تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

asdf Offline
#1 ارسال شده : 1399/08/13 06:13:24 ب.ظ
asdf

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 45

تشکرها: 11 بار
2 تشکر دریافتی در 2 ارسال
در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این نما و مزایا ، کاربرد ، نحوه اجرا و موارد دیگر از آن آشنا شوید. دقت کنید که اجرای هر نمایی برای ساختمان مزایا و معایب خاص خود را به همراه دارد. از این رو این فاکتورهای مدنظر شماست که در نهایت تعیین می کند از کدام نمای ساختمان باید استفاده کنید. پس تا پایان با ما در این مقاله همراه باشید.



اصلا نمای شسته چیست؟
ابتدا بد نیست بدانیم که اساسا منظور از نمای شسته چیست و لغت شسته در اینجا به چه معنا است. این نما یک نمای کاملا یکنواخت است. به نحوی که با مشاهده آن در نگاه اول یک ساختار و ظاهر کاملا یکسان و یکنواخت را مشاهده می کنید. نمای مذکور جزء نماهای به اصطلاح اندود محسوب می شود که استخوان خردکرده های صنعت ساختمان کاملا با آن آشنایی دارند.

برای ساخت نمای سیمان شسته از سیمان سفید ، پودر سنگ به همراه سنگ دانه های مختلف استفاده می کنند. به نحوی که از ترکیب آنها این نما ایجاد می شود. ترکیب رنگی این نوع نما نیز معمولا بسیار بالا بوده و در رنگ های خاکستری ، سفید ، سیاه ، قرمز و سایر رنگ های دیگر در بازار یافت می شود. رنگ نما بیشتر بستگی به نوع سنگی است که برای ساخت آن به کار می رود. البته در برخی مواقع می توان ترکیبی از رنگ های مختلف را برای آن به کار برد که اتفاقا جذاب تر نیز خواهد بود.

این نما به علت استفاده از سنگ های ریز معدنی معمولا مقاومت و پایداری بیشتری نسبت به سایر نماهای دیگر در برابر فشارهای خارجی از قبیل تغییرات آب وهوایی دارد. از این رو حتی در صورت بالاتر بودن قیمت آن بهتر است که از این نما استفاده شود. اما در خصوص نام این نما نیز باید گفت که در اجرای آن و در مراحل پایانی اقدام به شستن نما با استفاده از آب می کنند. به همین دلیل به نمای شسته معروف است. از طرفی چون سیمان و سیمان سفید هسته اصلی این نما را تشکیل می دهد، به همین دلیل به آن نمای سیمان شسته نیز گفته می شود.



مزایا و معایب نمای سیمان شسته بیشتر آشنا شویم؟
اشاره کردیم که به کار بردن هر نمایی مزایا و معایب خاص خود را به همراه دارد که نمای مذکور نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. ما در ادامه ابتدا به مزایا و در ادامه به معایب آن اشاره خواهیم کرد.



مزایای نمای سیمان شسته
از مهم ترین مزایای نمای سیمان شسته می توان به دوام و ماندگاری بالای آن اشاره کرد. مقاومت این نما در برابر ضربات وارده معمولا بالاتر از نماهای دیگر است. علت این امر را باید در مواد تشکیل دهنده نمای شسته جستجو کرد که مهم ترین آنها سنگ دانه ها و سیمان هستند که هر دو آنها مقاومت بسیار بالایی دارند. نمای شسته برخلاف نماهای به علت مقاومت و پایداری بالا ، معمولا خطر سقوط برای آن بسیار کمتر از نماهای سرامیکی خواهد بود.

از جمله مزایای دیگر نما شسته باید به جذابیت ظاهری آن اشاره کرد. ترکیب و تنوع رنگ ها باعث شده تا جذابیت نمای شسته نسبت به سایر نماها بیشتر باشد. ظاهر طبیعی آن مهم ترین نقطه قوت این نما محسوب می شود. به گونه ای که در نگاه اول کاملا چنین چیزی را می توان احساس کرد.

سازگاری با تغییرات آب وهوایی یکی دیگر از نکات مثبت نمای مذکور بوده که اتفاقا ماندگاری آن را نیز بسیار بالا برده است. ساختار نمای شسته به نحوی است که با سرد یا گرم شدن هوا آسیب خاصی نمی بیند. این در حالی است که در نماهای سرامیکی معمولا این مشکل وجود دارد. چرا که فاصله سرامیک ها بسیار به هم نزدیک بوده و انبساط یا انقباض آنها باعث می شود تا به هم فشار آورده و در نهایت شکسته و سقوط کنند. از طرف دیگر نمای مذکور در جذب گرما نیز نقش مهمی دارد.

اجرای مناسب و آسان یکی دیگر از مزایای نمای سیمان شسته بوده که انجام آن را بسیار مقرون به صرفه می کند. این در حالی است که در سایر نماها معمولا دردسر زیادی برای اجرای آنها وجود دارد. در بسیاری از نماها معمولا اجرای آنها همراه با به جای ماندن نخاله ها و ضایعات مختلف است. این دردسر در اجرای نمای شسته وجود ندارد.



معایب نمای سیمان شسته
علی رغم تمام مزایای مذکور اما این نما دارای معایبی نیز است. از جمله این معایب می توان به وزن بالای آن اشاره کرد. این وزن باعث می شود تا وزن کلی ساختمان بالا برود که یک نقطه ضعف محسوب می شود. از طرفی ، اگرچه نمای شسته نسبت به برخی از نماها انعطاف بیشتری در برابر تغییرات آب وهوایی دارد. اما این نما عایق خوبی در برابر گرما و سرما نیست. به همین دلیل امکان دارد که اتلاف انرژی زیادی داشته باشید.

یکی دیگر از معایب این نما می توان به جذب گرد و غبار به خود با مرور زمان اشاره کرد. این مساله در نهایت منجر به تغییر رنگ نما خواهد شد که ظاهر نه چندان خوشایندی را به آن می بخشد. از معایب دیگر نمای شسته که بیشتر به هنگام اجرای نما مشاهده می شود، عدم امکان اجرای آن در نماهای پایین تر از ۴ یا ۵ است. چرا که در دماهای پایین تر این مقدار امکان اجرای نما وجود ندارد.



اجرای نمای سیمان شسته چگونه است؟
نحوه اجرای نمای شسته بی شباهت به نحوه اجرای سایر نماهای دیگر نیست. در ابتدا لازم است که زیرکاری های لازم بر روی دیوار صورت گیرد. در اینجا لازم است که زیرکار حتما باید تراز باشد تا از مصرف زیاد مصالح خودداری شود. برای اجرای نمای شسته نیاز به نوار شیشه وجود دارد که می توان آن را از شیشه فروشی ها تهیه کرد.

بر روی سطح دیوار ملات زده می شود. سپس اندکی باید صبر کنیم تا ملات بر روی دیوار بچسبد. در ادامه اشکال مختلف نمای سیمان شسته بر روی دیوار و ملات اجرا می شود. انجام این کار تخصصی بوده و از عهده افراد فاقد تخصص و معمولی برنخواهد آمد. بنابراین بهتر است از تخصص افراد حرفه ای در این خصوص استفاده کنید. مهم ترین نکته در زمینه اجرای نمای شسته مربوط به زیرسازی مناسب آن است. هر اندازه که زیرسازی بهتری صورت گیرد، بهتر می توان این نما را اجرا کرد.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.275 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت