تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

آریابارون Offline
#1 ارسال شده : 1399/11/20 03:37:45 ق.ظ
آریابارون

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 9

ساندویچ پانل‌ها به دلیل کارایی و همچنین قیمت مناسب طرفداران بسیاری زیادی را به سمت خود کشانده‌اند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با اجرا و نصب ساندویچ پانل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید.

مراحل نصب و اجرای ساندویچ پانل از مراحل مختلفی تشکیل شده است. در یک نگاه کلی می‌توان گفت که مراحل اجرای ساندویچ پانل از بخش‌های زیر تشکیل شده است.

نیازسنجی پروژه
پلان بندی
بسترسازی
کرسی چینی ساندویچ پانل
ساخت اسکلت سازه پروژه
نصب و اجرای ساندویچ پانل سقفی
نصب و اجرای ساندویچ پانل دیواری
کف سازی و نصب دیگر تجهیزات
در ادامه این مقاله بیشتر در رابطه با این موارد خواهیم گفت با ما همراه باشید.

چگونگی نحوه اجرای ساندویچ پانل
یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام بنا نهادن یک ساختمان از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، استحکام و مقاومت ساختمان است. تفاوتی ندارد ساختمان ساخته شده از چه مصالح و موادی تشکیل شده است در صورتی که این ساختمان از استحکام و ماندگاری لازم برخوردار نباشد، آن ساختمان نخواهد توانست کارایی لازم را داشته باشد. استفاده از ساندویچ پانل‌ها همان طور که عنوان شد به دلیل استحکام بالا و همچنین استفاده از عایق‌های متنوع در حال حاضر استفاده بسیار زیادی از آن‌ها می‌شود.

از ساندویچ پانل‌ها می‌توان برای ساخت سوله، محیط‌های ورزشی، محیط‌های پرورش مرغ، دام و حتی ساخت خانه استفاده کرد. این محصولات به دلیل کاربرد بسیار زیاد و همچنین قیمت مناسب به یکی از عالی‌ترین جایگزین‌های مصالح ساختمانی تبدیل شده‌اند.

اجرا و نصب ساندویچ پانل وابسته به آن که نوع ساندویچ پانل از نوع ساندویچ پانل دیواری است یا ساندویچ پانل سقفی می‌تواند متفاوت باشد.

نصب ساندویچ پانل وابسته به آن که نوع خم ورق به کار رفته در ساخت ساندویچ پانل به چه صورتی است و همچنین نوع کاربری که آن ساندویچ پانل دارد می‌تواند متفاوت باشد.

نکته مهمی که باید در هنگام اجرای ساندویچ پانل به آن توجه داشته باشید آن است که شیوه نصب ساندویچ پانل وابستگی بسیار زیادی به ابعاد و بزرگی پروژه خواهد داشت. برخی از نصاب‌های ساندویچ پانل برای اتصال از واشر استفاده می‌کنند و برخی دیگر از افراد و شرکت‌های تولید کننده ساندویچ پانل از روش بدون واشر برای نصب ساندویچ پانل استفاده می‌کنند.

مراحل اجرای ساندویچ پانل قدم به قدم
اجرا و نصب ساندویچ پانل در هر پروژه‌ای از قدم‌ها و مراحل مختلفی طراحی و پیاده سازی شده است. در ادامه این مقاله قدم به قدم روند اجرای ساندویچ پانل را شرح خواهیم داد.نیاز سنجی و کسب اطلاعات در رابطه با پروژه ساندویچ پانل
اولین قدم برای اجرای ساندویچ پانل را می‌توان اطلاع دقیق از ابعاد، محل اجرای پروژه، نوع کاربرد ساندویچ پانل و مواردی از این دست در نظر گرفت. عدم توجه به این موارد می‌تواند در روند اجرای پروژه ساندویچ پانل شما را با مشکلات مختلفی رو به رو کند.

نقشه برداری و پلان بندی پروژه
دومین قدم برای اجرا و نصب ساندویچ پانل آن است که نقشه برداری و پلان بندی پروژه به صورت دقیق انجام شود. این قابلیت وجود دارد که هر نوع پلان و نقشه‌ای را بتوان با استفاده از ساندویچ پانل‌ها طراحی و اجرا کرد. به همین منظور برای پیاده سازی پروژه مورد نظر خود نیاز خواهید داشت که پلان و نقشه آن از قبل به شرکت سازنده ساندویچ پانل ارسال شود.

بستر سازی ساندویچ پانل
منظور از بستر سازی ساندویچ پانل به این معنا است که تمامی موارد از قبیل تاسیسات برق، شرایط فنی و زمانی پروژه، آب و … به صورت کامل تامین شود.

کرسی چینی ساندویچ پانل
در این مرحله برای جلوگیری از خرابی سازه و همچنین افزایش مقاومت سازه، ارتفاع سازه در حدود 30 الی 50 سانتی‌متر از سطح زمین بالاتر در نظر گرفته می‌شود. این مورد خود می‌تواند به عنوان پی ساختمان عمل کند. در این مرحله همچنین چاه سرویس بهداشتی سازه حفر می‌شود، البته توجه داشته باشید در صورتی که سیستم بهداشتی آن منطقه به طرح اگو متصل باشد، حفر چاه سرویس بهداشتی منتفی خواهد بود.

ساخت اسکلت سازه ساندویچ پانل
پس از طی کردن مراحل نام برده شده در بالا برای اجرا و نصب ساندویچ پانل نوبت آن می‌رسد که اسکلت سازه پیاده سازی شود. این اسکلت خود از نبشی‌ها و پروفیل‌هایی ساخته می‌شود. وابسته به آن که ابعاد بنا چقدر باشد و این که در پلان چه ضخامتی در نظر گرفته شده باشد، آهن‌هایی با ضخامت متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این پروفیل‌ها و نبشی‌ها به وسیله جوش به یکدیگر متصل می‌شوند که پس از اتمام مرحله جوشکاری نیاز خواهد بود که ناظر کیفیت کار انجام شده را تایید کند تا بتوانید به مرحله بعدی اجرای ساندویچ پانل بروید.

نصب ساندویچ پانل
پس از آن که مرحله اسکلت بندی ساندویچ پانل به درستی اجرا شد، مرحله نصب ساندویچ پانل شروع خواهد شد. در این مرحله نصب ساندویچ پانل سقفی و نصب ساندویچ پانل دیواری به اجرا گذاشته خواهد شد.کف سازی و نصب تجهیزات مورد نیاز
پس از نصب و اجرای ساندویچ پانل نوبت به آن می‌رسد که کف سازی و نصب تاسیسات مورد نیاز در سازه به اجرا گذاشته شود. در مرحله کف سازی مواردی از قبیل کف سازی سرویس‌ها و نصب لوله‌های تاسیساتی به اجرا گذاشته خواهد شد.

در همین مرحله پنجره و درب‌های ساختمان نصب می‌شود. نصب دیگر تجهیزات جزئی نیز در همین مرحله به اجرا گذاشته می‌شود.

اجرای ساندویچ پانل دیواری
همان طور که در مراحل نصب ساندویچ پانل عنوان شد، پس از پایان یافتن مرحله اسکلت بندی سازه، نوبت به آن می‌رسد که ساندویچ پانل‌های دیواری در محل مورد نظر نصب شوند. این ساندویچ پانل‌ها به وسیله پیچ‌های مخصوصی در محل تعبیه شده نصب می‌شوند.

ساندویچ پانل آریا بارون
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.102 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت