تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

farazmoshaver Offline
#1 ارسال شده : 1400/02/15 12:51:54 ق.ظ
farazmoshaver

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 8
مکان: تهران

تا حالا به این فکر کردید که چه عواملی باعث موفقیت برخی از افراد در شغل و حرفه شان میشود؟ چه عواملی باعث میشود که برای عده ای شغل و فعالیت حرفه ایشان، تفریحشان باشد؟ ما در این مقاله قصد داریم به کمک معرفی یک آزمون مشهور یعنی آزمون رغبت سنج شغلی هالند به بررسی یکی از این عوامل بپردازیم.

پس اگر شما دانش آموزی هستی که در مرحله انتخاب رشته برای مقطع متوسطه دوم و حتی انتخاب رشته کنکور هستی و یا اگر بنا به هر دلیلی قصد تغییر شغل داری یا در ابتدای ورود به بازار کار و انتخاب شغل مورد علاقه ات هستی حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از بزرگترین نگرانی های ما برای دوران پس از تحصیل و زمانیکه می خواهیم مستقل شویم، انتخاب شغلمان است. شغلی که فکر می کنیم برای ما مناسب است و می تواند موفقیت آتی ما را تامین کند. نظریه های زیادی برای انتخاب شغل مناسب وجود دارند. اما پیش از هر چیز لازم است سراغ موضوعی مهم تر و زیربنایی برویم: یعنی خودشناسی.

اگر انتخاب رشته و شغل ما بر مبنای معیارهایی اساسی مثل ویژگی های شخصیتی خودمان، یا توانمندی ها، ارزش های فردی، علایق و تمایلات شخصی و دانش تخصصی ما باشد، به احتمال بسیار زیادی، شغل و مسیر آینده ما برایمان رضایت بخش خواهد بود و احتمال موفقیت ما را افزون می کند. اگر به معیارهای اصولی و مهم انتخاب شغل مناسب توجه نکنیم، ممکن است در آینده دچار پیامدهایی همانند فرسودگی جسمی و روانی، خستگی و دل زده شدن از محیط کاری، افسردگی، بی هدفی، اختلال در کارکردهای اجتماعی و فرسودگی شغلی شویم.

یکی از موضوعات زیربنایی برای انتخاب های آینده، علاقه نسبت به نوع کار، رشته تحصیلی و شغلمان است. بنابراین برای اینکه علایق و تمایلات شخصی مان را به طور اصولی بررسی کنیم، می توانیم به سراغ آزمون رغبت سنج شغلی هالند که یکی از معتبرترین معیارهای تشخیص در این زمینه است، برویم. نام این آزمون برگرفته از نام نظریه پرداز آن یعنی “جان هالند” است.

هالند معتقد است اگر بین شغل، علایق و تمایلات فرد تناسب قابل توجهی وجود داشته باشد، بازدهی عملکرد شغلی فرد افزایش می یابد. این تناسب زمانی در بهترین شکل خود جلوه می کند که تیپ شخصیتی فرد با محیط کاریش همخوانی داشته باشد. از نظر هالند، این آزمون یکی از ملاک های مهم تصمیم گیری برای رشته تحصیلی و شغل آینده فرد- یعنی علاقه و رغبت شغلی- را می سنجد و توصیف می کند.

هالند معتقد است که افراد مختلف شش نوع تیپ شخصیتی دارند که عبارتند از:

واقع گرا
قراردادی
تهوری
اجتماعی
هنری
جستجوگری



مرکز مشاوره شمال تهران


مرکز مشاوره


تبلیغات
reyhanes7770 Offline
#2 ارسال شده : 1400/03/22 11:39:58 ق.ظ
reyhanes7770

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 195
مکان: تهران

یکی از مهم ترین چیز ها در زندگی رسیدن به موفقیت هست
برای رسیدن به موقیت باید بتونید ذهن دیگران رو بخونید اینکه چگونه ذهن دیگران را بخوانیم و از کجا آموزش ذهن خوانی رو پیدا کنیم به شما بستگی داره از طریق لینگ زیر می تونید جهت مشاوره برای ذهن خوانی کلیک کنید

https://mahdavinasab.com
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest (2)
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.073 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت