شود. رویه گنبد ممکن است بخشی از یک دایره یا مخروط باشد. گنبد ها سازه هایی با استحکام بالا هستند و برای دهانه های بزرگ مناسب اند. سازه های گنبدی باید دارای ارتفاع بیشتری نسبت به قطر داشته باشند. گنبدها دارای مرکز هستند.
ویژگی سازه های فضاکار

مقاومت این سازه ها زیاد است و نسبت مقاومت به وزن در این سازه بیشتر از مصالح بتن است. برای همین مناسب اماکنی با دهانه بزرگ، سوله ها و سازه هایی ایست که روی زمین های سست بنا می شود.
سازه های فلزی در کارخانجات با نظارت دقیق تولید می شوند بنابراین می توان از یکنواختی خواص آن ها مطمئن بود. سازه های فلزی در برابر عوامل خارجی برعکس بتن دستخوش تغییرات در خواص نمی شوند.
سازه های فلزی دارای انعطاف بوده در نتیجه می توانند تا حدود زیادی نیروهای دینامیکی که شروع خرابی محسوب می شود را تحمل کنند در حالیکه که سازه های دیگری همچون بتن ترد و شکننده بوده و سریع مخروب می شوند.
فضاهای مرده در ساختمان های بتنی بیشتر از ساختمان هایی است که توسط سازه های فلزی بنا شده اند.

شرکت صنعت پوشش ساندویچ پانل ماموت با داشتن کارشناسان مجرب عمران و معماری و با نمونه ای از اطلاعاتی که در اختیارتان قرار دادند، قادر خواهند بود بهترین مشاوره را در ساخت و استفاده از سازه های فلزی با کیفیت در اختیارتان قرار دهند. این مشاوره مطلوب شما را در مقابل بروز حوادث غیر مترقبه کمتر دچار خسارت اقتصادی خواهد کرد.

ویرایش بوسیله کاربر 1396/09/12 11:59:50 ق.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 5.720 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت