تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

maya2015 Offline
#1 ارسال شده : 1396/06/22 02:21:48 ب.ظ
maya2015

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 133


با توجه به ینکه مقـوا و کاغذ از الیـاف چـوبی تهیه شده اند و با توجـه به خاصیت جـذب آب چـوب، بسـته های ساختـه شده از کـاغذ و مقـوا به مرور زمان رطوبت نسبی محیط را جذب نموده و با محیط اطـراف به حالت تعادل در می آیند.

رطوبت

شرایط موثر بر کیفیت کارتن و جعبه با توجه به ینکه مقـوا و کاغذ از الیـاف چـوبی تهیه شده اند و با توجـه به خاصیت جـذب آب چـوب، بسـته های ساختـه شده از کـاغذ و مقـوا به مرور زمان رطوبت نسبی محیط را جذب نموده و با محیط اطـراف به حالت تعادل در می آیند.
در صورت عدم استفاده از آهار و مواد افزودنی ضد رطـوبت؛ الیـاف رطـوبت را به خـود جذب می نمایند، همچنین پیوند بین الیاف سست تر می شود.
در رطوبتهای بسیار بالا الیاف و لیـه هی کـاغذ و مقـوا از هـم جدا و متـلاشی می گـردند.
رطـوبت مهمـترین عـامـل محیـطی مخـرب مقـوا، کـاغذ معمـولی و فـاقـد آهـار بـه شمار می رود.

دما
سبب خشک تر شدن الیاف می شود و اثر چندانی بر چسب و مقاومت کـاغذ و مقوای کارتن ندارد.
ولی دمای بالا ممـکن است اسـت سـبب تغییر رنگ، قـوس برداشتن مقوا، سـوختن و به همـراه رطـوبت منجر به رشد عوامل بیولوژیکی و مخرب شود.

نور
نور اگر سبب افزیش دما نشود به تنهایی اثر چندانی روی کاغذ و مقوا نـداشته و فقط ممکن است سبب تغییر رنگ ظاهری، سطـحی و کـمرنـگ شدن علایم و تبلیغات چاپی روی آنها شـود.
در صـورت استـفاده از چسب، نور سبب ضعیف شـدن بعضی از اتصـالها نیز می شود.

گرد و غبار
گـردو غبار ممـکن اسـت سبب سـست شـدن چسبهای بین لیه ها در کارتن سازی و فرسیش سطحی کاغـذ و مقوا شود ولی بطـور کلی اثر قابل توجهی بر آنها نمی گذارد.

اسید ها و بازها

کلیه اسیدهی غلیـظ قـوی مثل اسید سولـفوریک، اسد کلریدریک و ... بر کـاغذ و مقوا مـؤثر می باشـند. اسیـدهای ضعیـف و رقیـق نظیر؛ اسیـد استیک، اسید فـرمیک و غیره اثر کمـتری دارند. این اثر بیشتر روی مقوا و کـاغذهای بدون پوشـش و یا کـاغذ و مقـواهایی که آهـار چندانی ندارند مشهودتر است. قلییی ها نیز با غلظت بالی ۱۷% بر کاغذ و مقوا اثر می گذارند.

روغنها و مواد چـرب
روغنها و مواد چـرب از مقاومتهای کاغذ می کاهند و استحکام اولیه آنها را کاهش می دهند (مگر آنه بصورت مقاوم به چربی تهیه شده باشند یا با مواد دیگر پوشش یا لمینت گردیده باشند).

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.154 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت