تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

sahariM Offline
#1 ارسال شده : 1399/08/20 06:01:13 ب.ظ
sahariM

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 12
مکان: اصفهان

معمولا در تبلیغات از میزان بالای گشتاور و اسب بخار به عنوان یک امتیاز مثبت استفاده می شود. به نظر می رسد هر چه این اعداد بزرگتر باشند، بهتر است. اما این اعداد چه معنایی و چه ارتباطی با هم دارند؟ تفاوت گشتاور و اسب بخار چیست؟




نیرویی که موتور تولید می کند را اسب بخار می نامند. در واقع هر اسب بخار معادل نیرویی ست که برای جابجایی 550 پوند به طول یک پوند  و در یک ثانیه نیاز است. نیرو در فیزیک به معنای میزان کار انجام شده می باشد. اسب بخار موتور خودرو با استفاده از دینامومتر اندازه گیری می شود. دینامومتر روی موتور بار قرار می دهد و نیروی پیچشی که میل لنگ موتور در برابر آن بار تولید میکند را اندازه می گیرد. بار معمولا همان ترمزی ست که لاستیک ها را از چرخش باز می دارد.

کاری که دینامومتر انجام می دهد، اندازه گیری خروجی گشتاور موتور است. در یک وسیله نقلیه، در سرعت های مختلف موتور (دور در دقیقه یا RPM) اندازه گیری می شوند. تعداد RPM گشتاور بر 5.252 تقسیم می شود تا اسب بخار به دست آید. جامعه مهندسین خودرو، دو استاندارد برای تعیین اسب بخار دارند: خالص و ناخالص.

در تعیین توان موتور به شکل اسب بخار ناخالص ، وزن اضافی موتور برداشته می شود و سپس تست می شود. اما قدرت موتور خالص چیزی ست که بر روی یک خودروی کامل صورت می گیرد که بیشتر در تبلیغات انجام می شود.

از آنجایی که اندازه گیری گشتاور ساده تر است، اسب بخار را از روی گشتاور تعیین می کنند. گشتاور به عنوان یک نیروی چرخشی تعریف شده که ممکن است به حرکت منجر شود یا نشود. میزان گشتاور از مقدار نیرو در طول اهرم آن بدست می آید. به طور مثال اگر از یک اچار با طول یک فوت برای وارد کردن نیروی 10 پوندی به سر پیچ استفاده کنید، شما گشتاور 10 پوند فوتی ایجاد کرده اید.

همانطور که گفتیم، گشتاور می تواند بدون حرکت دادن شیئ بوجود بیاید. بهرحال، زمانی که یک جسم را حرکت دهد، کار انجام شده است. هر چه گشتاور تولید شده توسط موتور بیشتر باشد، پتانسیل کار آن بیشتر است.




رابطه بین گشتاور و اسب بخار

گشتاور و اسب بخار یک نقش حیاتی در خودرو ایفا می کنند. اعداد نشان دهنده کاریست که یک وسیله نقلیه توان انجام آن را دارد. به یاد داشته باشید که گشتاور مربوط به کار و قدرت مربوط به میزان کار انجام شده می باشد. به طور مثال، سیستم دنده خودرو، میتواند بر چگونگی کار موتور تاثیر بگذارد. یک کامیون میتواند با دنده کم ، میزان گشتاور بیشتری را به کار تبدیل کند و بار سنگین تری جابجا کند. در صورتی اگر همان میزان دنده در Saturn SL1 با 1500 دور در دقیقه استفاده شد، اسب بخار بیشتری تولید می شود. هر چه اسب بخار تولید شده بیشتر باشد، موتور پتانسیل گشتاور بیشتری دارد.

دفعه بعدی که در تبلیغات تلویزیونی حرف از گشتاور و اسب بخار شد، بیشتر دقت کنید. بین این دو یک رابطه وجود دارد و نمیتوانند بدون یکدیگر کار کنند. این دو جنبه های مختلفی از کار کردن وسیله نقلیه را نشان می دهند.


منبع: https://partsgenuine.com/


تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.095 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت