تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

maya2015 Offline
#1 ارسال شده : 1397/04/27 01:26:11 ق.ظ
maya2015

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 133


معمولا موتور پمپ های آب قابل حمل به موتور پمپ های 1 ، 2 ، 3 و 4 اینچ تقسیم میشوند و با توجه به مدل موتور و پمپ آن که از بیشتر از جنس آلمینیوم بوده تا از وزن کمتری برخوردار باشند و این وزن کم باعث حمل آسانتر آن میشود.
این موتور پمپ ها از سوخت های فسیلی مانند بنزین ، دیزل (گازوئیل) و نفت استفاده میکنند.

موتور پمپ های بنزینی با توجه به کوچک بودن موتورهای بنزینی از وزن کمتری برخوردار هستند و راحتتر جابجا میشوند و بصورت 1 ، 2 ، 3 و 4 اینچ تولید میشوند و تعمیر آن آسانتر و هزینه کمتری نسبت به موتورهای دیزلی دارند
طول عمر بیشتر نسبت به موتورهای دیزلی دارند و دلیل طول عمر بیشتر این است که هر دو موتور بنزینی و دیزلی با 3000~3600 دور در دقیقه میچرخند ولی ضریب تراکم موتور بنزین بین 8 تا 11 میباشد
ضریب تراکم موتورهای دیزلی بین 13 الی 17 میباشند و ضریب تراکم بیشتر یعنی فشار بیشتر به اجزاء موتور و به همین خاطر موتورهای دیزلی را نسبت به هم قدرت بنزینی بزرگتر میسازند تا تحمل این فشار بیشتر را داشته باشند و این باور که موتور های دیزلی از طول عمر بیشتری برخوردار هستند برای موتورهای بزرگ دیزلی که از دور موتور بین 100تا 1800 دور برخوردار هستند صدق میکند.

ولی در ایران سوخت بنزین خیلی گرانتر از گازوئیل و نفت میباشد.
موتور پمپ های گازوئیلی (دیزلی) در هوای سرد به راحتی موتور پمپ های بنزینی روشن نمیشوند و اما موتور پمپ های نفتی، این نوع موتور پمپ شباهت خیلی زیادی به موتور پمپ های بنزینی دارد
بدین صورت که از موتور آب دیزلی بنزینی با اندکی تغییرات در تولید این موتور پمپ استفاده میشود و این تغییرات شامل مخزن سوخت، کاربراتور و سرسیلندر میباشد
مخزن سوخت از دو قسمت نفت و بنزیین تشکیل شده و کاربراتور نیز دو ورودی نفت و بنزین دارد و این موتور پمپ باید اول با بنزین روشن شود و بعد از روشن شدن از سوخت نفت استفاده میکد و اما سرسیلندر، چون موتورهای نفتی از ضریب تراکم 6 به 1 استفاده میکنند
مهندسین سرسیلندر را نسبت به موتورهای بنزینی مقداری گود کرده و از این رو حجم سیلندر افزایش پیدا میکند و ضزیب 10 را به 6 تبدیل میکنند تا مناسب احتراق نفت شود.

امروزه استفاده از این نوع موتور پمپ در بیشتر نقاظ دنیا منسوخ و فقط در کشورهای که نفت براحتی در دسترس عموم قرار دارد و از قیمت پایینی نسبت به بنزین برخوردار است استفاده میشود ولی از نظر قدرت در مقایسه با همتای بنزینی از قدرت پایینتری برخوردار میباشد.
WMPW80-26 موتور پمپ لجن کش بنزینی ویما مناسب برای کشین کجن و آب های آلوده وگلی همواه با قابلیت خورد کردن
تبلیغات
ajaxbolt Offline
#2 ارسال شده : 1398/06/19 02:19:01 ب.ظ
ajaxbolt

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 22
مکان: Kabol

پمپ های آب بنزینی بر خلاف بسیاری از پمپ های آب و پمپ لجن کش که از الکتروموتور و نیروی محرک برق برای انتقال آب استفاده می کنند از موتور احتراق داخلی استفاده می کنند. استفاده از موتور احتراق داخلی در پمپ همزمان استفاده از پمپ پیستونی رو هم الزام می کنه چرا که تنها پمپ پیستونی هست که قابلیت کار بصورت جریان متناوب با سیلندر و پیستون رو داره. پمپ های پیستونی و در کل پمپ بنزینی دارای مزایا و معیب زیادی هست. اولین مزیتش هد حیلی بالایی هست که داره یعنی قابلیت پمپاژ سیال تا ارتفاعات بسیار بالا رو داره. دومین مزیتش این هست که قابلیت پمپاژ سیال با ویسکوزیته بالا رو داره که خوب البته در ارتباط با پمپاژ آب زیاد به کار نمیاد. اما پمپ پیستونی هم گرونه و هم آلودگی صوتی و محیطیش بالاست.
صنایع پیچ و مهره آژاکس
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest (2)
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.860 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت