تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

آب قلیایی Offline
#1 ارسال شده : 1396/11/08 04:06:21 ب.ظ
آب قلیایی

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 79
مکان: تهران

پکیج تصفیه فاضلاب
لخته ساز ها
آب دیگ را می توان با فریک کلراید ( کلرید آهن ) یا سولفات پتاسیم آلومینیوم هیدراته ( که تحت عنوان آلوم “ alum “ شناخته می شود . ) تصفیه نمود . این مواد با مجتمع کردن ذرات معلق درآب کنار یکدیگر ، آن ها را بصورت توده در آورده و لخته می سازند . این توده های سنگین ناخالصی ها که اغلب لجن نامیده می شوند ، از آب به پایین رانده شده و در ته دیگ جمع می گردند که سپس می توان آن رها را از طریق فرآیند زیر آب زنی خارج نمود .
فسفات ها
گرچه فرآیند لخته سازی ( انعقاد ) ناخالصی های معلق را از آب خارج می کند ، اما توده های لجن کماکان خورنده هستند و مادامی که در ته دیگ باقی می مانند می توانند به دیگ آسیب بزنند . برای مقابله با این مشکل ، سدیم فسفات را می توان به آب اضافه نمود که سطح pH توده ها را کنترل کرده و به پیشگیری از وقوع خوردگی مخرب کمک می کند .
اکسیژن زداها :
اکسیژن یکی از عوامل اصلی خوردگی در فلزات است ، بنابراین دفع اکسیژن اضافی از آب در طولانی شدن عمر و عملکرد دیگ مفید خواهد بود . برای این منظور می توان از اکسیژن زداهایی از قبیل سولفیت سدیم یا هیدرازین استفاده نمود که به دفع اکسیژن و حفاظت در برابر خوردگی مخرب کمک خواهند کرد .
شلانت ها
شلانت ها مولکول های خاصی هستند که می توانند به یون های فلزی با بار مثبت متصل شده و از تشکیل رسوبات نا محلول این یون ها جلوگیری کنند . شلانت های رایج تصفیه آب شامل اتیلن دی آمین تترا استیک اسید( EDAT ) و نیتریلوتری استیک اسید ( NTA ) می باشند که با کلسیم و منیزیم موجود در آب یون های کمپلکس تشکیل می دهند . شلانت ها در واقع یون های فلزی را منزوی کرده و بدین طریق رسوبگذاری در دیگ را کنترل می کنند .
علاوه بر آگاهی از این که کدامیک از مواد شیمیایی بهترین عملکرد را با ناخالصی های موجود در آب دیگ ارائه می دهند ، اپراتورهای دیگ های مولد نیرو باید از مشکلات بالقوه ای که می توانند هنگام نیاز به عملکرد با آب سوپرهیت بوجود آیند مطلع باشند . بر حسب تعریف آب سوپرهیت آبی است که تحت فشار و در دماهای بین نقطه جوش 100C تا دمای بحرانی 370C مورد استفاده قرار می گیرد .
توجه خاصی باید به مشخصه های عملیاتی آب سوپرهیت مبذول نمود چرا که در دماهای بیش از 300C ، آب می تواند خورنده تر از دماهای معمولی باشد . این امر ایجاب می کند که در انتخاب مواد ساختاری و همچنین مواد شیمیایی مورد نیاز برای تصفیه ی آب بسیار دقت نمود . ثابت شده است که لوله کشی کربن استیل و استینلس استیل برای این کاربردها بسیار مناسبند .
تبلیغات
septic104 Offline
#2 ارسال شده : 1396/12/02 02:08:15 ب.ظ
septic104

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 2

بسیارعالی ممنون از مطالب خوب و مفیدتون .
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.348 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت