تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

karamollah Offline
#1 ارسال شده : 1399/08/21 04:31:25 ب.ظ
karamollah

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 4
مکان: قاهره

حرفه‌ای ترین و بهترین وکیل ملکی تهران کیست؟ وکیل پایه یک امور اراضی و املاک چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ وکیل ملک خبره در چه پرونده‌هایی تبحر و تجربه دارد؟ متداول‌ترین دعاوی ملکی کدام‌ها هستند؟ پاسخ دقیق این سوالات و اطلاعات مهمی از این دست را در این مقاله بصورت کامل شرح داده‌ایم که در ادامه مطالعه میفرمائید.

دعاوی ملکی چیست؟

وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که در حوزه دعاوی ملکی تخصص دارد. دعاوی ملکی عنوانی برای مجموعه ای از دعاوی است که به نوعی به موضوع ارتباط بین اموال غیر منقول و انسان مربوط می شوند. اموال غیر منقول به اموالی گفته می شوند که امکان جابجایی و نقل مکان ندارند و در یک تقسیم بندی شامل املاک و اراضی می باشند و در تقسیم بندی دیگر می توان اراضی را به اراضی داخل محدوده شهری و خارج محدوده شهری تقسیم بندی کرد و در تقسیمی دیگری املاک را می توان به املاک تجاری و مسکونی منفک کرد لذا دعاوی مختلفی در رابطه با تقسیم فوق مطرح می شود که تمام این دعاوی در حوزه کاری وکیل ملکی است .

خصوصیات یک وکیل ملکی با تجربه

– یکی از خصوصیات بارز یک وکیل ملکی خوب و مجرب، میزان تجربه اوست.

علیرغم آنکه تمام وکلای دادگستری امکان بررسی و قبول وکالت در تمامی پروندهای ثبتی، کیفری، حقوقی، ملکی و خانواده را دارند، اما تجربه یک وکیل ملکی خبره در زمینه امور مرتبط با املاک و اراضی باعث می شود تا بتواند با درصد موفقیت بالاتری در تمامی دعاوی ملکی قبول وکالت کند.

– از دیگر خصوصیات یک وکیل ملکی مجرب دانش حقوقی و تسلط علمی او در زمینه های مختلف حقوقی،کیفری و ثبتی امور املاک، اراضی و مستغلات است و باید ضمن آشنایی با قوانین و مقررات مربوطه، همانطور که در بالا گفته شد با آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری، نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه، نظریات اساتید برجسته علم حقوق و دکترین و همچنین رویه مرسوم محاکم و دادگاه های کشور نیز آشنایی کافی داشته باشد.

خصوصیات وکیل خوب ملکی

یکی از خصوصیات وکیل خوب این است که قبل از حضور در جلسه ی رسیدگی و دفاع از موکل با مطالعه پرونده ، اطلاعات کامل از موضوع پرونده ، دلایل و مدارک مستند پرونده را بدست آورد . همچنین وکیل خوب کسی است که در مقابل موکل خود احساس مسئولیت کند و پاسخگوی موکل خود باشد . هر چند که وکالت تعهد به وسیله است و وکیل در رسیدن به نتیجه قانوناً مسئولیتی ندارد .


وکیل ملکی کیست و چه موقع باید به سراغ یک وکیل ملکی برویم؟


وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که با توجه به تجربه و تخصص و اشرافی که در زمینه پرونده های ملکی دارد تخصصا به وکالت دعاوی و پرونده های ملکی می پردازد. شاید اینجا سوالی پیش بیاید مبنی بر اینکه وکیل ملکی چه ویژگی های اختصاصی باید داشته باشد که ممکن است سایر وکلا از آن بی بهره باشند. در پاسخ به این سوال می توان گفت که یکی از خصوصیات مهم وکیل ملکی بهره مندی او از دانش به روز در باب قوانین جدید و قدیم ملکی و اشراف و تسلطش به آرای وحدت رویه و نظرات اساتید مربوطه در علم فقه و حقوق املاک می باشد. وکیل ملکی پس از اختصاص زمان کافی جهت خواندن پرونده و مصاحبه و جلسات متعدد که با موکلش برگزار می کند، باید بتواند بهترین استراتژی پیشبرد موفق دعوی ملکی را در جهت حداکثر کردن امکان برد در پرونده موکل سازمان دهی کند.

از دیگر مشخصات و ویژگیهای منحصر به فرد وکیل ملکی این است که علاوه بر دارا بودن تمامی موارد بالا در نگارش لایحه به صورت ماهرانه تمامی موارد مرتبط با پرونده را ذکر کرده و به جهت داشتن فن و قدرت بیان و تسلط و اشرافش به پرونده ، در حضور قاضی مقتدرانه از حقوق موکلش دفاع نماید.

بهترین وکیل ملکی

دریافت بهترین وکیل ملکی و همچنین مهمتر از آن، تنظیم نمودن قراردادهای ملکی توسط وکیل پایه یک دادگستری قراردادهای ملکی می تواند امکان ایجاد اختلافات ما بین طرفین معاملاه را تا میزان قابل توحهی کاهش دهد. البته گاها پیش می آید که با وجود وکیل متخصص در زمینه قراردادهای ملکی باز هم در اجرای قرارداد و یا تفسیر معامله بین طرفین اختلافاتی پدید آید. در این موارد برای حل اختلافات، داوری در قراردادهای ملک و املاک و یا مراجعه به دادگاه های دادگستری و یا حسب مورد و یا شورای حل اختلاف نیاز است.

حیطه فعالیت وکیل ملکی

توجه کنید که وکیل دعاوی ملکی اگر چه که می تواند در دیگر دعاوی نظیر دعاوی خانوادگی و … نیز وکالت افراد را به عهده بگیرد اما ترجیح داده است تا به صورت تخصصی عمل کرده و بر روی دعاوی ملکی تمرکز نماید تا بتواند دعاوی از این دست را به درستی و در تمام جوانب شناخته و بررسی نماید.

بنابراین از جمله دعاوی حقوقی و کیفری که وکیل ملکی در آن ها مشارکت کرده و سعی در حل آن ها دارد می توان به انواع زیر اشاره نمود:

تنظیم سند رسمی
خلع ید
کلاهبرداری
تعدیل اجاره بها
مطالبه اجرت المثل ایام تصرف
ابطال قرارداد اجاره
تقسیم املاک مشاع
تخلیه املاک استیجاری
اخذ پایانکار
تائید فسخ معامله
تصرف عدوانی
رفع مزاحم تاز ملک
الزام به تحویل مبیع
جعل سند
انتقال یا فروش مال غیر
ممانعت از حق
مطالبه وجه التزام قراردادی
افراز ملک
تعریف ملک

برابر ماده 11 قانون مدنی اموال به دو بخش منقول و غیر منقول تقسیم می شوند ، اموال غیر منقول به اموالی گفته می شود که انتقال آنها از محلی به محل دیگر امکان پذیر نباشد ؛ با این تعریف به سادگی مشخص است که املاک در زمره اموال غیر منقول قرار دارند .

در عرف و جامعه از ملک تحت عنوان دارایی نیز نام برده می شود مالکیت نسبت به اموال به صورت مفروز و مشاعی است ، ملک مفروز به ملکی گفته می شود که تنها یک مالک داشته باشد و ملک مشاعی نیز به ملکی گفته می شود که حداقل دو مالک داشته باشد در آپارتمان ها مالکیت ترکیبی از مفروز و مشاع است بدین نحو که مالکیت در قسمت های اختصاصی مثل داخل واحد به صورت مفروز و در قسمت های عمومی همانند راه پله ها و حیاط به صورت مشاع می باشد که از این قسمت ها نیز تحت عنوان مشاعات نام برده می شود .

نقش وکیل ملکی

با توجه به پیچیدگی دعاوی اموال غیر منقول و حساسیت بالا اینگونه دعاوی(با توجه به قیمت فزاینده املاک) و مشابهت هایی که با هم و بعضا با دعاوی کیفری پیدا خواهند کرد و لزوم پیگیری تخصصی این دعاوی به دلیل بی تجربه بودن موکل، ارجح است طرح و دفاع از اینگونه دعاوی به وکیل ملکی مجرب سپرده شود زیرا فقط یک وکیل میداند که چه زمانی میتواند دعوی تصرف عدوانی حقوقی مطرح کند یا اینکه در چه دعاوی می تواند الزام به تنظیم بخواهد.

منبع:
وکیل ملکی در تهران (https://www.sena2015.com/v/best-lawyer.html)
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.751 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت