تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

dooorsa Offline
#1 ارسال شده : 1400/02/12 11:07:39 ب.ظ
dooorsa

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 32
مکان: تهران

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
آفتاب سوختگی به شرایط پوستی مربوط می‌شود که به طور مستقیم در معرض آفتاب قرار گرفته باشد. تابش نور و اشعه ماورابنفش موجود در نور خورشید باعث آسیب به سلول‌های پوست می‌شود و می‌‍تواند انواع مشکلات پوستی را ایجاد کند که برخی از این آسیب‌ها بسیار جدی هستند.

اگر شما در معرض آفتاب قرار گرفته باشید اما پوست شما نسوخته باشد، باید بدانید که در معرض تابش خورشید بودن هنوز هم می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و سرخ شدن پوست‌تان واقعا می‌تواند نشانه‌ای از آسیب خورشید باشد، به رغم ظاهر سالمی که ممکن است به شما بدهددر ادامه به درمان آفتاب سوختگی میپردازیم
علت آفتاب سوختگی
علت اصلی آفتاب سوختگی ؛ قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب بدون هیچ محافظتی برای مدت زمان طولانی است. ما برای تامین ویتامین D بدنمان نیاز داریم که در معرض نور آفتاب قرار بگیریم. اما آنچه که باید به آن توجه کرد این است که بودن بیش از حد در نور آفتاب جذب اشعه ماورابنفش نور خورشید را به همراه دارد که باعث خسارت DNA سلولی پوست می‌شود و می‌تواند رنگدانه چین و چروک، خشکی، آفتاب سوختگی، بافت چرمی و حتی سرطان پوست را ایجاد کند.

هنگامی که اشعه ماورای بنفش خورشید به سلول‌های لایه خارجی پوست صدمه می‌زند و باعث سوزش ، قرمزی و تاول در پوست می گردد اصطلاحا می‌گویند که آفتاب سوختگی (Sun Burn) ایجاد شده است.

احتمال صدمه دیدن به سلول‌های پوست در وسط روز یعنی زمانی که خورشید در بالای سر ما قرار دارد بیشتر می‌باشد، اما نور خورشید می‌تواند در هر زمانی از روز مضر باشد، حتی در هنگامی که آسمان کاملاً ابری می‌باشد نیز ممکن است آفتاب سوختگی ایجاد شود، زیرا اشعه ماورای بنفش می‌تواند از ابرها نیز نفوذ کند.

نور انعکاسی از آب یا برف می تواند صدمه بیشتری به سلول‌های پوست بزند زیرا اثرات مضر آن را تشدید می‌کند.

افرادی که دارای پوست‌های سفید و روشن هستند بیشتر مستعد دچار شدن به آفتاب سوختگی می‌باشند، زیرا پوست آن‌ها مقادیر کمی رنگدانه محافظتی یا ملانین (melanin) تولید می‌کند.

آفتاب سوختگی و مدت زیادی در معرض نور خورشید بودن می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش ‌دهد.

علائم آفتاب سوختگی
آفتاب سوختگی می تواند بعد از فقط ۳۰ دقیقه مواجهه پوست با نور خورشید اتفاق بیفتد .

علائم آفتاب سوختگی ممکن است چند ساعت طول بکشد تا خود را نشان دهند و عبارتند از :

سوزش، قرمزی و گرم بودن پوست
متورم شدن قسمتی از پوست که دچار آفتاب سوختگی شده است.
در موارد شدید تاول‌هایی در پوست ایجاد می‌شود.
چند روز بعد از این آفتاب سوختگی اولیه پوست ممکن است خشک شده و شروع به پوسته پوسته شدن نماید. آفتاب سوختگی شدید ممکن است همراه با گرمازدگی باشد که یک وضعیت بالقوه خطرناک و مرگبار می باشد.

عوارض آفتاب سوختگی
لکه‌های سن یا لکه‌های کبدی
لکه‌های سن و یا لکه‌های کبدی غالباً در اثر سال‌ها تابش خورشید بر روی پوست ما به‌وجود می‌آیند. ملانین‌ها در اثر تابش مستقیم نور خورشید در غالب لکه‌های قهوه‌ای روی پوست شما شروع به افزایش می‌یابند. لکه‌های سن و یا لکه کبدی غالباً در اثر تخت برنزه، استفاده از داروهای خاص و یا عامل وراثت ایجاد می‌شوند. این لکه‌ها تکه‌های کوچک پراکنده (تیره) روی سطح پوست هستند و اغلب بر روی دست، صورت، گردن و قفسه سینه یا مناطقی از پوست که بیشترین میزان نور خورشید را لمس می‌کنند نمایان می‌شوند. این لکه‌ها خطرناک نیستند، اما نشانه‌ این است که پوست در معرض تابش اشعه ماورابنفش خورشید قرار گرفته و در افراد مسن بیشتر شایع است. لکه‌های سن مضر نیستند.

چین و چروک
کلاژن ماده‌ای است که پوست را انعطاف‌پذیر کرده و خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از همین ترکیب است. پوست جوان دارای کلاژن زیادی است، از این رو ظاهر صاف و یکدستی دارد و به کمک همین پروتئین است که سلول‌های پوست جایگزین شده و جوانی‌اش حفظ می‌شود. بدن ما به طور طبیعی کلاژن تولید می‌کند اما با گذر عمر تولید این ترکیب کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این عوامل دیگری مانند مصرف زیاد قند، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تشدید کاهش آن می‌شود. در معرض خورشید قرار گرفتن این روند را افزایش می‌دهد، کلاژن پوست را تخریب می‌کند و باعث ایجاد چین و چروک می‌شود.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 3.648 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت