تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

farid-arjmand Offline
#1 ارسال شده : 1400/01/11 03:59:28 ب.ظ
farid-arjmand

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1

طراحی رستوران در روف گاردن نیازمند تلفیق دو دانش طراحی رستوران و طراحی روف گاردن می باشد.

شما باید ابتدا یک روف گاردن مناسب طراحی نموده و سپس با اصول طراحی رستوران کاربری روف گاردن را تغییر داده و تبدیل به رستوران نمایید .

همچنین در این کار خلاقیت بسیار می تواند به جذب مشتری کمک کند. به خصوص در کلان شهرهایی مانند تهران که بیش از هزاران کافه و رستوران وجود دارند و این به آن معنی است که افراد انتخاب نامحدودی برای صرف غذا و گذران وقت دارند.به همین دلیل جذب مشتری و همچنین وفادار سازی مشتری بسیار اهمیت دارد. رستوران شما باید فضایی باشد که افراد به عنوان پاتوق همیشگی به آن نگاه کنند.

رستوران ها و کافه هایی که بر روی بام طراحی و اجرا می گردند در عین حال که دیزاین های متفاوتی دارند اما آیتم یکسانی را دربردارند: منظره و چشم انداز

اصول طراحی روف گاردن
طراحی روف گاردن یا بام سبز نیاز به دانشی جامع و کامل از لحاظ معماری و گیاه شناسی دارد. بر روی بام سبز المان های متفاوتی می توان ایجاد کرد. مانند انواع آب نما ، پرگولا و آلاچیق، انواع گیاهان و …

برای ساخت هریک ابتدا ساختمان از لحاظ مقاومت و بحث ایستایی و بار ساختمان مورد بررسی قرار میگیرد. حال برای ایجاد یک رستوران در بام مواردی همچون احتساب بار مرده و زنده بسیار اهمیت میابد.

ایجاد روف گاردن با آوردن طبیعت به بام انجام میگیرد.برای طراحی روف گاردن ابتدا باید بام به صورت کامل آب بندی شده و قسمت هایی که گیاهان در آن قرار میگیرند با توجه به ارتفاع و وزن و رشد گیاهان کفسازی شود. تا فضای کافی برای رشد ریشه گیاهان در زیرسازی وجود داشته باشد.

انتخاب متریال درست برای روف گاردن بسیار اهمیت دارد. متریال هایی برای بام سبز مناسبند که مقاومت کافی در برابر گرما، سرما، باران و برف و … داشته باشند.

توضیحات گامل و مراحل اجرای روف گاردن از زهکشی و ایجاد کفسازی و انتخاب گیاهان تا ایجاد امکانات و تجهیزات را می توانید در مقاله روف گاردن یا بام سبز بخوانید.

اصول طراحی رستوران:
طراحی رستوران و کافی شاپ استاندارد ها و اصول خاص به خود را دارد.فاصله ی میزها از یکدیگر، قرارگیری پیشخوان، تهویه مناسب، قرارگیری آشپزخانه و محل سرو خوراکی ها همگی برطبق سیرکولاسیون مناسب باید در فضا قرارگیرند.

چیدمان مناسب فضای اصلی یکی از مهم ترین وظایف معمار داخلی در رستوران ها و کافی شاپ ها می باشد. به طوریکه پیشخدمت بتواند به درستی وظیفه خدمت رسانی به مشتریان را بدون مزاحمت برای سایرین انجام دهد. فضای کافی اطراف میز جهت سرویس دهی و با احتساب عبور و مرور افراد باید در نظر گرفته شود.فضای بار و آشپزخانه نیز باید در محیط رستوران ها به دور از چشم قرارگیرد. مگراینکه در کانسپت طراحی رستوران نشان دادن مراحل پخت و نحوه ی پخت غذا در نظر گرفته شده باشد.

برای دسترسی کامل به استانداردهای طراحی رستوران و کافی شاپ مقاله طراحی رستوران و اصول طراحی کافی شاپ را بخوانید.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 1.040 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت