تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

nyusha Offline
#1 ارسال شده : 1399/12/06 06:13:05 ب.ظ
nyusha

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 19
مکان: tehran

یکی از دغدغه های زوج ها قبل و پس از ازدواج ابتلا شدن به ویروس اچ پی وی می باشد. که از زن یا مرد به شریک جنسی خود انتقال پیدا میکند. حال سوال اصلی اینجاست که اگر متوجه ابتلا به این عارضه شویم چه کاری باید انجام دهیم و چگونه این موضوع را به شریک جنسی خود اطلاع دهیم تا روی رابطه عاطفی تاثیر منفی نگذارد؟
ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی hpv مجموعه ای بیش از 100 نوع ویروس است که هر کدام علائم خاص خود را دارند. حدود 40 شاخه از این ویروس عفونت مقاربتی (STI) تلقی می شوند که شایع ترین نوع HPV از طریق تماس تناسلی پوست به پوست منتقل می شود. این اتفاق معمولاً از طریق رابطه جنسی واژینال ، مقعدی یا دهانی اتفاق می افتد.

HPV شایع ترین بیماری جنسی به حساب می آید. طبق آمار بهداشت جهانی تقریباً 80 میلیون آمریکایی مبتلا به این ویروس بوده و سالانه 14 میلیون فرد جدید نیز به آمار اضافه می شوند.
به احتمال بسیار بالا کسانی که از نظر جنسی فعال هستند، در دوره ای از بدن خود به این ویروس مبتلا می شوند. برای برخی از افراد همراه با علائمی مانند زگیل تناسلی در واژن، مقعد، روی آلت تناسلی یا داخل دهان و گلو است و برخی دیگر می توانند تا چندین سال هم هیچ علائمی نداشته و ناقل این بیماری باشند. این ویروس در افرادی که سیستم ایمنی بدنی قوی دارند، احتمال دارد از بین برود ولی افرادی که سیستم بدنی ضعیف دارند، معمولا تا آخر عمر خود با این ویروس زندگی میکنند.
لازم به ذکر است که HPV به ندرت می تواند باعث سرطان دهانه رحم و سایر سرطان های دستگاه تناسلی، گلو و ریه شود.
از آنجا که HPV می تواند برای مدت طولانی بدون شناسایی باقی بماند ، ممکن است تا مدت زمان طولانی نتوان آن را تشخیص داد به همین دلیل است که انتقال آن بسیار شایع است. پس به محض مطلع شدن از وجود بیماری در بدن خود وظیفه دارید که آن را با شرکای جنسی خود به اشتراک بگذارید.

چگونه در مورد HPV با شریک زندگی خود صحبت کنیم ؟
در بعضی از موارد افراد بیشتر اینکه نگران خود باشند، استرس این را دارند که چگونه باید این اتفاق را به شریک زندگیشان بگویند. باید بگوییم که این امر کاملا طبیعی است. نکات زیر انجام این کار را برای شما راحت تر کرده و کمک می کند تا بتوانید درک درستی از وضعیت خود و همسرتان داشته باشید:

چطور با همسرم درباره زگیل تناسلی صحبت کنم
به شناخت درستی از وضعیت خود برسید
پرس و جو از دیگران، حرف های متناقض دوستان یا مراجعه به سایت های نامعتبر اینترنتی معمولا باعث استرس و دلهره بیشتر در افراد می شود.اکثر اوقات علائم بیمار با راه حل درست رفع می شوند ولی فشاری که از طرف افراد دیگر وارد می شود، می تواند حال روحی فرد را بهم بریزد.

پیش از انجام هر کاری، مطمئن باشید که اگر علائمی مشاهده کردید، به پزشک متخصص برای تشخیص درست و ارائه راه حل مناسب مراجعه می کنید.

به یاد داشته باشید که شما هیچ کار اشتباهی نکرده اید

به این فکر فرو نروید که باید به خاطر مشکلی که برایتان پیش آمده عذرخواهی کنید. HPV ویروسی بسیار رایج است و اگر از نظر جنسی فردی فعال هستید ، این ویروس یکی از خطراتی بوده که به آن گرفتار شدید. ولی این اتفاق بدان معنا نیست که شما یا شریک زندگی خود کار اشتباهی انجام داده اید.
زیرا این ویروس به طور شایع بین افراد در حال انتقال است و تقریبا غیر ممکن است که پی ببرید از چه کسی به این عفونت مبتلا شده اید.

در زمان مناسب این موضوع را مطرح کنید
از هر زمانی برای باز کردن این موضوع استفاده نکنید زیرا فقط باعث آشوب کردن طرز تفکرات همسرتان می شوید. سعی کنید وقتی شروع به صحبت درباره این موضوع بکنید که در بحران عاطفی به سر نمی برید و می توانید هر دو طرفتان تصمیم عاقلانه بگیرید.
اگر از واکنش یا سوالات طرف مقابلتان نگران هستید، می توانید از او بخواهید تا در ویزیت بعدی دکترتان شما را همراهی کند. پزشک می تواند با راه حل های منطقی تری این موضوع را برای هر دو شما توضیح دهد.
ادامه مطلب https://hpvdarman.com/articles/%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac-hpv/
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.083 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت