تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

asdf Offline
#1 ارسال شده : 1399/12/01 05:47:04 ب.ظ
asdf

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 45

تشکرها: 11 بار
2 تشکر دریافتی در 2 ارسال
ممکن است هنگام ورود به فروشگاه های مواد غذایی بسته بندی های متنوعی از آن را در بین قفسه ها ببینید که شما با توجه به نیاز و سلیقه ی خود قطعا یکی را به دلخواه انتخاب می کنید. شاید پیش از این ها طرح بسته بندی یک محصول چندان مهم نبود و اکثر محصولات با شکل های ثابت و تکراری به مردم ارائه می شدند. اما رفته رفته این موضوع اهمیت زیادی پیدا کرد.

خرما ، یک کالای صادراتی

خرما یک کالای صادراتی و ارز آور در کشور ما محسوب می شود. کشور های اروپایی به دلیل شرایط آب و هوایی کشورشان این محصول را به صورت محدود تولید می کنند و این مقدار نیاز قاره اروپا را تامین نمی کند. از این رو به ناچار باید از کشورهای دیگر این محصول را وارد کنند. بسته بندی شیک خرما تاثیر چشم گیری در انتخاب این کشور ها برای واردات خرما دارد.

هم اکنون کشور های تونس و الجزایر سهم بزرگی در صادرات این محصول دارند. در نتیجه ما برای صادرات بهتر آن و عقب نماندن از رقبای قدرتمند جهانی که در این بازار وجود دارند، باید به نکات ویژه ای در صادرات این محصول توجه کنید.

یکی از مهمترین نکات طراحی مطلوب بسته بندی است. طراحی بسته بندی خرما باید به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه محصول را از لحاظ بهداشتی ، فیزیکی و شیمیایی حفظ کند، طرح و گرافیک بسته بندی آن هم خاص باشد. تا توجه مشتریان داخلی و مصرف کنندگان کشورهای دیگر را هم جلب کند.

شرکت های زیادی در ایران بر سر این موضوع با هم رقابت می کنند و هر کدام سعی دارند با ایده های نو در بسته بندی صادراتی خرما ، بازار رقابت را به دست گیرند.

روش های ساخت بسته بندی خرما

به طور کلی بسته بندی این محصول با توجه به نوع آن با روش های مختلفی انجام می شود. معمولا در بسته بندی خرما ، کارتن ها با استفاده از منگنه یا چسب به هم متصل می شوند.

بسته بندی با استفاده از منگنه

همه ی ما این نوع کارتن بسته بندی را دیده ایم. در این نوع جعبه ها قسمت های مختلف جعبه با استفاده از منگنه به هم متصل می شوند. درب آن و کفی جعبه از هم جدا هستند و در دو جنس پلاستیک یا مقوا تولید می گردند. این نوع از بسته بندی معمولا جعبه های ساده ای دارند.

در حقیقت این نوع از انواع بسته بندی خرما ارزان ترین گزینه برای بسته بندی این محصول محسوب می شود.

همچنین این جعبه در سایز های مختلفی موجود هستند. با توجه به این موضوع قطعا میزان خرمایی که در انواع بسته بندی قرار داده می شود متفاوت است و قیمت نهایی آن با توجه به وزن خرمای موجود در جعبه تعیین می گردد. معمولا بسته بندی های مضافتی و گاها بسته بندی صادراتی خرما اینگونه است.

از این نوع خرما بیشتر برای پذیرایی و مراسمات مختلف عزاداری استفاده می گردد.

بسته بندی خرما با استفاده از منگنه و چسب

معمولا خرماهای پر شیره مثل خرما های دشتستان در این نوع طراحی بسته بندی خرما قرار می گیرند؛ این نوع خرما در بسته بندی های سه کیلویی یا چهارکیلویی به صورت فشرده درون جعبه قرار می گیرند.

شرایط فیزیکی تعیین شده برای این نوع خرما هم باید طوری باشد که محصول در سلامت کامل به مقصد برسند. به همین علت در ساخت بسته بندی آن از منگنه و چسب استفاده می شود.

انواع بسته بندی صادراتی خرما

بسته بندی صادراتی خرما یکی از عوامل مهم در فروش بیشتر آن در بازار های جهانی است. بنابراین برای خرمای صادراتی از بسته بندی های لوکس استفاده می شود. اما پیش از آن بهتر است چند نوع خرمای درجه یک که برای صادرات استفاده می شوند را به شما معرفی کنیم.

خرمای پیارم ، مضافتی ، کبکاب ، زاهدی ، شاهانی ، خاصویی و … از انواع خرمای گران قیمتی هستند که معمولا برای صادرات بسته بندی می شوند. پس بهتر است از جعبه های شکیل برای بسته بندی آنها استفاده کرد.

جعبه صادراتی خرما با مقوای ایندربرد

این نوع بسته بندی ها در طرح ها و مدل های متنوعی تولید می شوند. در انتخاب نوع کارتن بسته بندی خرما معمولا از مقوای ایندربرد که بین مقواها بالاترین کیفیت را چه از نظر بهداشت و چه از نظر کیفیت دارد استفاده می شود.

اگر بخواهیم نمونه ای از این نوع جعبه ها را نام ببریم می توانیم به بسته بندی های خرمای کیبوردی ، جعبه های کشویی که حالت قوطی کبریتی دارند و قسمتی از بسته که کشویی است در پوشش یا رول بسته قرار می گیرد و جعبه های باند رول و…. اشاره کرد.

در این نوع بسته بندی ها معمولا از یک لایه ی سلفونی استفاده می شود تا جعبه ها مقاومت و استحکام بیشتری در مقابل رطوبت داشته باشند. علاوه بر آن قسمتی از بسته بندی صادراتی خرما یا تمام آن شفاف است که قابلیت دیدن محصول موجود در جعبه را برای خریدار فراهم می کند. معمولا مخاطب بسته بندی هایی که محصول درون جعبه قابل مشاهده باشد را بیشتر می پسندد.

بسته بندی صادراتی خرما به صورت ایستاده

یک نمونه دیگر از بسته بندی شیک خرما که در بازار صادراتی موجود است، بسته بندی های ایستاده هستند که در آن خرماها را به صورت ایستاده در یک محفظه ی شفاف قرار می دهند، این نوع از انواع بسته بندی ، حمل و نقل آسان تری دارند و به دلیل متمایز و خاص بودن آن توجه خریدار را به خود جلب می کنند.

این نوع محفظه که خرما ها در آن بسته بندی می شوند از جنس پلی استایرن می باشند که در مقابل گرما ، سرما ، رطوبت ، آلودگی صوتی ، کپک زدگی ، نفوذ حشرات و غیره کاملا مقاوم اند.

جعبه صادراتی خرما با کارتن تلسکوپی

یکی دیگر از گزینه هایی که برای بسته بندی خرما کاربرد دارد، کارتن تلسکوپی است. در واقع به کارتن هایی گفته می شود که درب آنها جداست و روی جعبه قرار می گیرد.

نحوه ی طراحی بسته بندی خرما

اما چیزی که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است این است که درب بسته بندی خرما به سادگی باز و بسته شود. این امر یکی از مهمترین نکات در طراحی بسته بندی خرماست و نباید از آن چشم پوشی شود.

یک ایده ی جالب توجه و خلاقانه که در برخی از بسته بندی های شیک دیده می شود، این است که طراح به نحوی سعی کرده علاوه بر ارائه محصولش حس خوشایند طبیعت را نیز به خریدار القا کند. مثلا در بعضی از این بسته بندی ها از الیاف طبیعی نخل به صورت تزیینی یا به صورت سبدی که خرماها در آن قرار می گیرند به گونه ای زیبا و چشم نواز استفاده شده است.

از نکات مهمی که طراحان گرافیک بسته بندی خرما باید در طراحی بسته بندی به آن توجه کنند این است که باید بازار هدف را به طور کامل شناسایی کنند و سایز ، طرح ها و رنگ های پیشنهادی خود را برای بسته بندی محصو با توجه به فرهنگ کشورهای مربوطه انتخاب کنند.

به عنوان مثال کشورهای اروپایی بر خلاف کشورهای عربی ترجیح می دهند که خرما را در جعبه های کوچک تر تهیه کنند.
تبلیغات
معصومه مجرب Offline
#2 ارسال شده : 1400/08/01 00:11:51 ق.ظ
معصومه مجرب

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 18
مکان: تهران

Iran’s Rabat Industry is a lucrative and growing industry that fortunately over time, Iran has achieved a favorable position in competition with other countries. According to the latest FAO global statistics, Iran is the second largest producer of Dates in the world after Egypt, which indicates an extraordinary opportunity for Iran to have a strong presence in the global market for bamboo Mazafati dates export . In Iran more than 242 thousand Mazafati rotab is produced annually, which due to its high quality is a major part of production of these dates for export to different countries. Due to its high quality and taste, as well as the need for specific geographical conditions for cultivation, Iran continues to be one of the main export gateways to four continents, which fortunately has been export dates Mazafati for many years. It has been experiencing high growth.
https://hoorbam.com/export-dates/
alireza663 Offline
#3 ارسال شده : 1400/12/11 09:35:09 ب.ظ
alireza663

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 17

شرکت نیکا پایان کامجو در زمینه ساخت و تولید انواع ماشین آلان صنعتی ، ماشین آلات بسته بندی، ماشین آلات مواد غذایی و ... در خدمت شما عزیزان میباشد.جهت اشنایی بیشتر دستگاه بسته بندی
با ما در ارتباط باشید

ویرایش بوسیله کاربر 1401/05/29 02:18:07 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.138 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت